Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken Loddebolt/Dremel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken Loddebolt/Dremel?

    Har alt for mange ganger erfart at man får det man betaler for når det gjelder verktøy. Ser derfor etter ny loddebolt, samt presisjonsmultiverktøy.

    Har lest endel gode ord om Dremel sin Versatip. Hvordan er dette med gassloddebolt? Ser etter en god og kraftig loddebolt med justerbar temperatur.

    EleFun har et stort utvalg av Dremel sine verktøy. Hva er forskjellen(e) på de som jeg ser mest aktuelle (bortsett fra at den ene er batteridrevet), "Dremel Multiverktøy 300JD", "Dremel 10,8V Li-Ion Multiverktøy" og "Dremel Multiverktøy 400 Digital"?

    Skal i hovedsak benyttes til helikopter, modifisering og tilpassning, - kort sagt alt innen heli.

    Dremel verktøy hos EleFun


    På forhånd, takk!

    Mvh
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

  • #2
    Jeg ville i allefall gått for den ned batteri. Den ledningen på de andre er alltid i veien. Jeg kjøpte den med batteri og er storfornøyd.
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #3
      Jeg har brukt Versatip i ca et halvt år nå. Jeg har blant annet lagt opp komplett nytt ledningsnett i en (fullsize)bil fra scratch og kun brukt Versatip til alle loddinger og det skal jeg si deg ble ganske mange. Fungerte kanonbra! Brukte den seinest i går til å lodde noen Deans kontakter på et par nye LiPo batterier. Funker knallbra til krympestrømpe også.
      Kan anbefales på det varmeste(!)

      Har også i mange år hatt en Dremel Pro som har rusla MANGE timer nå. Brukes til alt fra borring i treverk til motorblokk arbeider til porting av topper på bilmotorer og alt i mellom. Den har riktignok ledning noe som sikkert kan være et problem i enkelte situasjoner så jeg vurderer den 10,8V Li-Ion maskinen til Dremel som et supplement.
      Mvh
      Morten Aase

      Comment


      • #4
        Takk til begge for svar.

        Hvor kraftig er den batteridrevne kontra de med ledning?

        En annen ting, bruker man vanlig butangass på flaske til å fylle Versatip'en?
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Jeg har inntrykk av at den batteridrevne er kraftig nok for verktøyet som den er beregnet på, men jeg har brukt min lite enda, og ikke med kutteskive som vel er det som krever mest.
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Versatip bruker vanlig butangass. Billig på Biltema
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Jeg har inntrykk av at den batteridrevne er kraftig nok for verktøyet som den er beregnet på, men jeg har brukt min lite enda, og ikke med kutteskive som vel er det som krever mest.
              Kuttskive er vel det jeg bruker desidert mest. Jeg har klart å "bogge" den jeg har nå (med kuttskive), en billigsak med ledning til 200.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                Jeg har brukt kutteskive på min Dremel ion. Fungerer utmerket men er nok litt slappere enn de med med ledning...
                Yngve Sekkenes

                http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                Comment


                • #9
                  Hva er forskjellen(e) på de andre to nevnte med ledning, da?

                  Finnes det andre gode alternativ enn Versatip?
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                  Comment


                  • #10
                    400 Har digital tilbake melding, pluss kraftigere motor. Den girer også om hvis den blir hardere belastet. Har brukt min i 1 år nå kjempe fornøyd
                    ----------------------------------------------------------------------
                    Kenneth Thommesen
                    http://www.vingen.no/
                    www.bmfk.org

                    Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
                    RaceM, Aspire
                    Pike Perfection
                    35cc Extra 260
                    Extra 300L Leki

                    Comment


                    • #11
                      har brukt Versatip siden den kom på markedet.Har 3 andre loddebolter,bla en loddestasjon.Det er kun versatip som er i bruk,resten av utstyret står bare å samler støv.
                      Det er bare en ting som kan vere litt obs obs i starten.Siden den er gassdreven så må luft komme inn, og UT igjen.Ekstrem varm luft kommer ut eit 4mm hull på siden av lodde tuppen,så man må hele tiden holde kontrollen på hvor det hullet "peker" fort å sette fyr på stuebordet eller svi bort isolasjon på nærliggende ledninger.Men etter 2-3 tabber så har man lært å unngå dette
                      Men hullet har også en flott egenskap,suverent å bruke på krympestrømper.
                      Alt som kan fjernstyres.
                      ---------------------------------------------
                      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                      Steinar Kvarme.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by elektrodude View Post
                        Men hullet har også en flott egenskap,suverent å bruke på krympestrømper.
                        Helt enig! Mye greiere å bruke dette enn å skifte tupp.
                        Mvh
                        Morten Aase

                        Comment


                        • #13
                          Høres jo ganske suveren ut... Hvilken temperatur range har den?

                          Hvor kraftig er denne sammenlignet med f.eks. en vanlig 48W loddestasjon fra Clas Ohlson? Blir den fort varm?
                          Last edited by Mathias; 20-11-08, 21:24.
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #14
                            Har en Ersa RDS80 loddestasjon som er helt suveren...Bruker og en Dremel Stylus lipo og en gammel Dremel med ledning. Vurderer den Versatip gassloddebolten nå, den ser ut som et kjekt å ha verktøy...
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har den helt "vanlige" Dremelen som jeg handlet for maaaange år siden. Totalt uunværlig! Enig ang. ledning, så jeg vurderer Stylus.
                              Jeg bruker en Weller 40W loddestasjon som er helt grei. Justerbar temp opp til 450grader. Den er litt svak til de tykkeste ledningene, men holder fint til batteripakker, servokabler osv.
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                              Comment

                              Working...
                              X