Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg legger umulige unger, kommer sterkere tilbake ila kvelden.

    Men ja, lei den krasjen! Doh. Men! Den koster jo "slick" og ingenting! " trommesolo " hehe kunne ikke dy meg, sorry!

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Blir det delelager ut av denne, eller er det håp Den ser jo ikke helt oppbrukt ut da
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • Er litt usiker på hva jeg skal gjøre ennå, må få litt oversikt over skadene men det er jo X som skal betale så jeg kan jo bare kjøpe ny
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • Trist ........men det er nå du skulle hatt fly i lagerhyllene

          Comment


          • Originally posted by anders e View Post
            Trist ........men det er nå du skulle hatt fly i lagerhyllene
            Ja! men det er synd det er så j dyrt og sitte med lager
            BOOMA Intelliswitch

            Odd A Eriksen

            Comment


            • Ja,skjønner den.
              Hvem andre skrotet da? Eller var det en spøk?

              Comment


              • synd med slicken odd.men hva var det som egentlig skjedde??regner med at du har den biten på tape?...............grattis med tur1 alf.
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • Nei jeg har des ikke det på film. Men han skulle snu og så lande men fløy ALT for sakte i svingen og datt ned skikkelig ny begynner feil
                  BOOMA Intelliswitch

                  Odd A Eriksen

                  Comment


                  • Click image for larger version

Name:	DSCF1178.jpg
Views:	2
Size:	95.9 KB
ID:	587741Click image for larger version

Name:	DSCF1179.jpg
Views:	2
Size:	120.7 KB
ID:	587742 yaken min etter at ene hjulet datt av under landing.. dritt spot on axler
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • Kom den kvick lunchen fra flyet også?

                      Æsj.....synd med yaken din.

                      Comment


                      • Vell over til litt triveligere ting maiden til Alf !!!!!

                        BOOMA Intelliswitch

                        Odd A Eriksen

                        Comment


                        • Dette var meget fin flyging Alf. Veldig pent, skulle tro det var tur nr 30.
                          Flyet så veldig pent ut på bakken i filmen. Stort grattis

                          Men det låter godt i den......eller er det filmen som juger?

                          Comment


                          • Hehe. Ikke så mye å si i grunn. Hadde sidevind, lav hastighet og la den over for å gjøre klar til landing.
                            Så dør alle ror, null respons fra throttle.
                            Rett i stup. Rakk NESTEN å flate ut før bakken. Fikk for øvrig throttle rett før det smalt

                            Får trøste meg med at det var første kræsj pga pilot-feil,
                            men kjedelig for XXL som må bygge nytt fly

                            Sett film med fruen, derfor lite respons fra meg
                            Last edited by xilian; 15-04-12, 21:53.
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • Takk så mye!

                              Det ble litt sånn høy og kjapp flyging fordi jeg ikke kjenner motoren og har hatt LITT for mange deadsticks i det siste. Samt, CG er altfor fortung slik at den egner seg ikke helt topp til 3D i skrivende stund. Batteri til røykanlegg festet et stykke bak vil nok hjelpe.

                              Men de pokkers 7950TH servoene imponerer svært lite. Jitter-hell. Må lese meg opp litt mer på disse, men det ser ut som at flere som kjører "powersafe" mottagere til Spektrum/JR sliter mest. Det ser virkelig ikke bra ut på bakken, hopper å spretter rundt. Æsj!

                              Og hva skjer med throttle-servo bare 3min ish ute i første tur? Død! Uggen følelse. Men det gikk jo greit. Takk til GTI for lån av midlertidig PowerHD servo til throttle! Tror jeg også lånte det meste av verktøy av han idag, mr. handyman himself! hehe..

                              Men når det er sagt lover dette veldig bra, og motoren er et råskinn! Bra med power og lyd. Den trenger dog litt innkjøring og justering, den liker ikke tomgang over lengre perioder for så å øke gassen - da bruker den laaang tid på å klage seg opp i turtall.

                              Et par bilder fra idag, blåsete og usikkert vær - men artig!

                              Click image for larger version

Name:	KrillMaiden 008.jpg
Views:	2
Size:	76.2 KB
ID:	587743Click image for larger version

Name:	KrillMaiden 016.jpg
Views:	3
Size:	58.1 KB
ID:	587744


                              Samt sjefen selv som var skikkelig uheldig, sånn "teit" feil som sikkert de beste av oss kunne klart å rote seg opp i. Men vi hadde i alle fall litt morro ut av det, om ikke annet.

                              Click image for larger version

Name:	KrillMaiden 021.jpg
Views:	1
Size:	83.6 KB
ID:	587745
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Med fare for at folk synes det blir tatt litt lett på dette med å mose et fly til 20-30k
                                i åkeren så man må brukte sikt for å finne delene etterpå, så er det vel i grunn bare
                                å nevne min filosofi.

                                Skal jeg ha glede av denne hobbyen må jeg fly. Av og til hender det bakken bli for høy,
                                og da smeller det. Dreper man et fly, så koster det kroner å få tilbake, og da er
                                det bare å paye.... You break, you buy.

                                Det ble en grisedyr "demotur" med 3dhobbyshop/mintor etc., men slick happens!

                                For øvrig svært underholdende med KE-Spinn med 100cc, og flyet var fett.
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X