Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøleskap kompressor som vakuum pumpe????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøleskap kompressor som vakuum pumpe????

    Skal sette i gang med noen vacuum bagging prosjekter og trenger en stillegående vakuum pumpe.

    Er det noen som har gjort kjøleskap kompressor konverteringen og sitter på noen gode råd og tips som kan formidles videre ??

    Hvor får man tak i kjøleskap kompressorer som allerede er demontert / tømt for uønsket kjemi?

    Ser at weben flommer over av folk som har gjort dette men over dammen så er det tydeligvis veldig mye cowboy aktivitet noe jeg ikke ønsker.

  • #2
    Jeg fikk min pumpe av en kjølemontør fra det lokale bryggeriet. De hadde mange skap som stod klare til destruering og var tappet for kjøleveske.
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #3
      Har du noen tegninger / info / bilder på hvordan du har koblet tingene sammen?

      Skal sjekke litt rundt i hos firmaer som driver med kjøling er i Oslo for å se hva de har.

      Comment


      • #4
        hei, om du tar i fra et kjøleskap som ikke er typisk 60talls brunt,m så tror jeg det skal gå greit. Freon – Wikipedia
        om du allerede har motoren så er det ikke noe å lure på hadde den hatt noe skummle stoffer i seg så hadde du ikke skrevet dette innlegget
        vakuum anlegg er dyre saker egentlig, men det spørst selvsagt hvor mye du vil legge i det, pumpe, wastegate, noen brytere, så er du i mål. men det finnest selvsagt mere dyre løsninger.

        Comment


        • #5
          dream-models.com - dream models Ressurser og informasjon

          Comment


          • #6
            kansje det er en sånn du trenger

            Siden har forsvunnet - 404 | Jula
            med hilsen Arvid

            Comment


            • #7
              Heisann
              Jeg har brukt en slik både ifm skallstøping og til planking av isoporvinger i 20+ år. På min hjemmeside finner du en beskrivelse av min løsning : Wing
              Fra kompressoren må kjølemediet fjernes kontrollert, men oljen må ikke fjernes !
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #8
                Takker for alle innspill - nå har jeg noe å jobbe ut i fra.

                Første runde på mandag blir å ringe rundt for å se om det er noen som har en kompressor til en billig penge.

                Kommer til å poste progresjonen her i tilfelle noen andre er interessert i å gjøre det samme.


                Originally posted by EL-Corazon View Post
                kansje det er en sånn du trenger......Siden har forsvunnet - 404 | Jula
                Har sett på noen ferdige men de støyer relativt mye og har en for høy pris i.h.t. de små prosjektene jeg kommer til å jobbe med....
                Last edited by Quadrocopter; 03-10-10, 12:14.

                Comment


                • #9
                  Jeg har 2stk. vakumpumper.. Si ifra om du er int. i å kjøpe den ene!
                  GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                  sigpic



                  Comment


                  • #10
                    Hvilken type???

                    Comment


                    • #11
                      Huker ikke helt hva dem het.. Men er noe vi har brukt på jobb tidligere... Kan sende deg bilder og info i morgen!
                      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                      sigpic



                      Comment


                      • #12
                        Bra - støyer de mye?

                        Comment


                        • #13
                          Er egentlig ikke sikker. Var mye støy der hvor de var montert. Skal teste den!
                          Last edited by sub_sonic; 06-10-10, 18:07.
                          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                          sigpic



                          Comment


                          • #14
                            har sendt deg en PM!
                            GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                            sigpic



                            Comment


                            • #15
                              Jeg har nylig anskaffet meg den minste av R&G sine pumper.
                              Jeg har ikke brukt den ennå, men den er forholdsvis stillegående (omtrent som kj.sk.pumpe)
                              når ventilen som styrer vakumet er lukket (fullt vakum -800mbar).
                              Dersom ventilen blir åpnet for å justere mindre vakum så blir den ganske bråkete.
                              Det er ingen vakum bryter så denne pumpen er laget for å stå å gå hele tiden.
                              Hvis jeg skal si noe bra om den så er den veldig kompakt og liten.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X