Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg slår til på det beste forslaget mht merking som måtte dukke opp her.
Jeg trenger noe her ombord i min selvkonstruksjon kalt Ghost. Ta en kikk inni skroget under vingen )
Når jeg merker kabler, enten det skulle være i bilen eller på jobben, så pleier vi å bruke en dymo og ha på gjennomsiktig krympestrømper utenpå. De gule merkene er fine de altså, men det blir fort litt klumpete med slike plastklumper på tynne kabler
Jeg trenger noe her ombord i min selvkonstruksjon kalt Ghost. Ta en kikk inni skroget under vingen )
Tror jeg skal også sende deg en pose med strips.....
En annen sak jeg lurer på er løsninger for å lage en "koblingsskinne" hvor alle servoene ender, og så ha et sett med "patche-kabler" fra denne skinna til mottageren.
I dag har jeg et sammensurium av ledninger i min store Cessna, hvor ledningene vel og merke er tilpasset på lengden, men likefullt blir det veldig mye ledningsrot. Jeg kunne derfor tenke meg å rute alle servoledninger til en slik skinne for å få en litt ryddigere montasje i flyet.
Har en mottager i hvert fly så slipper jeg å tulle med de skjøre kontaktene , er stor fare for at ledningen i servokontakten kan slite seg av mens du flyr i verste fall etter mye inn/ut av mottagere, ja det har skjedd....
En mottaker i hvert fly!! nei orker ikke ta opp lån på 20.000 for å handle mottakere til alle flya Men det er ikke alltid det er så enkelt som det heller. Hva med Warbirden min da? når eg tar av vinga på den, så henger det 6 uni kontakter utav den, hvem skal hvor?
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
En mottaker i hvert fly!! nei orker ikke ta opp lån på 20.000 for å handle mottakere til alle flya Men det er ikke alltid det er så enkelt som det heller. Hva med Warbirden min da? når eg tar av vinga på den, så henger det 6 uni kontakter utav den, hvem skal hvor?
Joa , skjønner problemet , bruker selv farva tape på alt det som henger ut på vinger med mange servoer. gul på gul ,rød på rød osv...
Det må jo være veldig greit å kunne lage ledningene selv men er disse tengene greie å bruke, dvs verdt pengene iforhold til å kjøpe ferdige kabler? (Har sett enkelte omtale dette som knotete).
Som flere sier tar det noen forsøk før teknikken sitter. Men om det er verdt det? Min mening er definitivt ja, har alltid metervis av tvunnet kabel samt kontakter liggende på lur og har på den måten alltid forlengerkabler med rett lengde tilgjendelig.
Slipper disse småturene til hobysjappa der det alltid blir med en hel masse ekstra i posen.
som beskrevet tidligere her dymo maskiner som skriver på gule krympestrømper da kan du få den texten du selv vil og den str. du trenger å ha strømpen i til servo luftslanger og fuelledninger
Hmm... Mitt syn på dine montasjer endret seg kraftig nå
Trodde du hadde alt stripset, festet, tapet og i strømper ???
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Men det er ikke alltid det er så enkelt som det heller. Hva med Warbirden min da? når eg tar av vinga på den, så henger det 6 uni kontakter utav den, hvem skal hvor?
Et enkelt inngrep som forenkler din verden er å bruke en lett flerpinne-kontakt mellom sender og resten av utstyret.
Du tar "hun" delen av multipluggen å lodder på alle servo pluggene med en kort ledning.
Denne lar du sitte fast på mottakeren.
I flyene kan du på "han" multipluggen lodde på hver ledning fra servoene i den rekkefølgen de skal ha for å treffe de riktige kanalene fra senderen.
Det du ender opp med er kun en plugg å demontere og kanalrekkefølgen blir riktig for hvert fly du putter senderen inn i.
Skal du gjøre dette på litt større fly hvor vekta ikke betyr så mye så ville jeg ha valgt en 9 eller 15 pins D-Sub plugg. Disse er vesentlig kraftigere å tåler mer "juling".
Ellers så kan du bytte til Spektrum - da trenger du bare å ta opp 1/3 av lånet for å få fylt opp alle flyene med mottakere - nei den var stygg, det var vel som å banne i kirka..
Attached Files
Last edited by Quadrocopter; 15-03-10, 13:22.
Reason: Lagt til D-Sub info
Joda, vet om alle disse alternative "kontaktene" så man slipper å merke ledninger. Men det enkle er det beste er min teori da. Og da er alternativet å merke servoledningen,og putte den rett i mottaker. Det er nok greier/kontakter/loddepunkter som kan feile, så prøver å få antallet på eit minimum
tror eg har lyst på en slik delux tang fra hansen hobby jeg og kommer til å bestille meg eit slikt skrin til 97$ Elsker skrin med systemer på alle ting
#Quadrocopter# spektrum er ikke eit alternativ til Fasst da ønsker ikke å utdype det mer eller å herpe denne flotte tråden med krangling om det emnet.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment