Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Pakkesporing
Her kan du lagre vest du har flere pakker på tur. Kan også spore d meste
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Til orientering så kan man ikke spore rekomanderte eller "registered mail" sendinger hos Posten før de har ankommet landet.
Det forklarer jo en hel del, tusen takk, Kyrre!
Når mottakerlandet ikke har info om hvor pakken befinner seg før den ankommer faller jo hele hensikten med sporing bort.
Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere
Når mottakerlandet ikke har info om hvor pakken befinner seg før den ankommer faller jo hele hensikten med sporing bort.
Hvorfor det? Du kan jo bare spore den hos det aktuelle fraktselskapet. Ofte mottar du link for tracking på mail ifm sendings bekreftelse. Hobby King har linker til forsendelsene på din kundeside.
Jeg ser fortsatt peonget med sporing med rek sendinger da det i det minste er mulig å se hvor langt den er kommet. Etter den nevnte 1 1/2 måneds sendingen jeg opplevde som var vanlig brevpost bestiller jeg alltid rek. Har man et sporingsnummer har man i det minste noe å gå etter når noe blir borte eller tar lang tid i motsetning til vanlig post, og man har muligheten til å få hentet den en dag før da hentelappen som oftest kommer i postkassen dagen etter.
Det du ser er ikke den informasjonen posten i Noge/Kina sitter på, kommer pakken bort så kan de spore mye mer detaljert enn hva de opplyser om på web'en
Videre lønner det seg å gå inn på weben til HongKong Post og/eller Swiss Post for å sjekke tracking info der - den er oppdatert fra dag 1 - som nevnt så dukker ikke vanlig registrert post opp i de norske systemene før de registreres inn i landet
Dealextreme:
Bestilling 17.februar av masse småstæsj med inkludert Tracked air mail: sendt 6. mars - ankommet postkontor/hentet 12. mars
Bestilling 14. mars av MASSE småstæsj med inkludert Tracked air mail: sendt 3. april - ankommet postkontor/hentet 15. april.
Det tar mao ca 1 mnd fra bestilling til man kan hente ting fra Dealextreme som sendes med inkludert-i-prisen rekommandert sending.
Bestilling 4. april RIGOL DS1052E 50 MHz* Oscilloscope med $17 EMS Express: Sendt 16. april: Ikke ankommet ennå
*Off topic: Oscilloskopet jeg bestilte kan forresten oppgraderes til en omtrent dobbelt så dyr modell, DS1102E (100MHz), ved kun å endre modellbetegnelsen via USB-interface og installere firmware på ny
Last edited by nixxon; 23-04-11, 16:02.
Reason: Nye opplysninger og oppsummering
...*Off topic: Oscilloskopet jeg bestilte kan forresten oppgraderes til en omtrent dobbelt så dyr modell, DS1102E (100MHz), ved kun å endre modellbetegnelsen via USB-interface og installere firmware på ny
mer O.T.
Cool - ordentlig snadder - har hatt forløperen (1042CD) til den utgaven du har i 4 år nå og er kjempefornøyd med det - finnes ikke noe bedre scop til den prisen - gled deg!
Cool - ordentlig snadder - har hatt forløperen (1042CD) til den utgaven du har i 4 år nå og er kjempefornøyd med det - finnes ikke noe bedre scop til den prisen - gled deg!
Jeg gleder meg som en unge. Ditt scope har "16 channels Logic Analyzer"... glem det, jeg starter en ny tråd om dette jeg.
Ellers, for å spore tilbake til topic, Posten har laget en ny app til iPhone osv. som gjør det lett å spore flere pakker og deres status umiddelbart. Den heter "Sporing" på App Store
Pakken kom tilslutt etter 3 uker i lufta før den var på EMS OSL/Gardemoen. Nå er den her og det hele tok 24 dager.
NB: Når pakken er sendt fra Kina kan den ikke spores igjen før den er på EMS på Gardemoen. Har fått breefing om allt det der fra EMS.
Pakken kom tilslutt etter 3 uker i lufta før den var på EMS OSL/Gardemoen. Nå er den her og det hele tok 24 dager.
NB: Når pakken er sendt fra Kina kan den ikke spores igjen før den er på EMS på Gardemoen. Har fått breefing om allt det der fra EMS.
Vel - det er avhengig av hva du mener med "ikke kan spores" - EMS sporer den hele veien, men ringer du dem og ikke kjenner noe i systemet så får du svaret at de ikke kan spore den før den ankommer Gardermoen ( hadde sagt at de kunne så hadde de blitt jammet ned av utålmodige dudes som ikke greier å vente )
Når det spores/trackes som eks. sendt fra avsenderland så kan det enda ligge i transit. Normalt går noen pakker faktisk også fra HK til Shanghai og kan også ligge der og vente på ledig fly. Pakken går da ofte videre med Air Asia, spesiellt småpakker. Den landes i Frankfürt eller Amsterdam. Svære kolli går med KLM Cargo eller China Air Cargo m.fl. Det samme som eks. en pakke sendes fra RcPro med innlevering på posthuset der. Sendt til Fauske - Sendt videre til Oslo osv. Når pakken er på vei fra Fauske så kan ingen vite mer om den før den dukker opp i Oslo og evt. videresendes derfra. Jeg har fått klar info. om dette faktisk av en som hadde tid til å forklare det fra A til Å. Pakken trenger heller ikke være sendt fra avsenderland selv om det står det på sporingen. Den er sjekket/scannet ut og kan godt som sagt ligge i en container i transit og vente på fly.
Bryr meg ikke om at det tar litt tid til den prisen.
Kjøper heller inn litt mere for å ha på lager.
Turnigy 2204 børsteløs motor <10$ = ~53,NOK + (Mva)
Samme motor koster over >150,- her
Altså kan jeg ha 2-3 på lager til omtrent samme kost.
Snadder eller ikke ... lurt å shoppe litt rundt og prøve ut hva
som er bra og ikke. Det aller biligste er stort sett dårlig ...
men av og til godt nok ...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment