Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan installere Android spill via PC ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bth
    • Dec 2003
    • 1638

Hvordan installere Android spill via PC ?

Jeg har nå lastet ned noen Android spill på PCen ( *.apk filer) . Har en Xperia P med Android og USB kabel. I hvilken mappe legger jeg filene, og hvordan får jeg pakket ut filene ? Eller er det bare mulig å laste ned med mobilen for at filene skal pakke seg ut ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Det er bare å overføre de til en plass du finner de igjen. De skal hete feks templerun.apk, så du må pakke de ut før du overfører de til telefonen slik de slutter på .apk og ikke feks .zip.

Så går du inn på app som gjør at du kan bla i mapper, finner den mappen appen du lastet ned ligger i, åpner den appen du lastet ned og så skal installasjonsprogrammet starte.

Skal være ganske beint fram!

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1638

Originally posted by Trulsen
      Det er bare å overføre de til en plass du finner de igjen. De skal hete feks templerun.apk, så du må pakke de ut før du overfører de til telefonen slik de slutter på .apk og ikke feks .zip.

Så går du inn på app som gjør at du kan bla i mapper, finner den mappen appen du lastet ned ligger i, åpner den appen du lastet ned og så skal installasjonsprogrammet starte.

Skal være ganske beint fram!
      Takk for svar. Det er Android 2 på mobilen. Hva heter appen som jeg kan bla i mappene med ? Mener det er en versjon 2 på mobilen.
      Bfight 210
      Phoenix RC Club

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Re: Hvordan installere Android spill via PC ?

Originally posted by bth
        Takk for svar. Det er Android 2 på mobilen. Hva heter appen som jeg kan bla i mappene med ? Mener det er en versjon 2 på mobilen.
        Jeg bruker bare "mine filer" som appen heter på min telefon. Men du kan bruke feks root explorer fra google play. Si fra dersom du ikke får det til.

Comment

• bth
          • Dec 2003
          • 1638

Jeg bruker bare "mine filer" som appen heter på min telefon. Men du kan bruke feks root explorer fra google play. Si fra dersom du ikke får det til.
          Finer ikke noe som heter " mine filer" Helt utrolig. Det ligger 52 apper inne på telefonen, men ikke en til å navigere blant mapper og filer.......
          Bfight 210
          Phoenix RC Club

Comment

• kesundt
            • Jun 2008
            • 284

Gå innpå Google Play med telefonen din (ikke fra PC)
            Søk etter : "ES File Explorer File Manager"
            Den er gratis.
            Installer den

Men, du må gjøre en ting til.
            Siden du prøver å installere et program, utenfor Google Play så må du også endre "security settings" på telefonen din.

Gå inn på Settings -> Security
            Her velger du: "Allow installation of non-market apps"

Nå er du klar.
            Start opp ES Explorer. Fin mappen der filen spill.apk ligger og dobbelklikk på filnavnet.
            DONE

Merk, du skal ikke "pakke ut" apk filen eller noe sånt som er foreslått lenger ned her. Dette håndteres av Android OS som endel av install processen
            TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
            Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
            GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
            Realflight G45 simulator
            Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• bth
              • Dec 2003
              • 1638

Originally posted by kesundt
              Gå innpå Google Play med telefonen din (ikke fra PC)
              Søk etter : "ES File Explorer File Manager"
              Den er gratis.
              Installer den

Men, du må gjøre en ting til.
              Siden du prøver å installere et program, utenfor Google Play så må du også endre "security settings" på telefonen din.

Gå inn på Settings -> Security
              Her velger du: "Allow installation of non-market apps"

Nå er du klar.
              Start opp ES Explorer. Fin mappen der filen spill.apk ligger og dobbelklikk på filnavnet.
              DONE

Merk, du skal ikke "pakke ut" apk filen eller noe sånt som er foreslått lenger ned her. Dette håndteres av Android OS som endel av install processen
              KRISE !!! Var inne å satte opp Google kontoen og fikk åpnet marked. Da mistet jeg plutselig oppkoblingen. Sjekket saldoen, den var gått ned fra 249,- tidligere i dag til kr 0 ???
              Har Netcom kontant, så det skulle koste kr 5,- pr MB, eller max kr 20,- pr dag.
              Har prøvd å sende melding til Netcom via Facebook siden , men det ser ut som det er problemer med å få sendt meldinger.
              Bfight 210
              Phoenix RC Club

Comment

• kesundt
                • Jun 2008
                • 284

Originally posted by bth
                KRISE !!! Var inne å satte opp Google kontoen og fikk åpnet marked. Da mistet jeg plutselig oppkoblingen. Sjekket saldoen, den var gått ned fra 249,- tidligere i dag til kr 0 ???
                Har Netcom kontant, så det skulle koste kr 5,- pr MB, eller max kr 20,- pr dag.
                Har prøvd å sende melding til Netcom via Facebook siden , men det ser ut som det er problemer med å få sendt meldinger.
                Bruk WiFi ... når du laster ned store data mengder..
                WiFi får du gratis flere steder i Oslo ... om du ikke har dette hjemme.
                TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                Realflight G45 simulator
                Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• bth
                  • Dec 2003
                  • 1638

Originally posted by kesundt
                  Bruk WiFi ... når du laster ned store data mengder..
                  WiFi får du gratis flere steder i Oslo ... om du ikke har dette hjemme.
                  Blir nok å ta ut SIM kortet og ta seg en tur på Mac Donalds i fremtiden for nedlasting...
                  Bfight 210
                  Phoenix RC Club

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Originally posted by bth
                    Blir nok å ta ut SIM kortet og ta seg en tur på Mac Donalds i fremtiden for nedlasting...

Merkelig. Du har jo denne makspris tingen hos netcom. Har du sjekket på dinside hva ditt forbruk kommer av!? Apper du kjøper betales jo med visa, så det skal ikke gå utover kortet på telefonen din. Har vanskelig for å tro at google play har tappet deg for penger!?

Comment

• bth
                      • Dec 2003
                      • 1638

Merkelig. Du har jo denne makspris tingen hos netcom. Har du sjekket på dinside hva ditt forbruk kommer av!? Apper du kjøper betales jo med visa, så det skal ikke gå utover kortet på telefonen din. Har vanskelig for å tro at google play har tappet deg for penger!?
                      Var inne å sjekket forbruket nå. Hadde visst lastet ned 12 MB til en pris av kr 20,- pr MB da jeg registrerte kontoen.....????

Click image for larger version

Name:	Netcom forbruk.jpg
Views:	1
Size:	126.1 KB
ID:	592953
                      Bfight 210
                      Phoenix RC Club

Comment

Working...