Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anders: Skal du fly storingen i morra?
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • Ja tenkte det. Har ikke hatt den oppe siden vi var hos dere.

      Comment


      • Men det blir artig å se på! Har slept meg gjennom Imac Basic 2011 programmet ikveld, med litt flaks husker jeg det imorgen.

        Har forøvrig satt opp en KE miks på Sbachen ikveld, samt dual-rates - bestandig bare flydd på fulle utslag - tenker det hjelper litt på ved "ordentlig" flyging.. Blir nok litt rolig flyging med testing imorgen, artig å sjekke ut litt miksing..

        Anders - men da vet jeg nok hvor det er ja! hehe
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Originally posted by anders e View Post
          Lurer på når folk skal lære å gi faen i å kjøpe billig kina dritt
          Jo takk Motoren var en kina dritt (ESC også). Er ok når det funker, men nytter ikke sippe når det ikke funker. Men tross alt har jeg hatt lite trøbbel med kina driten jeg har kjøpt. Men jeg kjøper ikke en til av den samme igjen. Er litt vrang sånn. Så nå blir det skikkelig motor. Må bare vente til den kommer på lager. Men det er samme f. Nå må jeg hive meg i sælan for å få klar Extra'n til neste helg. Så får Katana'en bare henge til pynt en stund...
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • Originally posted by alflovvold View Post
            Men det blir artig å se på! Har slept meg gjennom Imac Basic 2011 programmet ikveld, med litt flaks husker jeg det imorgen.
            Har du en utprint så ta med. Skulle printet ut selv, men de små grevlingene her i huset har brukt opp alt printer papiret jeg hadde
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • Originally posted by arhennie View Post
              Har du en utprint så ta med. Skulle printet ut selv, men de små grevlingene her i huset har brukt opp alt printer papiret jeg hadde
              Jeg har med Laminert og fint.

              Har du link til "dritten" så vi andre også slipper å kjøpe samme "problem"
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • Originally posted by Tertitten View Post
                Har du link til "dritten" så vi andre også slipper å kjøpe samme "problem"
                Skal en kjøpe noe som helst på HC bør en lese kundetilbakemeldingene og så bestemme seg for å gi produktet en sjans eller ikke. Nettopp denne hadde ingen dårlige. Kun en som ikke hadde fått med montasjekit, men det er jo ille nok i seg selv. Her er link:
                HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 850kv

                Min erfaring med ESC og motorer fra HC er at funker det så funker det lenge. De som feiler ryker allerede på byggebordet. Har skjedd meg to ganger så langt.

                Vekt er ofte et viktig kriterie. Flyet er balansert med denne og jeg ville måle den nå for å se om jeg fikk problemer med å balansere ut flyet med en litt hvassere (og da tyngre) motor en anbefalt. (Vil jo ikke ha på vekter bak). Oppgitt er 136g. Jeg målte denne til 200g. Med plugger, uten montasjekit og prop adapter. Litt forskjell det
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • Hehe ja, det kan fort gå begge veier.

                  Kjøpte inn motor/esc til totalt 50$ til EF Extra300 48" min, men endte opp å bestille Hacker/Castle motor/esc fra AP i tillegg "!" da de var bøttetreige til å sende. Men da får jeg teste dette oppsettet i en evnt. 51" Slick eller "48 MXS etterhvert.. Eller kanskje en Sebart av noe slag?!

                  Men at batterier derfra funker vil jeg nå si, i bøtter og span! Men steike, de har blitt trege til å sende...

                  Bestillte forrige Tirsdag, fortsatt ikke sendt.

                  Nei, nå drar jeg! Sjåast om en time og to..
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Jeg kjøper og batterier derfra, men har også fått ett som vat defekt. Selvfølgelig et dyrt et. 6S 5000 40C. Var stein død på en celle og umulig å riste liv i. I går gikk det ett til. Men det var min feil. Jeg mistet det rett i flisgulvet
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • Takk for en hyggelig dag. Vi ble mange i dag så det er helt klart at stripa og depo må utvides til neste helg. Ble trangt
                      Fint vær også.
                      Kommer filmer etterhvert.
                      Attached Files

                      Comment


                      • En liten snutt av alflowold

                        Comment


                        • Trond og Kjetil flyr

                          Comment


                          • Det var knallmoro i dag synes jeg. Masse folk og fint vær. Stortrivdes med Sukhoien i dag også.
                            Også er det alltid fint å slappe av hjemme på kvelden med litt bilder og film fra dagen
                            Flotte bilder fra i dag Anders
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • Originally posted by arhennie View Post
                              Det var knallmoro i dag synes jeg. Masse folk og fint vær. Stortrivdes med Sukhoien i dag også.
                              Også er det alltid fint å slappe av hjemme på kvelden med litt bilder og film fra dagen
                              Flotte bilder fra i dag Anders
                              Takk for det
                              Beklager at jeg ikke har alle på bilder eller film, men kommer vel bilder fra Trond etterhvert også.

                              Her er litt film av extra'n min.



                              Comment


                              • Ja, takker for en trivelig dag.
                                Tja ,stripa er vel ikke for stor,men ingen problem selv med stoooore maskiner heller. Vertfall ikke så lenge en har motor som går
                                Glad det ikke var meg med lånt maskin Alf, men syns du taklet det bra jeg. Det var ivertfall ingen bekymringer fra min side.

                                Ganske utgjort da, at plugg-hetta datt av akkurat da du prøvekjørte. Ikke måtepå hva en skal ha av plunder med denne motoren, men den får vel ikke få skylden for denne "feilen". Den går iverfall brukbart nå.

                                Ellers har Anders såpass vårfornemmelse at han har begynt å rake
                                Attached Files
                                Last edited by Tertitten; 06-03-11, 20:25.
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X