Unconfigured Ad

Collapse

Kjøpe helikopter billig fra Hong Kong - bare tull!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Kjøpe helikopter billig fra Hong Kong - bare tull!

Jeg kjøpte en T-Rex 700 LE fra Hong Kong før jul. Jeg trodde jeg var smart som sparte noen tusenlapper på å ikke kjøpe det i Norge.

Yeah right!

Ok, jeg sparte noen tusenlapper på selve heliet. Greit nok, men hva hjelper vel det når det er EKSTRAUTSTYRET som koster? Jeg snakker ikke om det lille ekstrautstyret som fuelpumpe, pluggnøkkel og sånn. Det kan man jo også kjøpe billig fra Asia. Jeg snakker om frakteinretningen. Hylsteret.

Jeg har prøvd ulike måter å frakte helikopteret på (bilde 1-4). Ingen av metodene har vært særlig tilfredsstillende, så jeg måtte krype til korset og kjøpe ny bil! Jeg måtte kvitte meg med min kjære Avensis som jeg har hatt i ti år og kjøpe en større Avensis. Nå får jeg plass til 700'ern!

De selger desverre ikke biler på Flying Hobbies. Jeg tror kanskje det hadde blitt problematisk å lure seg under momsgrensa på det uansett. Velvel, hvor stort var DERES rc-budsjett i 2010 sa dere? Mitt er iallefall sekssifret, og vi er bare i januar!

PS: Enkelte har kommentert det faktum at vi har hatt en Avensis Combi mens vi hadde små unger med barnevogner og styr, og oppgraderte til stasjonsvogn først når ungene kom i skolealder. Skjønner ikke hva de snakker om...
    Attached Files
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Birdi
    • Oct 2006
    • 67

Budsjett..

Håper ikke du har tømt modellflybudsjettet ditt allerede.
    Toyotaen er vel streng tatt ikke et modellfly, så kansje det kan gå på et annet budsjett........

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by jotto
      Jeg kjøpte en T-Rex 700 LE fra Hong Kong før jul. Jeg trodde jeg var smart som sparte noen tusenlapper på å ikke kjøpe det i Norge.

Yeah right!

Ok, jeg sparte noen tusenlapper på selve heliet. Greit nok, men hva hjelper vel det når det er EKSTRAUTSTYRET som koster? Jeg snakker ikke om det lille ekstrautstyret som fuelpumpe, pluggnøkkel og sånn. Det kan man jo også kjøpe billig fra Asia. Jeg snakker om frakteinretningen. Hylsteret.

Jeg har prøvd ulike måter å frakte helikopteret på (bilde 1-4). Ingen av metodene har vært særlig tilfredsstillende, så jeg måtte krype til korset og kjøpe ny bil! Jeg måtte kvitte meg med min kjære Avensis som jeg har hatt i ti år og kjøpe en større Avensis. Nå får jeg plass til 700'ern!

De selger desverre ikke biler på Flying Hobbies. Jeg tror kanskje det hadde blitt problematisk å lure seg under momsgrensa på det uansett. Velvel, hvor stort var DERES rc-budsjett i 2010 sa dere? Mitt er iallefall sekssifret, og vi er bare i januar!

PS: Enkelte har kommentert det faktum at vi har hatt en Avensis Combi mens vi hadde små unger med barnevogner og styr, og oppgraderte til stasjonsvogn først når ungene kom i skolealder. Skjønner ikke hva de snakker om...
      Jeg lo godt når jeg leste det du skrev....hehe.

Akebrettet så jo veldig bra ut da. Pent i svinger og bråstopper....hehe.

Du har garantert forumets dyreste heli, ingen tvil om det.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• nomore
        • May 2006
        • 517

Greit nok at ekstrautstyret er i fra Asia, men hvorfor kjøpte du ikke det også der?
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Kan ikke setene bare legges ned?
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• lupus49
            • May 2008
            • 647

Oioi! Glemte du å prøve baksetet? Oooooops
            Attached Files
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

Comment

• Øyvind M
              • Oct 2008
              • 837

godt jeg kjøpte 600!

den passer perfekt i min lille corsa
              dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

Comment

• jotto
                • Jul 2007
                • 3060

Originally posted by lupus49
                Oioi! Glemte du å prøve baksetet? Oooooops
                Hallooo! Baksetet er jo fullt av cola, drops og smelta sjokolade fra kidsa. Hvis heliet kommer i kontakt med det, så kommer det jo smuss på det!

Comment

• Jostein
                  • Jan 2008
                  • 1161

Hehehe, så bra Sliter litt med samme problemet. Har et fly som ikke under noen omstedighet passer i corollan. Lurer på å kjøpe meg en svæær henger, så burde problemet være løst for en stund.

Grabba med heli da!
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• xxl
                    • Feb 2008
                    • 1624

Hva med takbox ?????
                    BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• Brumm
                      • Apr 2008
                      • 1816

Gratulerer med ny doning, Jotto!!

Selv valgte jeg å gå andre veien.. Gikk fra 5 meter Camry stasjonsvogn til 3,5 meter Corolla.. Når jeg legger ned halve baksetet er det akkurat plass til 700, fieldboxen og meg.. Og da er det fullt
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• jotto
                        • Jul 2007
                        • 3060

Takk takk Brumm!

Jeg må jo ha plass til 250'en også. Må ha noe å fly oppe i nordvest-hjørnet når rullebanen er full av plankere

Comment

• Genic
                          • Aug 2005
                          • 329

Nå har du jo så god plass i bilen at du må ha et stort helikopter til....
                          Du vet du ønsker deg et skalahelikopter.

Comment

• jotto
                            • Jul 2007
                            • 3060

HYSJ! Jeg er en svak sjel og må ikke ledes ut i fristelsen igjen!

Comment

• Brumm
                              • Apr 2008
                              • 1816

Det er sant som du sier i begynnelsen av tråden.. Disse Hong-Kong heliene blir fort dyre..

Kona synes det bare var rett og rimelig at hun fikk nytt bad, siden jeg fikk ny 700.. Så nå står jeg og pigger flis og betong

Blir nok fort 6-sifferet dette også..
                              Attached Files
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

Working...