Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging Holmen Hadeland mfk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det var merkelig lite folk på Holmen i dag tross flott vær. Vi ble etter hvert 4 piloter, selv om Anders nøyde seg men én veldig kort flight før han grusa Slick'en sin. Mottaker trøbbel eller noe som gav Slick'en egne meninger om hvor den ville. Synd, men satser på den er på vingene igjen om en stund.
    KK hadde maiden på sin nye Above All 55" Slick (eller hva heter den KK?).
    Attached Files
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • ....................hvem er det som er ute og går her da?

      Click image for larger version

Name:	DSC05365.jpg
Views:	1
Size:	133.5 KB
ID:	578356

      Og fra depoet.

      Click image for larger version

Name:	DSC05363.jpg
Views:	1
Size:	130.4 KB
ID:	578355

      Comment


      • Det var bare en landing vel? Den gikk i allefall ikke lenger etter batteriet var tomt. Lønner seg visst ikke å sette i en brukt pakke, men da har jeg lært det og
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • KK - hva syntes du om den? Jo, jevlig kjapt den var ferdig da..?! Trodde ikke du skulle hente den før uti påsken en gang jeg.. Ivrig?! Jeg syntes i alle fall Tertitten sin var helt sinnsyk..

          Kjipt med Slicken da.. Er den greit fiksbar? Hadde håpet vi fikk opp en tur med Slickene samtidig i løpet av sommeren en gang. Tipper jeg har DLE-30èn eller RCG-30èn "er vel samme motor strengt tatt?" om en 4-6uker..

          Arne - hva syntes du om MXSèn da..?

          Fader, mye nye fly og maiden tokter for tiden! haha

          Tar gjerne turen å besøker dere en gang i påsken, bare 2dager igjen på jobb..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Ja da, slick'n er i orden snart. Har fått litt hjelp til reprasjonen .......men aner ikke hva som skjedde?????????? Det var faktisk ikke pilotfeil denne gangen

            Comment


            • Originally posted by alflovvold View Post
              KK - hva syntes du om den? Jo, jevlig kjapt den var ferdig da..?! Trodde ikke du skulle hente den før uti påsken en gang jeg.. Ivrig?! Jeg syntes i alle fall Tertitten sin var helt sinnsykt...

              Den er veldig enkel og rett frem og bygge, den flyr veldig fint, ikke noe vinge rock eller andre skumle tendenser Angrer ikke på detta
              MVH
              Kjell Kristian

              Comment


              • Den tar med andre ord 58" bra på 3D ..

                Vel, min EF 58" ligger fortsatt ute til en grei pris om noen er intresert.. hehe

                Anders - godt det ordner seg! Datt den bare ut da eller..? Jeg har en småløen mottaker på min Sbach EPP, og det føles like jevlig hver gang den detter ut, sånn ca.2 sek i slengen hver 20tur. Så kan tenke meg det ikke var noe ålreit med denne størrelsen..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Arne - hva syntes du om MXSèn da..?

                  Fader, mye nye fly og maiden tokter for tiden! haha

                  Tar gjerne turen å besøker dere en gang i påsken, bare 2dager igjen på jobb..
                  Jeg synes den flyr veldig fint. Må bare bli litt mer kjent med den, men jeg ble mer og mer fortrolig i løpet av dagens flighter. Det var litt vind i dag til tider, men ikke noe som plaget meg noe særkig. Overraskende bra på et så lite fly synes jeg.

                  Selv blir det ikke noe flyging i påskehelga. Da skal familien på tur. Men regner med det er folk der oppe bare vinden ikke blir for ille.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • Den ga fullt dykk og høyderor helt plutselig flere ganger . Da jeg skulle lande den datt den bare rett i bakken fra et par meters høyde.

                    Comment


                    • merklig anders mottakeren har ikke vært i bakken før, jeg hadde en som var lik, mistet all kontakt med flyet, var jo synd det da
                      Rune Borgersen

                      Comment


                      • Jo da, denne mottageren har vært ute(eller nede) en vinterdag før
                        Men det er 20 flighter siden. Men den blir ikke montert igjen.

                        Comment


                        • KK: få litt mere raport da, på Edgen. Var`n bedre en EF modellene? Sinnsyk bra i harrier? Og du fant ut av CG etter noen turer.

                          Fint å se at det våres på Hadeland også.

                          Jeg har bare flydd litt depron i helga, men det har stoppet opp litt. Har parkert depron-Sbach`n i toppen av den høyeste grana i nærheten her, og der sitter den godt håper på mye vind nå så kanskje den blåser ned, om jeg da ikke får mere hjelp fra kråkene dem gikk til andgrep på den i dag, men greide ikke å rive den ned. Får vel hjelp av yngere generasjon i morgen, så da får vi se om det er mulig å klatre opp. Har flere fly her, men ikke motagere, så jeg trenger å få den ned......
                          Det var under torkrolltrening det kåla seg helt til gitt. Skjer fort ting man ikke helt skjønner noe av da, og det hjelper lite med sikker høyde når det er trær i nerheten
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Trorn ikke ikke du får kontakt med han.........hele den edgen fikk smake både en hard landing og dårlige batterier.
                            Kunne ikke fly mer enn 7 min......her er det noe galt med fuelsystemet. Kroppen sprakk på langs og forand venstre stab. Håper dere får det til. Jeg har sett den

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Trorn ikke ikke du får kontakt med han.........hele den edgen fikk smake både en hard landing og dårlige batterier.
                              Kunne ikke fly mer enn 7 min......her er det noe galt med fuelsystemet. Kroppen sprakk på langs og forand venstre stab. Håper dere får det til. Jeg har sett den
                              Ikke hør på han som er halv dopa på bensin Den overlevde et dårlig batteri, men hvor mange ganger stopper nå ikke disse bensinflya brått og brutalt
                              For og være litt seriøs, den flyr meget fint, men jeg må ha noen turer til på den før jeg er helt venner med den. Den er helt utrolig stabil i lavehastigheter og den har en tendens til og rette seg selv opp når hastigheten blir for lav
                              MVH
                              Kjell Kristian

                              Comment


                              • Hehehe..

                                Jepp, den er fin i lave hastigheter.. Nå er det vel motoroppsettet til Tertitten som også gjorde den så inni H..... hissig! Ble utstyret fra EF 58" like hissig i denne..? Vel, nå er servoene til min 51" Slick på vei, da kan vi sammenligne dem litt..

                                Tipper dem er ganske like i lufta.

                                Kjenner jeg deg rett er du vel ferdig med din 51" allerede..
                                Last edited by alflovvold; 19-04-11, 08:38.
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X