Har tullet med litt forskjellige metoder for å merke ledninger med kanalnummer, slik att det skal vere raskt å flytte en mottaker fra eit fly til eit annet. Har prøvd med elektrikertape med tysj skrift, maskerings tape og tysj og tekstmaskin strimmel som man limer rundt servoledning. Disse metodene funker en stund, så forsvinner tysj skriften, og ledningene blir etter vert også klissete av limet på teipen. Det ser også ganske stygt ut med disse løsningene.
siste par åra har eg brukt en løsning som eg har vert veldig fornøyd med. stod med hode inne i eit sikringsskap da eg fikk ideen. Elektrikerene bruker noen små plast "dingser" til å merke ledninger i sikringsskap, så eg skaffet meg noen strimler med slike nummer, funker perfekt.
siste par åra har eg brukt en løsning som eg har vert veldig fornøyd med. stod med hode inne i eit sikringsskap da eg fikk ideen. Elektrikerene bruker noen små plast "dingser" til å merke ledninger i sikringsskap, så eg skaffet meg noen strimler med slike nummer, funker perfekt.
Comment