Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå skal vi til Fagernes :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå skal vi til Fagernes :)

    Vel, så sitter vi her igjen, og krangler om import av varer og nedleggelser av butikker. Synes det er triste diskusjoner egentlig. De fleste som er oppegående i miljøet vårt, vet hva som skjer og hvorfor. Det er den sterkeste som overlever, naturens lov, og den gjelder innen hobbyen vår også. Tror at vi heller skal være glade for at vi får holde på med dette så lenge vi kan, og så får de som starter ny butikk, eller som driver butikk, selv bestemme hvordan deres fremtid skal bli. Når det er sagt, så nærmer det seg jo Fagernes. Hohoooyyyy. Og så sitter vi her og blir sure i nøtta.
    Nei, faen, nå må vi se å skjerpe oss betraktlig, og få frem humøret og modellene, og gjøre reiseklart.

    Selv sliter jeg med dårlig motivasjon i år, rett og slett. Lysten til å fly er ikke tilstede i det hele tatt.
    Å bygge er noe annet, det er gøy.
    Mulig det har noe med all snøen å gjøre, men mest er det fordi jeg rett og slett er skikkelig dårlig i ryggen, og har store problemer med å komme ut av senga om morgenen.

    Det er mange som er plaget med ryggen, og sikkert mye værre enn meg, men for min del har hele greia gått så langt at jeg begynner å miste lysta til både det ene og det andre. Så når det nå endelig nærmer seg det årlige Fagernes, så øyner jeg et lite lys i en ellers så mørk tunnell. Har hatt et kjempeløft nå forrige helg da jeg kunne besøke gode venner og lage
    god mat og montere stort fly, som jeg attpåtil fikk gleden av å teste på slutten av en kjempehelg. Jeg våkna litt da, men nå, noen dager seinere har jeg begravd meg meg selv i dritt igjen. Merkelige greier. Har prøvd meg på noen morsomme innslag i andre tråder på forumet, men det hjelper kun akkurat i det man har lest det.

    Beklager at jeg er litt mørk i skriften, men sannheten er enkel og jeg klarer ikke å pynte noe særlig på det. MEN vi skal vel ha det morro lell, alle sammen nå om 2 uker. Jeg utfordrer samtlige som leser dette til å ta turen, og samtidig håper jeg at de som vet at de skal til Fagernes, setter navnet sitt ned på poster under denne første. Så synes jeg at vi rett og slett burde avtale et tidspunkt på fredsagskvelden, og så møtes vi alle til en felles pizza et sted på Fagernes, og tar en skikkelig bli kjent runde, en Forum runde, rett og slett. Om noen ikke vil presentere seg, så er det greit, da får du leve i ensomheten på stripa

    Jeg skal personlig ta meg av pizzabiten, slik at vi får det i orden, og så kan det hende at jeg, med hjelp av litt Jægermeister og Battery, kan dra noen historier rundt bordet. Det skal jo være sosialt dette her, og de som er så seriøse at de ikke synes noe om et sånt opplegg, har lite på Fagernes å gjøre i det hele tatt. Egentlig i denne hobbyen, om jeg skal være så ekkel.

    Jeg drar ned til noen venner på en av ukedagene om 2 uker og kommer i form der, og så blir det vel til at jeg sjekker inn på hotellet torsdag. Vet at det er på campingen det skjer, men campingdama har prisa seg helt ut på det gjøkuret jeg har leid de siste 9 årene, så i år blir det hotell.

    Skulle gjerne ha skrevet et kåseri om Fagernes i år også, og fått frem smilet på folk, men vi prøver heller å få frem smilet når vi møtes. Håper jeg slipper å sitte aleine på Pizza'n på fredag. Men gjør jeg det, så vet jeg jo hvor vi står. Og det er synd.
    Så da sier jeg bare, vel møtt, og så snakkes vi på isen, der det er glatt og kaldt, med fine fly og store smil.
    Attached Files
    Last edited by Eagle; 03-03-10, 17:21.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Jeg kommer i allefall til Fagernes, bor som i fjor, på hotellet. Kommer ned tidlig lørdag morgen(ca. mellom 9-10) Det var jo veldig morsomt i fjor med den banketten og det der, men ute på isen var det jo flott også Mvh Kristoffer
    Last edited by patternplanes; 03-03-10, 17:32.
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0

    Comment


    • #3
      Sier aldri nei til pizza Kommer sansynligvis torsdag
      EF 60" Edge. Torque.
      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
      Multiplex FunCub XL on floats.
      Jeti DS-16

      Comment


      • #4
        Jeg tar med noen elektro fly og kommer på torsdagen.
        Skal bo i et slikt gjøkur på Campingen.
        Last edited by peppern75; 03-03-10, 18:05.
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          Vi er to fra sandefjord som er klare for øl og pizza. Skal bo i lastebil så vi får se hvor vi havner.


          Hilsen Odd A Eriksen
          BOOMA Intelliswitch

          Odd A Eriksen

          Comment


          • #6
            EAGLE! Du får ikke lov å dukke under på denne måten!

            Jeg skjønner frustrasjonen, uten stativet (rygg), står mann ikke...

            Og uten å tråkke deg over ryggen, så må jeg bare si at jeg følger med i alle trådene dine, og det gir motivasjon, og gir meg lyst til å fortsette! Jeg har selv ramlet ut etter noen år i gamet, for mye å gjøre med ene og andre, og denne idretten har blitt nedprioritert. Kaller det idrett, siden det faktisk er det det er Disse trådene dine er en av grunnene til at jeg fremdeles dukker opp på stripa i blant, jeg skal og ha en stoor modell en dag Selvsagt sammen med lokalmiljøet vårt, som er et fantastisk gjeng, enten man er erfaren eller nybegynner, gammel eller ung...

            Og i norges lille snevre alene verdens rikeste jappeland som ikke vil betale moms eller være fornøyde med det vi har, så trenger vi virkelig noen som kan oppføre seg og være et idol for våre nykommere i offentlige forum...

            Jeg føler at du er et unikum på dette området (i alle fall på dette forumet, jeg vet ikke annet om deg), enten man kjenner deg eller ikke. Du gjør ting enkelt! Du bygger, du flyr, du krasjer, du bygger opp igjen, og sist men ikke minst, du hjelper andre med all din kunnskap! Og du har ingen formaninger om at "du må ha det dyreste", du gjør det enkelt, og har vist gang på gang at det fungerer! Og du går ikke av veien for å diskutere med "de som vet alt best", og åpner dermed for dem som ikke har madrassen full.

            Stå på Rognes! Neste dag er en ny dag, du skal fly i alle fall, du vet selv at gleden kommer igjen, selv om den føles langt vekk
            Last edited by Krazy-K; 03-03-10, 18:47.
            Kenneth Davidsen

            Comment


            • #7
              Nå forstår jeg hvorfor du har vondt i ryggen og (ref bilde)
              Du og Svein koser dere godt, tørr ikke tenke på hvordan det så ut kl 23 på kvelden med en eller ti innabords
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

              MFN @ Facebook - Like!

              Comment


              • #8
                Vi er 3 eller 4 galninger (i litt varierende grad - men alle gale) som kommer nedover fra Lofoten. Skal bo i et slikt et gjøkur vi også, så enhver anledning til å komme seg ut derfra om kvelden tas imot med åpne armer!
                Vi satser på å dukke opp tidlig på torsdagen, og drar ikke hjem før den siste resten etter diverse "utelandinger" er satt fyr på!
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment


                • #9
                  Ja håper du kommer til oss et par dager før. Du er alltid velkommern
                  Men da blir det bare flyging og god mat.

                  Jeg/vi kommer torsdag opp og ned da og hotell fra fredag til lørdag.
                  Jeg gleder meg skikkelig i hvertfall

                  Stor takk til deg ''eagle'' for at du reparerte EF-yak'n.
                  Nå står den klar. Da gjennstår bare å få ferdig EF-edge'n.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jeeeeeeright View Post
                    Vi er 3 eller 4 galninger (i litt varierende grad - men alle gale) som kommer nedover fra Lofoten. Skal bo i et slikt et gjøkur vi også, så enhver anledning til å komme seg ut derfra om kvelden tas imot med åpne armer!
                    Vi satser på å dukke opp tidlig på torsdagen, og drar ikke hjem før den siste resten etter diverse "utelandinger" er satt fyr på!
                    Hehe, har du tatt med teltet?
                    Tenke på hjemturen da, den er jææævlig lang. Faktisk seeelveste lang, som jeg hørte av en fra Naaarvik...

                    Skal vel sies at vi kom fra NNM i Naaarvik da, over tjue mil å kjøre
                    Last edited by Krazy-K; 03-03-10, 19:00.
                    Kenneth Davidsen

                    Comment


                    • #11
                      Skal opp til fagernes på torsdagen, har leid flere slike "gjøkur", og skal dra med meg han pølsespisende kula som driver med scuse motorene, hehe
                      og sikkert noen flere..
                      Bare å si tid og sted så møtes vi på fredagskvelden vettu....

                      pssssst: advar dem som skal levere pizza at det kommer ei lita kule fra ski som spiser veldig mye, hehehee
                      Per Reidar Bremseth



                      Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                      PA BadBoy med sc70fs
                      Seagull Harrier46 med os 70fs
                      pluss litt depron da..


                      Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                      Comment


                      • #12
                        Skjønner litt hvordan du har det Knut Erik. Har en del vondt selv til daglig, noen ganger går det litt i svart og lysten er laber ei stund. Men gode venner man har som drar en ut døra hjelper stort. Venner er gull verdt (Være alene på stripa blir gørr etter en tur i lufta)
                        Så skal du ikke ta det som "slutten" at du er smålei i blant, aksepter at det svinger litt. Bare du ikke lar problemene styre deg så mye at du tenker på å gi etter for de mørke stundene! Der vil være verdifulle dager som du skal unne deg for fullt, du fortjener det og de dagene er skikkelige "medisinske" innsprøytninger Aksepter at de mørkeste dagene være mørke, men ikke de du skal akseptere som hoveddelen av hverdagen!

                        Du er et herlig lyspunkt, selv om jeg ikke kjenner deg personlig men "bare" har fått hjelp av deg uoppfordret aner det meg at du er en viktig del av modellflymiljøet her på berget! Viser at du er en sterk person i bunn og grunn når du kan snakke om dette.

                        Ønsker deg alt det beste Knut Erik
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Slik så det ut i går på stripa 1.mars
                          Blir IGG grossegler treff til helgen 5-7.mars (store modell seilfly opp til 10m eller så) og
                          neste helg 13-14.mars er det microtreff / modellfly
                          så er vi klare for Fagernes Flyshow 19-21.mars
                          masse info her: Flyshow VFKM.no

                          Vi ønsker hjertelig velkommen

                          Jo Grini
                          kass./sekr. Valdres Modellflyklubb
                          Jojo's menyside
                          Attached Files
                          Jo Grini
                          http://vimeo.com/jojoen
                          http://www.youtube.com/jojoenno
                          http://www.jojoen.no/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jj View Post
                            Slik så det ut i går på stripa 1.mars
                            Blir IGG grossegler treff til helgen 5-7.mars (store modell seilfly opp til 10m eller så) og
                            neste helg 13-14.mars er det microtreff / modellfly
                            så er vi klare for Fagernes Flyshow 19-21.mars
                            masse info her: Flyshow VFKM.no

                            Vi ønsker hjertelig velkommen

                            Jo Grini
                            kass./sekr. Valdres Modellflyklubb
                            Jojo's menyside
                            Detta ser knall ut ja, regner med suppa er klar den og
                            Gleder meg som en unge til å komme meg opp dit nå, har bedd om like bra vær som i fjor så da gjenstår det å se om jeg har noe kontakt med værgudene.. (betviles på det sterkeste)
                            Per Reidar Bremseth



                            Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                            PA BadBoy med sc70fs
                            Seagull Harrier46 med os 70fs
                            pluss litt depron da..


                            Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                            Comment


                            • #15
                              Kommer onsdag kveld,skal bo på hotellet.Så jeg og Håvard(havard.j) stiller på pizza fredagen Knut Erik.
                              Hadde selv store plager i 5 år med ryggen,så vet hva det er,men jeg ga ikke opp så i dag er jeg 99% bra igjen Skal ikke gi noen tips,da jeg ikke vet hva som feiler ryggen din,men for Meg hjalp det og gå mye,i terrenget.
                              God bedring,håper du snart er frisk og rask igjen og får tilbake lysten på og fly.

                              Ronny
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment

                              Working...
                              X