Unconfigured Ad

Collapse

Fly som en fugl, nå virkelighet.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • telecaster
    • Dec 2006
    • 1062

Fly som en fugl, nå virkelighet.....

Se det utrolige stuntet

Ganske så fantastisk, og enda er det en stund til 1.april

• xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

Jøsh. så slitsomt ut, men gøy da

Wii controller & HTC smartphone
    Until now people had assumed that it was impossible to fly with bird-like wings using human
    muscle power. Smeets designed his own system to solve this problem, using two Wii
    controllers, the accelerometers from a HTC Wildfire S smartphone and Turnigy motors. This
    combined mechanism provided Smeets with extra power to move his 17m2 wings and
    allowed him to move his arms freely without any risk of breaking them. The system is a
    wireless (haptic) concept. The wing itself was built out of a kite and carbon windsurf masts
    (as flightpins).
    Hele press-releasen her: http://www.humanbirdwings.net/wp-con...lease-HBW2.pdf

Hvis noen vil få til noe av det samme, så er Alf Løvvold rette mannen
    (Tror jeg da... ikke overbevist.)
    Last edited by xilian; 21-03-12, 13:42.
    Tom I. Arntsen

Comment

• jarle
      • Feb 2005
      • 341

Er dette de samme gutta som løp på vannet med Goretex joggesko eller?
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Drives av Turnigy motorer...
        Fred Larssen

Comment

• Propepperell
          • Jun 2005
          • 1093

Si at det der var fake...
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

Comment

• xilian
            Chief Executive Officer
            • Feb 2009
            • 6522

hehe.. hadde det der vært ekte hadde det vært over alt gitt
            Tom I. Arntsen

Comment

• alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

Hehe.. her er det noe fishy på gang!

Et par ting som jeg reagerte på umiddelbart -

- Starten av shot2, altså fra 00:35 og utover ser fryktelig funky animert ut mtp. riktig vekting av karen, for overdrevent! Her ville hylt ut CG! med det samme jeg så det, uansett produksjon.
              - Materiale fra hodekamera matcher ikke helt den kraftige opp-og-ned bevegelsen, samt viser i tillegg ikke "smart nok.." konstruksjonen.
              Dette vil jeg tippe er skutt separat. Kanskje fra en Quad av noe slag?

Riktignok smart mtp. troverdighet å adde helmet-cam i hjørnet der. Dette er jo veldig PRO gjort da, så jeg ville tippet at de som lagde denne
              har god fartstid i bransjen, altså VFX, eller veldig dyktige studenter. Kanskje dette er en del av en slags smart viral-kampanje?

Hvis man snoker litt på de andre snuttene de har finner man denne, som viser at de gjør proto/concept i Maya, noe som ikke er heeelt vanlig, for å si det sånn.. Man ser mest sansynligvis selve modellen/riggen som er brukt i det ferdig resultatet, altså ferdig rendret og godt integrert i live action. Disse gutta kan nok VFX..

Jeg vil tippe at mekanikken, altså selve vingestagene er lagt på i etterkant også - dvs. fra 00:50 og utover. Sansynligvis holder dama en mockup som de har plassert tracking-markører på i toppen slik at stagene er lagt til samt lyd.

Så, jeg skulle gjerne likt at dette funket i realiteten, men det hele er nok et "tøyse" prosjekt - men artig og smart var det! Ikke minst skjeldent bra gjennomført. Kudos!

Men nå fikk jeg lyst til å lage noe morsomt selv merker jeg.. hehe.. hmm

Edit - Ok, jeg kunne ikke dy meg - her er en anne snutt som viser en "nesten" velykket takeoff, og her kjører de de "eldste" trikset i CGI boka. Vi ser først en ekte kar med dummy-vingene de har lagd, så springer de vekk for å gjøre seg klare - og idet de gjør dette ser vi kaotisk ned i bakken, men vent! Trikset er at de da switcher til noe man kaller for en "clean-plate", altså samme type utsnitt men da uten nettopp den ekte karen med vinger og vi ser derfra og ut en CG modell. Legg merke til switchen på ca. 1:53 - her burde de hatt fadet klippene noen få frames over hverandre, og kanskje spandert på litt defokus for å skjule "skjøten".

Ble mye skriving, men jeg kunne ikke dy meg! Artig og vellaget er det alikevel.

Last edited by xilian; 22-03-12, 08:02.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• E.R.
                • Sep 2010
                • 37

Dette synes jeg var veldig imponerende. Jeg har bestemt meg for å invitere ham til en demoflyging her i Norge hvis vi kan finne ut hvem han er.

Det hele ser jo veldig kontrollert og trygt ut, så for at han skal slippe å ta hensyn til så mange trær og sånt, så tenker jeg at en liten runde ut fra Prekestolen må være fint.

Kan noen stille med kamera så vi kan få foreviget flyturen?

Kanskje en fordel med en litt god linse????

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Sikkert ekte... hvis vi hadde bodd i et univers hvor fly verken trenger å balansere eller stabiliseres.

Comment

• Litespeed
                    • Jun 2005
                    • 1064

Her har dem tatt 2 stk seilbrett seil med rigg og satt mot hverandre og fake en video......
                    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• ArneH
                      • Dec 2009
                      • 1562

Jeg husker vi gutta prøvde å lage noe liknende i gamle dager. Den tøffeste av oss, satte utfor en bratt skråning. Og slo seg stygt. Men vi ga oss ikke, men av en eller annen grunn, fikk vi maskinen vår aldri til å fly. Men vi brukte bare muskelkraft da.
                      Men vi fikk faktisk løft, da vi laget en stiv konstruksjon, noe liknende brødrene Rud fløy med i Konsbergbakkkene før krigen.
                      Finner dessverre ikke den filmen på nettet, hvor Rudbrødrene flyr i Norges første hangglider, med ski på beina.
                      Mye arbeid bak dette stuntet, men de fikk da oppmerksomhet.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• E.R.
                        • Sep 2010
                        • 37

Som gammel windsurfer kan jeg melde at to like seilbrettrigger tredd i hverandre og surret faktisk kan fly noen meter fra en sanddyne i Danmark og noen meter utover på stranden. Det er noe kreative surfere har drevet med når de blir desperate etter noen dager på stranden uten vind.

Man flyr ganske langt med ett seil også om man tar god fart og smekker til på toppen av en bølge og kaster seg bakpå.

Men........ modællfly er bedre!

Comment

• alflovvold
                          • Sep 2009
                          • 5527

Muligens old news men.. " husk å trykk på subtitles "

ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• havard.j
                            • Jan 2007
                            • 974

Alf, har du ikke en Krill å bygge?
                            EF 60" Edge. Torque.
                            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                            Multiplex FunCub XL on floats.
                            Jeti DS-16

Comment

• Sniper
                              • Nov 2005
                              • 1386

Flere som gikk 5 på;

Must see video: man flies by flapping his arms/wings! - Model Airplane News!
                              Geir

3D plane - 1D brain

Comment

Working...