Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jo - takk for idag alle sammen! Som alltid veldig hyggelig å hilse på.

    Og takk for at det blir lagt ut bilder og film, det er veldig artig - som Arhennie sier også - å kikke litt på når man kommer hjem.
    Faktisk er det litt artig å se seg selv også, blir noe helt annet når man ikke står bak stikkene selv og da kan tenke litt igjennom hva man kan få til bedre fra en annen vinkling.. Og, samtidig - forhåpentligvis - se litt progresjon fra hver gang man flyr.

    Men godt du fikk med en av de siste turene med 58", den første turen var rusten og stiv som f. hehe.. Jammen blir man rusten når det går et par uker mellom hver gang man flyr. Huff.

    Skal prøve å få tatt med meg eget kamera oftere, det er jo strengt tatt deg "Anders" og Trowin som er flinke til å poste slikt.

    Ellers takk til Tertitten for lån av 35% Extra300 som fløy veldig rolig og fint, snill sak. Tok det rimelig rolig, da det både er skummelt å låne andre sitt utstyr, samt størrelsen er jo rimelig heftig. Og steike, for et drag i MVVSèn! Men fullt så snill ble den ikke utover i flyturen, for å si det sånn. Pang! hehe..

    Var litt skjelving der på både pilot og fly, men man fikk da saken ned igjen. I èn del. Og mitt Mastercard fikk slippe. Puh.
    Ingen som filmet den tilfeldigvis..?

    Brukte opp flaksen min bra idag. Først litt panisk ratting i en ikke heeelt planlagt manøver med EF 58" Extraen, så Sbachen - så motorproblemer med 35% Extra, samt tilslutt høyre stikke som hadde skrudd seg løs "!" når jeg lånte EF 48" Extraen til Kjetil.
    Last edited by alflovvold; 06-03-11, 19:51.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Trivelig dag ja, skal få ut noen flere bilder etterhvert jeg, vet ikke hvor mange jeg fikk tatt av, var mest opptatt av å stå m henda i lomma i dag
      Trond Winger, søndagsflyger

      EG MX2 106"
      Ultimate 71"/DLE55
      GB Yak55 2.2M/DLE55

      Comment


      • Fine bilder/film og bra flyving! Godt å se en ivrig gjeng
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • Flere bilder fra dagen i dag
          Attached Files
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • Ble en tur på isen i dag også. Fin temperatur egentlig, litt vind, men det ga seg.
            Skjedde jo mye rart i dag da. Arild fløy igjennom ei buske, Kjell styrtet i snøen, Jan Egil styrtet på skaren, jeg styrtet ikke, men det var nære på. Servohornet på balanseroret falt av. Flyet oppførte seg litt rart, men fikk det heldigvis ned igjen helt. Alle flyene, bortsett fra Arild sitt var mer eller mindre hele, trengte bare litt smårep. Jan Egil har vel noen bilder som kommer senere.
            Trond Winger, søndagsflyger

            EG MX2 106"
            Ultimate 71"/DLE55
            GB Yak55 2.2M/DLE55

            Comment


            • Hmmm, hørtes ut som en spektakulær dag
              Arild da, var han ved godt mot etterpå?

              Comment


              • Originally posted by anders e View Post
                Hmmm, hørtes ut som en spektakulær dag
                Arild da, var han ved godt mot etterpå?
                Jada, bare lo han, fløy den lille extra`n sin, så det dreit han i sa han. Planla allerede et nytt fly han skulle ha
                Trond Winger, søndagsflyger

                EG MX2 106"
                Ultimate 71"/DLE55
                GB Yak55 2.2M/DLE55

                Comment


                • Har ikke så mange bilder, men skal få lagt ut noen når jeg har kommet meg til Oslo igjen!!
                  Arild koste seg med extraŽn, ble desverre ikke så mange turer siden det sto noe høyt i veien men men...
                  Er nok snart et nytt fly på vei der
                  JET

                  Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
                  Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

                  Comment


                  • Bilder fra søndagen. Ble ikke tatt så mange bilder, men her er litt fra dagen
                    Attached Files
                    JET

                    Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
                    Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

                    Comment


                    • Originally posted by Jan Egil T View Post
                      Bilder fra søndagen. Ble ikke tatt så mange bilder, men her er litt fra dagen
                      Alle var enige om at det var en fin dag Ser på signaturen din at du snart har flere fly enn Flaten nå
                      Trond Winger, søndagsflyger

                      EG MX2 106"
                      Ultimate 71"/DLE55
                      GB Yak55 2.2M/DLE55

                      Comment


                      • Jeg ser Lowpass-Kjell ikke er blitt skremt fra å prøve igjen.
                        Håper han er ved godt mot etter uhellet sitt på lørdag
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • Hadde vært artig å muligens teste 30cc Sbachen din en gang mr.Trowin - artig å sammenligne med 50cc

                          Hvis du er komfortabel med det da, selvsagt!
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Originally posted by arhennie View Post
                            Jeg ser Lowpass-Kjell ikke er blitt skremt fra å prøve igjen.
                            Håper han er ved godt mot etter uhellet sitt på lørdag
                            Jada, han fløy som bare det han. Mumlet noe om at Anders måtte få ræva i gir, han måtte ha en ny Yak snart Han mistet pluggen på motoren sin da, styrtet rett i snøen fra god høyde, heldigvis var det bløtt der. Litt lim, så var han i gang igjen
                            Trond Winger, søndagsflyger

                            EG MX2 106"
                            Ultimate 71"/DLE55
                            GB Yak55 2.2M/DLE55

                            Comment


                            • Originally posted by alflovvold View Post
                              Hadde vært artig å muligens teste 30cc Sbachen din en gang mr.Trowin - artig å sammenligne med 50cc

                              Hvis du er komfortabel med det da, selvsagt!
                              Jada, bare teste du. Skal bare sjekke at servohornene sitter skikkelig. Mistet et balanseror på søndag. Spennende

                              Mistet ikke balanseroret, men det skjønte du sikkert. Bare et som virket. Det andre hang og slang...
                              Last edited by trowin; 14-03-11, 22:04.
                              Trond Winger, søndagsflyger

                              EG MX2 106"
                              Ultimate 71"/DLE55
                              GB Yak55 2.2M/DLE55

                              Comment


                              • Originally posted by alflovvold View Post
                                Hadde vært artig å muligens teste 30cc Sbachen din en gang mr.Trowin - artig å sammenligne med 50cc

                                Hvis du er komfortabel med det da, selvsagt!
                                Da må du huske å løse opp et par flysyketabletter i bensina først Trowin, så ikke Sbach'en din blir svimmel
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X