Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fort gjort sa brura!
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • Fløy innendørs igår oppi Ramnes, veldig artig! Ikke minst en hyggelig og inkluderende gjeng som hadde tatt turen.

      Husker ikke navnet på alle, men de fleste kjørte litt 3D - så det var artig! Var en dyktig heli kar der også, tøft å se hvor lavt man kan dra det. Nå må jeg bare passe meg for den heli-biten, kunne nok fort blitt hektet på det der. Off off off..

      Fikk luftet 3DHS epp'n min en god del turer, funker fint. Men ettersom det ser ut til å bli mer inndoor utover vinteren/høsten så vurderer jeg å anskaffe meg en lettere modell som flyr på 2s men fortsatt er av det hissige 3D slaget.

      GB har jo kommet med en fin Extra, samt han kjører fortsatt den gode, gamle Yak55'n sin. Donatas sin Arrow er også aktuell, ser veldig fin og kjapp ut! AP har jo den Sukhoien sin som sikkert er OK, og jeg ser at Elefun har en tøff, rød Edge med store ror.

      Hm. Luksusproblem.

      Et par mob.bilder fra igår -

      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1324118094.021173.jpg
Views:	1
Size:	26.5 KB
ID:	583719Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1324118104.934527.jpg
Views:	1
Size:	66.0 KB
ID:	583720

      Ellers var det jo synd med Edgen til Odd, men ditt kommer vi alle iblant.. Eller, ikke jeg - jeg skal jo ikke krasje. Liker å ha gode marginer.. Men, jeg vet han dro til Jarlsberg idag for å lufte Extra'n så da kommer nok smilet tilbake!

      Idag blir det julerydding på meg, doh! Men først får jeg kaffe og frokost på senga av kjærringa.. Sånn skarre værra!!
      Last edited by alflovvold; 17-12-11, 10:58.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Du snakker mer og mer om heli her på forumet her Alf! Er det noe mer å lure på?!?!?

        Comment


        • Hehe vel, det ville vært helt feil tidspunkt å "bytte fil" på nå, Krill Yak'en min er jo snart på vei!

          Har ambisjoner på å bli flink til å fly, tror det er greit å fokusere på 'en ting av gangen..

          Jeg og mr.Xxl var en tur på stripa i Andebu idag! Knallforhold!

          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1324222917.338289.jpg
Views:	1
Size:	64.8 KB
ID:	583759

          Som dere ser, som vanlig var det heftig kø for å fly..hehe

          Desverre så konka servoer ut på 78" min, skjønte ikke helt underveis - bommet på snaps, KE og det meste idag, trodde vel egentlig at jeg begynte å nærme meg trainer stadiet igjen - før jeg på tur2 fant ut at aileronservoene mine rett og slett dro sine siste åndedrag.

          De har vel egentlig aldri imponert meg noe særlig, med mye slark samt litt dårlig holdestyrke generellt. Disse var ca.25 turer gamle, altså relativt nye med mine korte, elektro'ish turer.

          Litt ut i tur nr.3 så ble det veeeldig slarkete utover etterhvert, som til slutt endte med at høyre ror låste seg på nesten fullt utslag. Intresang opplevelse.

          Kjørte en kjapp landing for å si det sånn!

          Moralen er vel så enkel som - skal man kjøre litt småhissig 3D så ikke gå for billige servoer!
          Last edited by alflovvold; 18-12-11, 15:53.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Hva type var dette?
            Jeg var ute med Elektro Edgen min i dag -12, og den ene av samme servo som deg, sleit fert den også, Hadde ikke lyst til å sentrere. Stoppet i senter og så begynte den å bevege seg sakte ut litt.Gjore dette omtrent anver gang jeg rørte stikka. Men fikk flydd 4 pakker. Får vel skifte disse før neste gang. Hitec HS 82MG.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • Ah, uggen følelse det!

              Mine heter Hitec5666MH, 10kg v.0.14sec - rundt 350,- pr.stk.

              Herved på "ikke-godkjent-servo" lista mi, for denne type bruk.

              Skal nok nevnes at spec-messig så har de nok vært helt i grenseland fra starten av.
              Last edited by alflovvold; 18-12-11, 16:04.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Ble en liten tur på undertegnede ned til Lunde-gjengen igår! Flotte forhold og en veldig hyggelig og lite-fin-på-det gjeng.

                Vi kom oss altfor sent avgårde, men det ble alikevel 5 turer på rappen! Ikke minst ble det til en hyggelig, fin liten "guttetur" for meg og gutta mine.

                Fikk luftet EF Edgen, ikke hatt den i lufta på et par mnd. nå, veldig uvvant å fly den igjen. Rusten!

                Fin-fin 3D maskin, men etter å ha blitt vant/bortskjemt med både trackingen og rollrate'n på GB Yaken så er det ingen vei tilbake for undertegnede, om man i tillegg også snuser litt på mer enn kun 3D herjing.

                Denne selges delvis tom, se under kjøp/salg tråden!

                Geir "Sniper" snikfilmet litt ser det ut til, så jeg linker hensynsløst til den -



                DA60'n funker knallbra nå, lettstartet og drar som et uvær! Gurglet endel på første tur etter den har stått stille noen x-antall uker, men kom seg utover..

                Last edited by alflovvold; 31-12-11, 13:55.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Får ikke linken til å funke...........

                  Comment


                  • Så den ble funky, fiksa den nuh.

                    Fornøyd med DA60èn din forresten?
                    Last edited by alflovvold; 31-12-11, 14:10.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Jarlsberg - prat, bilder og video

                      Lørdag blir det action på Jarlsberg.
                      XXL, GTI20, Bøkke, Alf(?) og undertegnede tar i alle fall turen.

                      Regner med at det blir skøy
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • ja hadde bare regnet stoppet så..
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment


                        • Hmmmm da får dere komme hit da Her er det bitte litt snøfjon i lufta. Tror vi blir 5-6 stk i dag.

                          Comment


                          • Kjærringa er syk, spørs om det blir no tur på meg. Typisk, pakket og klar..

                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • ta med flokken det alf.. ar mange til å passe på.. biler har de også
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment


                              • Akuratt idag er jeg ikke klar for å drasse med meg hele gjengen. Litt for hanglete + lite søvn selv til det. Prosjekt i seg selv.

                                Ahhh så typisk...... %^*~~'£'}###

                                kos dere, huck lavt for meg også!
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X