Announcement

Collapse
No announcement yet.

liming av hengsler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • liming av hengsler

    skal lime inn hengsler i en sd 35% exstra, og lurer på hva dere bruker av lim. går det bra med tec-7 .

  • #2
    Jeg bruker 10min epoxy til å lime fast vanlige pinne-hengsler. Området rundt pinnen smøres med voks eller vaselin for å hindre at denne limes fast.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      går det bra på de med store flater også. Trodde epoxy limte dårlig på plastik / pvc. takker for svar.

      Comment


      • #4
        Som Tom Erik sier, epoxy funker bra
        Har aldrig brukt noe annet.

        Comment


        • #5
          For å være sikker på at ikke hengslen skal skal løsne så kan du bore ett hull gjennom ror/hengsle for så å lime inn en tannpirker eller en annen tynn trestang.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Jeg pleier å ta litt dæsj vaselin i lokket på boksen. Deretter smelter jeg vaselinen med en lighter og dypper hengslen i flytende vaselin. Dette gjør at vaselinen tetter skikkelig rundt selve pinnen. Pleier også å rubbe hengselen med litt grovt sandpapir for bedre heft.
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              takk for svar, da blir det epoxy.

              Comment


              • #8
                Jeg brukte Epoxy tidligere. Ingen tvil om at det fungerer utmerket. Men etter min smak alt for grisete til innliming av hengser. Har også brukt PU-lim. Minst like grisete.

                Har gått over Pacer Hinge-glue. Helt perfekt. Vannbasert lim som sitter som pokker. Har testet styrken på innlimte hengsler. Du kan ta i til treverket går i fillebiter.
                Og som sagt; ikke noe griseri. Bare å tørke av med en klut fuktet i vann mens man holder på.
                Eter at limet er tørket, er det bare å knekke ingang hengslene og eventuelt smøre dem littgrann.
                Har brukt dette på alt fra flathengslede 46.-sizere til pinnhenslede 3-metringer.
                (ikke CA-hengsler selvfølgelig)

                Et lite tips dersom du vil prøve limet: Ikke vent alt for lenge med å sette inn hengslene etter at lim er fylt i hullene. Treverket sveller. Det blir tungt å presse inn hengslene etterhvert.
                Attached Files
                Trond Dullerud
                Trondheim Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  hvor fikk du tak i det?
                  Joakim L. T. 94-Modell
                  ---------------------------------------------------
                  Aeroworks - Extra 300
                  Extreme Flight - Yak 54E Profile
                  Crrc-Pro GF26I
                  EG - Yak 54 26cc
                  Kyosho - Edge 540 .50
                  C Goldberg - Cub med flottører
                  OMP - Katana V2

                  those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpt hos Smallsize i Trondheim.
                    Trond Dullerud
                    Trondheim Modellflyklubb

                    Comment

                    Working...
                    X