Tintin, er du alltid like oppmuntrende og positiv?
Unconfigured Ad
Collapse
Er det å vente at det går tregt her i landet med pakkeforesendelser?
Collapse
X
-
Når man nesten bor på Nordpolen så er det jo knallbra at det ikke tar mer enn 4 dager med en normal Postpakke... !!Comment
-
Har lyst til og snu litt på flisa jeg............ Hvorfor kan ikke de hjemlige nettbutikker tilby oss ekspress?? De fleste av oss som har bestilt en rektangulær eske (eller andre godsaker) gleder oss som regel veldig til denne ankommer, og vi er vel villige til og betale den ekstra kostnaden.? Kostnadsvivået i Norge ER større enn i mange andre land. Derfor må dette også koste litt. Jeg har spurt flere av de "store" her hjemme om dette, men de svarer at de "har ikke slik avtale med posten". Jeg tror ikke man trenger noe avtale om det, for alle kan jo sende en pakke ekspress. Men det ligger kanskje i kortene at da må de på postkontoret mer en 1 gang pr dag.
Men inntil nå er det kun en nettbutikk som jeg har handlet med som dette ikke har hvert problematisk for. Faktisk så tilbød seg de det.
Blir vel snart "banga ned" her nåComment
-
Ja stort sett Andersmen det hender jeg blir litt oppgitt over folk som sutrer over at de ikke får kjøre taxi for bussbilletten de har kjøpt...
De fleste nettbutikkene har nok en rabattavtale med Posten og de med litt størrelse på går nok neppe på Posten, vil anta det blir hentet. Kan godt være at den avtalen ikke omfatter noen express, men det går nok å endre på. Jobben har avtale med Posten, Tollpost, Schenker og flere, ordner også Jetpak etc med egen henting om det brenner på dass...og det gjør det for noen hver dag...
Men nå går det nok å ordne det selv for alle som det brenner for. Dvs betille en express henting selv og betale frakt selv. Sikkert litt krøkkete om man ikke har avtale og sannsynligvis grisedyrt om man bor på en øy i havgapet, men jeg har da handlet hos norske butikker som tilbyr flere varianter, de fleste ikke-rc nettbutikker har jo alt fra over natt til en gang i neste måned som da nøye er koblet sammen med prisen...Comment
-
For å komme med et inspill. Jeg studerer i Polen, nyter "godt" av det statelige postvesenet Poczta Polska! en utrolig institusjon, og her kommer en liten historie.
Ifjor høst, skulle jeg sende to ulltøfler pluss litt småræl(som det finns utrolig mye av her i dette landet)til min bror i USA. jeg pakka det fint inn i en pappeske og dro ned på postkontoret. såklart var det masse kø, og det var såklart flere som hadde pause, enn jobba. jeg stod i kø en av 20 køer, i ca 45-50 minutter før jeg kom fram til skranken. Der fikk jeg beskjed om at jeg hadde gått feil, og at pakker kunne leveres inn i et annet rom! Rundt et hjørne, inn en dør og rundt enda et hjørne. Her var det bare en i kø......men som viste seg å skulle sende ca 50 småpakker som hver og en skulle stemples og skribles på for hånd, før alle de 50 pakkene skulle ha en lapp som posten skulle fylle ut og en som avsender skulle fylle ut. her ble det ca en 30 mins venting og så var det min tur. Jeg spurte om ulike fraktmåter til USA og fikk to alternativer. Expresspost på 10 dager som ville koste meg 85zl= 170 kroner, eller båtfrakt på opptil 40 dager på ca 40zl. Jeg valgte såklart express frakt og damen bak skranken syntes jeg var en idiot siden jeg ville ha pakken frem til lillebror skulle feire jul og for at jeg ville betale dobbel pris.....
så selv om posten er litt treg og dyr, så er det også andre steder postvesener som er likedan!dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
Hvorfor MÅ alt misforståes?
RCModellerComment
-
Jo, det gjør det. Har hatt pakker som er klarert fredags kveld og på søndags kveld.
Forrige EMS ble klarert klokken 22.46 fredags kveld. Men igjen er det om å gjøre å benytte korrekt framsendingsmåte. Jeg brukte EMS express.Ørjan Pettersen
Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.Comment
-
Comment
-
Ser at man hyler om posten lar en pakke ligge i tollen en dag eller to, men man kan undre seg hva som skjedde med min pakke den 9. desember i Hong Kong. (EMS-sending fra hobbycity/king)
8-Dec-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
8-Dec-2009 Hong Kong Processed for departure.
10-Dec-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 10-Dec-2009
Iflg posten Norge forlot pakken Hong Kong både den 8. og den 10. HeheLast edited by lupus49; 10-12-09, 21:19.Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
http://rolv.infoComment
-
Ser at man hyler om posten lar en pakke ligge i tollen en dag eller to, men man kan undre seg hva som skjedde med min pakke den 9. desember i Hong Kong. (EMS-sending fra hobbycity/king)
8-Dec-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
8-Dec-2009 Hong Kong Processed for departure.
10-Dec-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 10-Dec-2009
Iflg posten Norge forlot pakken Hong Kong både den 8. og den 10. Hehe
27-Nov-2009 Hong Kong Item posted.
27-Nov-2009 Hong Kong Processed for departure.
27-Nov-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 27-Nov-2009
10-Dec-2009 Norway Arrived and is being processed.
10-Dec-2009 Norway Pending customs inspection.
så da spørs det bare hvor lang tid posten skal bruke :SOi en perfekt landingComment
-
Fikk denne fra HK og det gikk relativt smertefritt etter at HobbyKing endelig greide å få sendt den
og som vanlig gadd ikke EMS å ringe på døra (de var vel mer interessert og slutte jobben tidlig den dagen)
09.12.2009 17:20 OSLO Sendingen er utlevert
09.12.2009 14:25 OSLO Sendingen er ankommet postkontor
09.12.2009 12:20 0001 OSLO Sendingen er forsøkt levert, men leveransen kunne ikke gjennomføres.
09.12.2009 10:49 0001 OSLO Sendingen er lastet opp for utkjøring
09.12.2009 04:16 0024 OSLO Sendingen er ankommet terminal og videresendt
07.12.2009 19:49 2061 GARDERMOEN Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering
07.12.2009 19:12 2061 Sendingen er til importvurdering
07.12.2009 19:12 2061 GARDERMOEN Sendingen er ankommet mottakerlandet
06.12.2009 08:59 2061 GARDERMOEN Sendingen er sendt fra avsenderland
05.12.2009 20:30 Sendingen er sendt fra avsenderland
05.12.2009 20:08 Sendingen er innhentetLast edited by Quadrocopter; 11-12-09, 12:21.Comment
-
Må innrømme at jeg ble litt sur på posten her om dagen. Hadde ventet lenge og vel på en pakke fra England. Etterlyste hos avsender som tilslutt hadde fått den i retur fordi adressen var feil, mer presist det 3e sifferet i postnret var feil, det sto 6 i stedet for 5. Slikt skjedde ikke før i tiaForsåvidt ikke senere heller da jeg fikk en pakke fra Singapore i som også hadde tatt tid, pga samme feil, men den slapp retur og ny forsendelse...
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment