Ting vi printer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OAK
    • Jul 2002
    • 866

Dummy VHF antenner til 1/4 Cub

Printet i ABS, pusset litt og malt hvite. Antennepiskene er 1, 75mm filament.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Jeg printer en liten jet: http://www.modellflynytt.no/showthre...t-120-mm-vifte

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Jeg har designet noen solide retract-enheter for småfly. Jeg bruker de selv i min Starmax F-5. De veier bare 6 g hver.

A mini retract unit for RC planes. Trunnion01 is an 85° trunnion.Trunnion02 is a 90° trunnion.Trunnion03 is a 95° trunnion.Retractbase02 has a large base for spreading the load under foam wings.Remove the support blocks shown in the illustration from the trunnions and the retract bases after printing, with pliers. It's easy to remove.Use 1,5 mm or 1,6 mm (1/16") steel wire through the arm and trunnion as hinge and guide pins. Use a 1,5 or 1,6 mm drill in the holes first if the holes are too tight.Use a regular servo to operate it, but make sure it operates freely first by cutting or sanding away any flash or bumps.The trunnions fits 3 mm legs.Use an M4x6 grub screw in the trunnion to hold the landing gear leg in place. Make a flat spot in the landing gear leg to ensure it does not rotate in the trunnion. Clean up the slot in the sides of the retract bases until they are straight and parallel so that the guide pin in the arm slides freely.Required hardware through my affiliate links:-Grub screws: https://www.banggood.com/240pcs-M3-M8-Carbon-Steel-Socket-Screw-Assortment-Allen-Head-Hex-Socket-Set-Grub-Screw-Box-Kit-p-1144528.html?p=HD240528697332015103-1,6 mm Piano wire: https://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?ff3=4&toolid=11800&pub=5575353675&campid=5338226872&mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2FPiano-Music-Wire-Replacement-of-Broken-Strings-Diameter-0-3-to-2mm%2F282554730171%3Fhash%3Ditem41c99306bb%3Am%3AmBJZXBIQur3cTm_DZrYvBew-9g servo: https://www.banggood.com/TowerPro-SG90-Mini-Gear-Micro-Servo-9g-For-RC-Airplane-Helicopter-p-1009914.html?p=HD240528697332015103

Comment

• OAK
          • Jul 2002
          • 866

Fikk endelig ånden over meg i ferien og gjorde ferdig Dusty. Fornøyd med resultatet, og junior synes også det er stas. Tenkte å lagre den hengende fra taket på gutterommet.

Har flydd et par turer og det fungerer veldig fint. Veldig snille stallegenskaper (det er designet inn washout i vingen). Kunne behøve litt mer høyretrekk på motor, men det kan jo justeres etterhvert.

Alt i alt synes jeg dette var såpass vellykket at det frister å gå i gang med en ny modell fra 3Dlabprint.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Comment

• Karmann
            Moderator
            • Oct 2006
            • 735

Et alternativ til zip-lock pose med vingeskruer etc. Kan festes med feks borrelås inni flyet under lagring/transport slik at man ikke kommer ut på stripa og har glemt igjen skruene/klipsene hjemme
            Mvh
            Morten Aase

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

jet fuel tank til en skysword som skal konverteres til turbin. printet i pla. med 2 lag i vegger og bunn. Printet i 2 deler som limes sammen med ca også kommer jeg til å legge enn tynn glassfiberduk og epoxy rundt skjøten.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2895

Originally posted by tyor
                jet fuel tank til en skysword som skal konverteres til turbin. printet i pla. med 2 lag i vegger og bunn. Printet i 2 deler som limes sammen med ca også kommer jeg til å legge enn tynn glassfiberduk og epoxy rundt skjøten.
                Hva slags filament bruker du?
                Lars Norberg

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Vanlig pla. Snakket med noen andre som sa det funket veldig bra. Skal teste litt før jeg monterer i flyet
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• Lars N
                    Moderator
                    • Apr 2002
                    • 2895

Driver å går igjennom flyparken og bytter mottakere og gjør ting flyklart. Denne fikk ny vifte og skal opp igjen i luften, da fortjente den noen nye missiler på vingetuppene gitt Filene fant jeg på siden til Tahustvedt på Thingiverse, takker så mye
                    Lars Norberg

Comment

• Lars N
                      Moderator
                      • Apr 2002
                      • 2895

En enkel og fin holder for Power Box GPS II.

Filen kan lastes ned her:

Lars Norberg

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Reimhjul for å bruke en annen motor på en hobbyking starter. akslinga er 8mm på den nye motoren og var 5mm på den orginale. da det ikke er nok gods til å borre opp det orginale til 8mm så prøver jeg med å printe ett. er printet med 100% infill for mest mulig styrke. dpent på om det holder. er printet i pla. tenkte på å prøve med abs hvis det ikke holder. men den blir kanskje litt myk. er vel kanskje petg. som er det beste å bruke.

Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        + diverse små ting

Comment

Working...