Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging Holmen Hadeland mfk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Larsern View Post
    Hehe, jeg gjorde balanserorsblemma og snudde hornet feil, kutta karbonstengene og måtte skjøte de for å få de lange nok etter at jeg snudde sakene rett vei..

    Hva er dette snakket om push-pull? det er jo med opplegg for pull-pull i settet. Bruker folket andre løsninger? Ble litt knoting for å få til høyderoret, spesielt siden jeg allerede hadde limet fast skråstøttene på kroppen.. Flott at bruksanvisningen ikke nevner dette...
    Ja, det følger med i settet, men det ser så puslete og klundrete ut. Men nå er det på plass så får vi se om det funker.
    Men har sett tråder her inne der noen dropper push-pull og setter på carbon stenger istedet. Må i såfall ha en avstiver eller to da.
    Bruksanvisning ja he-he. Heldigvis hadde Affa laget en byggeblogg så jeg hentet tips derfra samt et par andre tråder her inne.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Originally posted by Larsern View Post
      Hehe, jeg gjorde balanserorsblemma og snudde hornet feil, kutta karbonstengene og måtte skjøte de for å få de lange nok etter at jeg snudde sakene rett vei..

      Hva er dette snakket om push-pull? det er jo med opplegg for pull-pull i settet. Bruker folket andre løsninger? Ble litt knoting for å få til høyderoret, spesielt siden jeg allerede hadde limet fast skråstøttene på kroppen.. Flott at bruksanvisningen ikke nevner dette...
      Heh.. Ja akkurat det jeg nesten gjorde også, men rakk og fikse ting før det var for sent...

      Pushpull/pullpull hva er forskjellen egentlig? Var det jeg mente med det som fulgte med ja.. Men tynne garbonstenger som det er nevnes er egentlig 'en mill ganger lettere å sette sammen..

      Har ikke fått modellen ut enda, så blir bare hovring i stua inntil videre


      Sent from my Galaxy S using Tapatalk
      All you need is love

      Comment


      • pull pull kalles det når vi bruker tåder/wire hvor det er kun den ene som drar.
        push pull er hvis vi bruker stenger evnt to servoer hvor den ene drar/pull å den andre skyver/push.litt klønete forklart men sånn jeg har fårstått det. de trådene dere bruker på depron synes jeg er helt ok å montere,jeg pleier å feste trå,n i servohorn så strammer jeg opp i andre ende å bruker ett drøpp lynlim så trå,n sitter fast i hornet så er det bare å slå knute uten å behøve å tenke på slakken du lett får.
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • Pull-pull betyr dra-dra, altså kan en dra-dra overføring kun dra rorflaten i ønsket retning. Push-pull betyr dytt-dra altså kan overføringen både dytte og dra rorflaten i ønsket retning.
          Hvis man kaller det push-pull må overføringen kunne dytte også, og det er vanskelig med hyssing.

          Det er som mannen sa da han ble spurt om hvorfor han gikk rundt omkring og dro på ett tau. "Jeg prøvde først å dytte det, men det var rett og slett ikke mulig!"

          Jeg liker bedre pull-pull på disse småtassene. push-pull med støtstang på såpass lang og tynn overføring blir for dårlig når roret skal skyves. Det er lettere å montere, men resultatet blir nok ikke like bra. bruke to stenger går heller ikke da geometrien gjør at ene siden vandrer mer enn den andre. Dette gjør ingenting med pull-pull siden det bare fører til at tråden som ikke drar bare blir litt slakk, men med 2 karbonstenger vil overføringen alltid tvinge og bende utenom i nøytral posisjon.

          Comment


          • Vi var en gjeng og testet våre nye depron modeller i Brandbu i dag. Jeg med min nybygde Clik 2.0 og 2 mann med Malibu 2 samt en mann med en hjemmelaget sak. Og selvfølgelig en drøss med T-rex 450'er...
            Har tatt litt film som jeg legger ut her etterhvert som jeg får redigert de.
            Attached Files
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • Ah, artig!

              Hvor ofte kjører dere innendørs flyging hos dere?


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Jøss, fått låne hallen???? Er dette fast eller?

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Hvor ofte kjører dere innendørs flyging hos dere?
                  Det var dessverre bare et engangstilfelle. Men jeg håper det lar seg gjøre igjen for dette var artig.

                  Dvs. det er en gjeng som flyr inne i et klubbhus en kveld i uka. Men der er det veldig trangt og umulig med fly. Det går i hoovring og åtte-tall med helikopter med unntak av en som kaster 450'en tak og veggimellom
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • En liten videosnutt av Clik'en min.
                    Mer film kommer etterhvert...

                    [/QUOTE]
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • KK flyr T-rex 450 m/ mini V-bar 5.0

                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • KK flyr Malibu 2
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • Ja dette må ha vært gøy

                          Comment


                          • Originally posted by arhennie View Post
                            En liten videosnutt av Clik'en min.
                            Mer film kommer etterhvert...
                            Nå ble jeg sjuk på litt innendørs igjen ser du flyr helie, sideroret funker greit Er det første gang du flyr depron, el har du prøvd dette før? Hva synes du, er trivelig å være innendørs å fly når det er 10-15 blå ute.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Originally posted by Tertitten View Post
                              ser du flyr helie, sideroret funker greit Er det første gang du flyr depron, el har du prøvd dette før? Hva synes du....
                              Det var utrolig moro. Selv var jeg der i 7 timer og fløy jevnt utover hele dagen. Hadde to pakker med 450'en min (den blå på siste bildet i tidligere post) ellers gikk det i depron fly.
                              Har aldri flydd depron før så jeg var spent på det her. Men det gik utrolig fint. Måtte bare bortpå med varmelimet noen ganger. Fort gjort å gå i bakken når en holder på såpass lavt.

                              Flyr med sideror hele tiden. Merket det godt når pull-pull trådene slakket seg. Ble mye værre å styre da.
                              Og inverted ble vanskelig fordi jeg hele tiden dro roret feil vei. (Nesten like vanskelig det som å la vær å fly sideror).
                              Det har jo lite til felles med større fly da for ingenting staller, den reagerer lynkjapt og villig på all ror input og en kan enkelt redde seg ut av nesten hva som helst. Men god stikketrening tror jeg absolutt det er for uansett hvor snilt det flyr så må en jo dra rett i stikka.

                              Tenkte å kjøpe en til for utebruk. Da uten bremser. Men lurer på om ikke en Multiplex Parkmaster er et bedre valg til det?
                              Noen som har noen kommentarer til depron vs. Parkmaster ??
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Originally posted by anders e View Post
                                Ja dette må ha vært gøy
                                Det var det
                                Har litt mere film fra dagen. Skal se om jeg får satt sammen en kort film med litt mer div.
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X