Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemmelaget "lukelås"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjemmelaget "lukelås"

    Heisann! Satt og laget meg en "canopylås" på luka på min Phoenix Model Katana her om dagen. Tok noen bilder og tenkte jeg kunne dele denne simple ideèn med omverdenen


    Det du trenger er:

    * 1 fjør (Jeg brukte en fra en kulepenn)
    * 1 trekloss
    * CA lim og Epoxy
    * Pianotråd
    * Plasthylse, eller noe så ikke fjøra sklir på pianotråden
    * En luke og feste
    * 5 minutter :-p

    Du finner lengder selv, men pass på så det staget ikke blir for kort, men heller ikke så langt at det ikke går langt nok inn! mitt var rundt 2.5 cm

    Treklossen skal limes fast, jeg brukte først litt tynt lynlim, så Epoxy seinere for og være på den sikre siden

    Siden dette er i en bensinmodell, så valgte jeg og lage 2 stk. så jeg er sikker på at luka ikke faller av

    Resten skjønner dere kansje selv? Og bilder sier mer en 1000 ord så er det noe du lurer på, så er det bare og spørre




    Bilde 1: Det er selve låsen, der ser du pianotråden, plasthylsa, treklossen og fjøra.

    Bilde 2: låsen sammenklemt, så du ser hvordan den virker.

    Bilde 3: Her ser du hvordan den skal festes, bare andre veien

    Bilde 4: Ferdig festet, fra innersiden, jeg brukte dremel til og lage sporene med

    Bilde 5: Ferdig festet, fra yttersiden

    Bilde 6: hullene i flykroppen (Pass på og dryppe CA inni de, for når det vibrerer vil de utvide seg, og du vil få en skarkete låsemekanisme)


    Jeg beklager hvis det er dårlig forklart... dette var en idè jeg bare fant på etterhvert som jeg jobbet, så jeg har ikke noe annet en en plantegning i mitt hode og følge
    Attached Files
    Last edited by opa; 02-04-10, 00:43.
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    Kjekt og se forskjellige ideer på hvordan fikse canopy låser. Man blir fort lei av å skru canopy.

    Har du ett bilde tatt litt lengre unna? Lettere å se hvordan det henger sammen da.

    Comment


    • #3
      Fin!!! Liker alltid ting som er laget av andre ting, fortrinnsvis ting som er funnet i skuffer!
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Fant et bilde som er lengre unna

        Jeg og er av den "man bruker det man har" typen
        Attached Files
        Last edited by opa; 03-04-10, 10:19.
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment

        Working...
        X