Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elverum flyklubb,modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Her var det mye ef modeller fine bilder

    Comment


    • #47
      Var endel folk som filma på treffet - spesiellt èn kar som jeg la merke til - finnes det noe av den "artige" flyturen min med Krillen tro? Helt forjæv... å fly etter servoer som låste seg! hoho

      Hadde vært artig å se i etterkant nå som jeg ikke svetter bak stikkene! Avskrev modellen et par ganger der mens den var i lufta gitt..

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #48
        Originally posted by alflovvold View Post
        Var endel folk som filma på treffet - spesiellt èn kar som jeg la merke til - finnes det noe av den "artige" flyturen min med Krillen tro? Helt forjæv... å fly etter servoer som låste seg! hoho

        Hadde vært artig å se i etterkant nå som jeg ikke svetter bak stikkene! Avskrev modellen et par ganger der mens den var i lufta gitt..

        hørtes ikke ut som noe koselig flytur. grunnen til dem låste seg a?

        Comment


        • #49
          Sansynligvis èn av 7950`n i venstre ror som hoppet ( artig bug i denne serien, kjører èn av disse uten signal-booster ) som da låste seg ( knekt drev ) og da de andre som slåss mot denne.

          Failsafe kicket etterhvert inn, som gjør at servoer ikke brenner seg - men med det aberet at de funker delvis og da roret endret stilling underveis i flyturen. Ble spennendes for å si det sånn..

          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #50
            Failsafe? Jeg brente en 7955tg aileronservo for 1,5år siden i sluttfasen av en en drøyt lav KE spin. Fikk såvidt det var flyet ned på bekostning av et understell, men servoen sto fortsatt å knurret i max spenn og lagde svimerker i balsaen under seg...

            Godt å høre at du fikk modellen ned hel!
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #51
              Jeg kan ta feil - ser på Hitec sine sider at overload-protection er slått av som default, og jeg har ikke endret dette. Failsafe står det ikke noe nærmere om der riktignok, annet enn at det står beskrevet på produktsiden.

              Grunnen til jeg kan se for meg noe slikt ( èn av mulighetene ) er at servoene ser ut til å funke OK ( forutenom den ène ) når jeg sto på bakken etterpå å sjekket, men etter litt jokking opp og ned på utslag så låser det seg ( sansynligvis på den ène ) og da etter en stund med mer jokking mister alle momentet og blir seige/trege som gjør at roret sakte kan tas opp og ned men da ikke er i nærheten ved å treffe sentrering.

              Morsomme saker..! Jadda.

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #52
                Hei,.. har ett ønske og besøke elverum modellflyplass da jeg savner duringa i flyet mitt :P er det mulig og evt når ???
                Pilot Rc Yak 54 35 prosent. EF Laser 60 Ef edge 60 Tommer. Trex 600n. Spoton F3a. Xtreme F3a
                trex 450 2 stk. GP catalina. Phoenix Tucano.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Rune.k View Post
                  Hei,.. har ett ønske og besøke elverum modellflyplass da jeg savner duringa i flyet mitt :P er det mulig og evt når ???
                  Hei.

                  Det er mulig stort sett når du måtte ønske det. Det er aktivitet der i helgene stort sett. Hvis ikke kan du gi lyd på tlf 97661696, så kan vi avtale en dag.
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment


                  • #54
                    Har lagra nr ditt nå så jeg sender sms om jeg evt drar dit. har mulighet i morra men spørs om vinden løyer
                    Pilot Rc Yak 54 35 prosent. EF Laser 60 Ef edge 60 Tommer. Trex 600n. Spoton F3a. Xtreme F3a
                    trex 450 2 stk. GP catalina. Phoenix Tucano.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Rune.k View Post
                      Har lagra nr ditt nå så jeg sender sms om jeg evt drar dit. har mulighet i morra men spørs om vinden løyer
                      Jeg kan ikke før mandag, men det er nok folk der i morgen om været er bra.
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • #56
                        Legger du inn årene Keno? Eller har du planer om å shoppe noe psykt svært?
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by xilian View Post
                          Legger du inn årene Keno? Eller har du planer om å shoppe noe psykt svært?
                          Ikke noe svært, men vurderer det andre alternativet....
                          Er lei og en halv.
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #58
                            Bare pass på å beholde en 48" Keno som kommer nok lysten tilbake ila sommeren..
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #59
                              Ikke kast staget mitt i ryddinga da Kenneth Vil gjerne ha det

                              Comment


                              • #60
                                Beholder noe el om resten går videre.
                                Siden jeg ikke vil gi det bort, så blir det nok her...
                                Totalvraket forresten GB Extraen i går, motorkutt i tumble. Flyet flydde for øvrig utrolig bra de 5 minuttene jeg fikk med det, CG var spot on så merket ikke det du klagde på Alf
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...
                                X