Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den likte jeg Alf. Må ha en sånn. Hvor får jeg tak i?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Har sikla på PAU Extraen sjøl ei stund, får ikke mindre lyst når man ser hvordan Altuz flyr

      【九州体育】(中国)股份有限公司官网
      Last edited by Kenolang; 16-11-11, 21:26.
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • Originally posted by alflovvold View Post
        Hvis du får tak i noe imorgen så er den vel ferdig skrudd sammen på Fredags kveld kjenner jeg deg rett!

        Nå kommer jo snart 100cc PAU Extra'n min, så da får jeg skru litt jeg også.. Hehehe
        Phøøøh............ingen av dere kommer til og tørre å kjøpe noe dere ikke vet hva er

        Comment


        • Allerede bestillt! Hehehe..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Jeg og Xxl - altså Odd som han strengt tatt heter, ikke ikke det penis-imaginære nicket hans " " - har vært å herjet Andebu stripa igjen! Det var som vanlig fryktelig folksomt der. Eller nei. Det var mine barn som sørget for uroen når jeg tenker meg om.

            Det var forøvrig kun en stille bris så det var fint å fly, men rimelig fuktig/yrete.



            Jammen planta jeg - pancaket - EF 78" min idag, skulle gjøre en "nedover-wall-til-harrier" i mangel av bedre ordforåd, og da mistet jeg uheldigvis endel effekt slik at jeg ikke fikk dratt meg ut. En hard harrier-landing kan man vel kalle det. Eller ikke.

            Resultatet? Knekt propell og bøyd understell. Så litt stygt ut, så rart det ikke ble verre. En liten service ikveld for å fjerne våt jord i cowling så er den fit for fight imorgen, understellet bøyde jeg tilbake på stripa.

            Click image for larger version

Name:	bilde-2.jpg
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	583288

            Fikk også tatt maiden " endelig " på GB`n, og jeg kan vel oppsummere den slik. Fantastisk! Dog CG var veldig fortung. Mer om det i GB tråden etterhvert.. Mulig Xxl poster en snutt av maiden på den etterhvert?!

            Click image for larger version

Name:	bilde.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	583289Click image for larger version

Name:	bilde-1.jpg
Views:	1
Size:	79.9 KB
ID:	583290Click image for larger version

Name:	bilde-3.jpg
Views:	1
Size:	83.5 KB
ID:	583291

            Og hva skjer på tur nr.2? Deadstick! Snart kan jeg kalles mr.deadstick, har blitt noen de siste mnd. Kanskje mest på andre sine fly LOL

            Måtte lande den kjapt i åkeren, stupte ned og landet litt hardt i harrier. Slo rundt, men ingen skader bortsett fra en bulk i canopy samt nok en knekt propell. Må nok ta skylden selv på den turen, DLE`n har ligget snart 6mnd så det ble nok litt hardt uten skikkelig oppvarming. Takk til Xxl som nok en gang bailet meg ut med en backup-prop, og ikke minst hjelp med å bære stasj til og fra stripa. Sånn er det når pappa`n skal fly og hele barnehagen er med på tur.

            Ellers så flyr jo Xxl med endel mindre høydemarginer enn tidligere, artig å se fremgang hos folk. Jammen har han begynt å jazze throttle endel også, har jeg hatt dårlig innflytelse på han?

            Får satse på litt bedre vær imorgen, om det blir noe tur.

            Jo, må skryte litt av Booma bryterne også - veldig fint å kunne lese av Mah brukt blant annet - samt en god kvalitetsfølelse.

            Click image for larger version

Name:	bilde-4.jpg
Views:	1
Size:	83.8 KB
ID:	583292
            Last edited by alflovvold; 19-11-11, 19:46.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Ja ja, dere fikk flydd hvertfall. Her har det vært strålende vær, men hengeren jeg skulle bruke var ikke der
              Ja ja, jeg monterte ultimaten hjemme og torquerollet hjemme i hagen

              Men i morgen visst været er greit ser det ut til at jeg kommer meg av gårde. Sånn blir det når kjærringa skal bruke bilen på shopping og folk ikke leverer tilbake tingene til riktig tid
              Last edited by anders e; 19-11-11, 16:01.

              Comment


              • Om du torqueroller Ultimaten din hjemme i hagen så kommer jeg imorgen å ser på..

                Drar dere til Bingen imorgen, eller Holmen?
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Jeg reiser på Holmen ettersom jeg ikke er klar til utflukt før kl 11.

                  Ok da, så var det sbach-depron jeg måtte nøye meg med i dag.

                  Comment


                  • Å ja, men Sbach-depronen og Ultimaten oppfører vel seg ganske likt i lufta!
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Ja veldig.................

                      Artig at du liker yak'n da Gratulerer.

                      Comment


                      • Grattis med maiden og kræsj da Surt med motorstopp når modellen er ny, men da er det enklere å "bruke" det videre.
                        Begynner å bli mye propeller på deg nå
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Ja, den motorstoppen var lei - men heldigvis gikk det fint. Blir en bestilling av nye propeller ikveld tenker jeg, kjører Xoar trepropper - drar bra og er relativt billige. Må tydeligvis ha noen i reserve..

                          Tertitten - synd du ikke fikk tatt GBn opp for meg, skulle jo kjørt trainerkabel - men det gikk på et vis alikevel!
                          Last edited by alflovvold; 19-11-11, 19:17.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • He he, the walk of shame ............................youtube

                            Comment


                            • Vell etter at Alf fikk trimmet av seg noen brødskiver fikk han flydd litt med den stygge GB Yaken også.



                              Last edited by xxl; 21-11-11, 09:42.
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • Hehe der kom den ja.. Et godt stykke uti åkeren! Synd du ikke fikk med noen av "landingene" idag.

                                Tur 2 er jo egentlig tur 2,5 etter en deadstick 10min tidligere..hehe

                                Men, fantastisk fin modell - både statisk og i lufta. Får bli litt bedre kjent med den før jeg skriver mer om den..

                                Fikk du filmet selve maiden.. ? Litt artig å ha.
                                Last edited by alflovvold; 20-11-11, 07:40.
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X