Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laminering av isopor og epp vinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laminering av isopor og epp vinger.

    Jeg fant dette på rcgroups , men hva heter slikt noe i Norge evt hvor kjøpes slik i hele tatt.
    RC Groups - View Single Post - *** ASSASSIN vs WIDOWMAKER - Toughest plane on the planet!***

    hvis det er noen som vet hva det er så hadde jeg satt pris på og få litt info om det.

    Takk for svar.
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

  • #2
    etter litt detektiv arbeid og lesing så fant jeg i alle fall dette Security Measure

    this colorless transparent plastic is commonly used to put lettering on glass doors, windows, mirror. 0.003 inch thick vinyl. ( 3 mil ). Can also be used to add privacy through glass.

    han nevner på 3mil i den tortourialen du har linket til. så dra til en skilt maker, og handle slikt :P

    Comment


    • #3
      Jeg har også tenkt på laminering. Det blir lett og sterkt. Men har også sett at folk bruker glassfiber, som f.eks på Ritewing Demon : 40" RITEWING DEMON LITE BUILD - RC Groups.
      Hobbyking selger store ark med glassfiber for en slikk og ingenting... Attention Required! | Cloudflare . Trenger bare epoxy i tillegg. Blir nok en del tyngre enn laminering, men tåler nok en god del mer også, da dette blir pinnestivt. Her er en video...:
      Last edited by AudunN; 19-06-10, 10:17.
      ______________________________
      JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

      Comment


      • #4
        biltema laminering er nice, tomme såpedispensere på europris. så får du lik mengde. (en dispenser herder en med resin)
        jeg har liggende westsystem epoxy, men synest egentlig den er for dyr, er slike store kanner jeg har.
        når det blir pinnestivt så er det jo mer porøst, og du må rekne med litt ymse rep, mens laminering er shock absorbant. slik jeg har opplevd det

        edit: en enklere løsning, som jeg fant på youtuben, er en kar som lagde en mud duck i stor størelse. han brukte 70% trelim, 30% vann, metta isoporen med sausen, så la han avis over og metta den med lim, før han skrapte alt av. (så mye som muligt) han foretok en test på dette, og fant ut av dobbelt lag på FFF (fan fold foam) tålte nærmere 5kg. da er det snakk om en test bit på ca 200x200mm. litt tyngde er det, men det gjør ikke så mye på en vinge, siden det helt sikkert skal gå fort :P
        Last edited by kapia; 19-06-10, 10:24.

        Comment


        • #5
          Glassfiber blir mer porøst ja. Men det funker nok best til store vinger... Sjekk denne:
          3 meter vingespenn. Laget av foam og glassfiber

          Last edited by AudunN; 19-06-10, 10:32.
          ______________________________
          JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

          Comment


          • #6
            det der virket jo utrulig artigt da!!! 3meter og bare wuusj utav neven, er det noe slikt duu tenker å lage`?

            Comment


            • #7
              Vel, det blir ikke så stort. Har aldri tenkt på å lage glider. Men hadde vært moro med en vinge på rundt 2 meter med el motor. Det fine med flygende vinger er at man trenger ikke så kraftig motor oppsett som på vanlige fly Blir nok et større prosjekt etterhvert bare jeg får til en vinge som flyr bra. Driver som sagt med min første nå..
              ______________________________
              JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

              Comment


              • #8
                har du litt bilder? evnt bilder av vinge profilen så andre kan kopiere av deg (meg fks) :P

                Comment


                • #9
                  Her er profilen jeg bruker: http://www.aerodesign.de/profile/tl54.gif
                  Ellers er det noen bilder i denne tråden: skjæring av isopor vingekjerner - (MFN) ModellflyNytt.no
                  ______________________________
                  JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                  Comment

                  Working...
                  X