Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging Holmen Hadeland mfk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Her er det bare å bruke tråden.

    He he. Jeg har vært ute i fantastisk vær å flydd i dag
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by arhennie View Post
      Går litt seint her, men begynner å hjelpe. Har tilpasset servoene og skal gjøre overføringene nå neste.
      Hvordan gjorde du overføringene til halen? Brukte du push-pull snorene eller fant du på noe annet?
      Heh.. Ja det er ikke rart at ting gåt tregt med mange prosjekter i sving for min del har jeg så lite å pusle med i leiligheta i oslo før jul, så litt depronarbeid er tingen her, når dama er på jobb vel og merke Synes det er skikkelig artig med disse, føler jeg har fått masse "gratis" stikketrening. Og det som er litt gøy, er den andre kjerra j har (yak shock) har utstyr som har vært med på 9 andre depron modeller tidligere

      Når det gjelder click2, bruker jeg push-pull ja, samt litt aileron diff (litt mer opp enn ned) dette for minske motstand i vingen ved kregning...

      Vet du forresten hvor man flyr depron her i Oslo?

      Sent from my Galaxy S using Tapatalk
      All you need is love

      Comment


      • Det så rent idyllisk ut Anders. Ble ikke siste flytur på søndag allikevel da...
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • Originally posted by anders e View Post
          Her er det bare å bruke tråden.

          He he. Jeg har vært ute i fantastisk vær å flydd i dag

          Dæven er det så fint vær ute?! Nå må j komme meg ut av senga!

          Sent from my Galaxy S using Tapatalk
          All you need is love

          Comment


          • Ruduz - trodde du bodde langt oppi gokk jeg? Bor i Oslo selv, oppe på Høyenhall. Kom deg bort i den lille parken her da vel, så tar vi en depron-runde! Ellers er det jo Ekeberg sletta som gjelder med små elektro modeller.

            Samt, det blir flydd noe innendørs i hallen der i vinter - dog man må visstnok være Cirrus medlem. Ikke sjekket det ut enda..

            Jeg skulle gjerne blitt kjent med flere flyfolk her i Oslo, så det er bare å hilse på!

            Anders - You bastard!! Jeg vil og. Steike, det så fint ut.. Fortsatt fornøyd med modellen? Tørt å torquerolle med den enda da.. ?

            Jeg er klar for ny flytur på Søndag jeg, om været holder oppe..
            Last edited by alflovvold; 16-11-10, 13:51.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Originally posted by Ruduz View Post
              Når det gjelder click2, bruker jeg push-pull ja, samt litt aileron diff (litt mer opp enn ned) dette for minske motstand i vingen ved kregning...

              Vet du forresten hvor man flyr depron her i Oslo?
              Har satt opp på høyderoret nå. Har stramme tråder på høyderor. Men den øvre tråden slakker seg på dykkror.
              Det er sikkert ikke noe problem i fart. Får jeg problemer blir det carbon stenger istedet.

              På balanseroret har jeg festet på dette "butterfly-hornet". Har festet i tredje hullet bakfra. Så ut som det var der Affa hadde plassert på sin modell i testen han gjorde. Men jeg har ikke festet stagene ned til roret ennå så jeg vet ikke hvordan det blir.

              Trodde Ekeberg var modellflysenteret i Oslo? Men depron kan vel flys hvor som helst.
              Pleier det ikke være et slags nyttårs treff i Vigelandsparken?
              Selv så bor jeg på Hadeland og har aldri flydd i Oslo.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • Originally posted by alflovvold View Post
                Javisst F, dette er "min" type modell tror jeg - imponerende mye power på 6s!
                Hehe, litt artig måte han holder radioen på Fint fly.
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • Anders - You bastard!! Jeg vil og. Steike, det så fint ut.. Fortsatt fornøyd med modellen? Tørt å torquerolle med den enda da.. ?

                  Jeg er klar for ny flytur på Søndag jeg, om været holder oppe..[/QUOTE]



                  Nja, prøvde litt i god høyde. Men blir ikke mange rundene før jeg detter ut
                  Men det er første gang jeg syns det er morro med el. så ja, jeg er fornøyd. Har brukt litt tid I DAG på å mixe kobblingen i KE.

                  Jeg brøyter stripe i morgen på isen. Isen er 15+cm nå.
                  Jeg og trowin sjekket nå.

                  Comment


                  • Originally posted by alflovvold View Post
                    Ruduz - trodde du bodde langt oppi gokk jeg? Bor i Oslo selv, oppe på Høyenhall. Kom deg bort i den lille parken her da vel, så tar vi en depron-runde! Ellers er det jo Ekeberg sletta som gjelder med små elektro modeller.

                    Samt, det blir flydd noe innendørs i hallen der i vinter - dog man må visstnok være Cirrus medlem. Ikke sjekket det ut enda..

                    Jeg skulle gjerne blitt kjent med flere flyfolk her i Oslo, så det er bare å hilse på!

                    Anders - You bastard!! Jeg vil og. Steike, det så fint ut.. Fortsatt fornøyd med modellen? Tørt å torquerolle med den enda da.. ?

                    Jeg er klar for ny flytur på Søndag jeg, om været holder oppe..
                    heh.. Gokk og gokk, joda kommer fra Hamar, men bor ikke der nå lenger. Er bare i Hamar hvis jeg skal fly de bensinflyene eller fullsize på Hamar flyplass. Her i byen blir det for det meste depronfly eller isopor som vi pleier å fly litt på bygdøyjordet da det er nærmest der jeg bor (like ved karenslyst allè). Men har vært en del på Ekebergsletta også, ikke umulig jeg har sett deg der før jeg kjente til deg. Men pleier jo å være ganske mange der har jeg sett.

                    Jada, jobber ikke så mye om dagen, så må vel komme en tur å fly litt/hjelpe deg med å lime litt. Du vet tilfeldigvis ikke om åssen buss som går til deg? Har ikke bil her sjø!


                    arhennie:
                    Ser den med litt trælete løsning av push-pull. Etter litt knoting fikk jeg det stramt alle veier, men får se hvor lenge det holder seg slik.. Var vel det jeg brukte lengst tid på av byggingen:P

                    Bare pass på at du kobler riktig på hornet slik at det ikke blir omvendt diff på balanserorene
                    All you need is love

                    Comment


                    • 70bussen fra hjernbanetorget stopper et par gater unna her - så da er det bare å ta med depronflyet en dag!

                      Ellers rekker jeg skjelden å fly på Ekeberg nå, pleide å stikke opp i ny og ne etter jobb i sommer - men nå er det jo f.... beksvart kl.17

                      Bare å si ifra, dog iogmed jeg har rukket å skaffe meg en drøss med unger på noen få år så er det greit å avtale en dag eller to på forhånd..

                      Ah, fader.. nå sitter jeg med to forskjellige handlekurver, med ca.lik totalpris på hver "som er overraskende grei forsåvidt", og veldig kort bort til klikk-knappen.

                      Prisen blir omtrentlig lik for GB Yaken og EF Extraen, og servoer har jeg som fint kan brukes i begge.
                      Men, så var det kanskje å få solgt denne Sbachen da. Som jeg egentlig ikke vil.

                      Kanskje jeg rett og slett skal legge det på is til våren? hm..
                      Last edited by alflovvold; 16-11-10, 16:48.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • hvilken muligheter. Kult, så en tråd her med depronfly i likiste, må mekke en slik først!! Vet ikke hvordan det er å ha unger enda, men ja tviler ikke på at det tar tid og en smule med kordinering
                        All you need is love

                        Comment


                        • Ahhh blir gal, skal jeg bare bestille faenskapet og bli ferdig med det?

                          Sitter å jobber overtid på kontoret her, litt for mye tid å surfe på når jeg venter på at ting skal kjøres ut fra maskinene.. hehe..
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Er du som meg er du "eier" av nytt fly for skiftet er omme
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • Hehehe.. ja, på vippepunktet. Nei, nå skal jeg holde kjeft her en stund så dere andre kan skrive noe mer vettugt en mitt "luksusproblem", tross alt.

                              Edit: Anders, hadde du hatt mulighet til å ta med x3 slike maskinskruer till spinner ved neste flytreff?
                              Last edited by alflovvold; 17-11-10, 00:08.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Originally posted by Ruduz View Post
                                *snipp*
                                arhennie:
                                Ser den med litt trælete løsning av push-pull. Etter litt knoting fikk jeg det stramt alle veier, men får se hvor lenge det holder seg slik.. Var vel det jeg brukte lengst tid på av byggingen:P

                                Bare pass på at du kobler riktig på hornet slik at det ikke blir omvendt diff på balanserorene
                                Hehe, jeg gjorde balanserorsblemma og snudde hornet feil, kutta karbonstengene og måtte skjøte de for å få de lange nok etter at jeg snudde sakene rett vei..

                                Hva er dette snakket om push-pull? det er jo med opplegg for pull-pull i settet. Bruker folket andre løsninger? Ble litt knoting for å få til høyderoret, spesielt siden jeg allerede hadde limet fast skråstøttene på kroppen.. Flott at bruksanvisningen ikke nevner dette...

                                Comment

                                Working...
                                X