Unconfigured Ad

Collapse

Ekeberg - hvor er folket.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prestifare
    • Feb 2012
    • 61

Originally posted by Kjetil B
    Glimrende forhold i dag!

Karabin begynner virkelig å få dreisen på flyginga! I dag så jeg både knife edge og tendenser til hover! Ikke værst på 27. (eller var det 28.?) flyturen noen sinne!
    Er det noe særlig å fly der oppe om dagen? Har sett grått og blåsete ut fra stuevinduet en god stund nå (dog på andre siden av byen), så har liksom ikke giddet å ta turen.

Comment

• Kjetil B
      • Jul 2005
      • 201

I går var det flott i alle fall. Lite vind og lett overskyet (men kaldt!). Vi var en periode 5 stk med fly der oppe, og det var også heftig heli-aktivitet andre steder på området i perioder.
      * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• karabin
        • Feb 2012
        • 121

Originally posted by Kjetil B
        Glimrende forhold i dag!

Karabin begynner virkelig å få dreisen på flyginga! I dag så jeg både knife edge og tendenser til hover! Ikke værst på 27. (eller var det 28.?) flyturen noen sinne!
        Takker Kjetil. 26 gangen faktisk, men sånn er det når man får dilla og tenker fly 24/7. Klart at simulator også er et fantastisk redskap til å øve med. En dag skal jeg bli så god som dere andre der oppe

PS. Gikk det bra med motoren din?

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Kanskje noen har problemer med å finne fram:

(RCGroups Maps)
          Click image for larger version

Name:	ekebergsletta.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	587818
          Fred Larssen

Comment

• karabin
            • Feb 2012
            • 121

En litt morsom ting er at hvis man zoomer inn med GOOGLE EARTH på Ekebergsletta så står det en gjeng å flyr der..Kanskje noen kjenner seg igjen

Comment

• karabin
              • Feb 2012
              • 121

Noen som skal fly i dag i Oslo omegn?

Comment

• Kjetil B
                • Jul 2005
                • 201

Jeg tenkte jeg skulle prøve å komme meg til Ekeberg i ettermiddag/kveld i alle fall!
                * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• Kjetil B
                  • Jul 2005
                  • 201

Nok en fin dag på Ekeberg i går, men veldig lite folk! Fikk luftet Extraen i kveldssolen, fungerte glimrende på sletta (må hjem å lime litt etter en litt for lav knife edge loop med påfølgende stall bare...).

Comment

• karabin
                    • Feb 2012
                    • 121

Yo K! Du får komme opp i lunsjen tror jeg....vi var en 6 stykker der fra 1200-1630 ca. En kompis var med fra Skoger Aerodrome og synes Ekeberg var FANTASTISK!! Og det er det jo også, god plass og masse kule folk og fly ( Får prøve meg på en kveldstur snart vel, hvor lenge er det egentlig lyst nok om dagen til å fly??)

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Er området egnet for å fly noe som går litt unna, som en MPX Dogfighter? Jeg sliter fælt med å komme meg til egnet sted her i Moss så jeg vurderer å ta toget inn en helg.

Comment

• bjeff
                        • Jul 2007
                        • 2010

Det er ikke noe problem, så lenge du er hensynsfull og respekterer at dette er det eneste egnede flystedet i Oslo.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

Comment

• Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

Jeg kan jo alltids ta med noe snillere som Fun Cub'en første gang jeg evt tar en tur.

Comment

• bjeff
                            • Jul 2007
                            • 2010

Så lenge du har kontroll på flyet og viser normal folkeskikk er det ikke noe problem med en liten MPX dogfighter. Sletta er svær, og er tross alt til for alle.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

Comment

• Kjetil B
                              • Jul 2005
                              • 201

Vi fløy til ca 20.30 i går og det gikk fint. Litt i mørkeste laget på slutten, men det hjelper seg vel for hver dag som går.

Når det gjelder modeller så har jeg flytt mye med FunCuben der oppe, og det er helt uproblematisk. Extraen tar litt mer plass, så da prøver jeg å ta hensyn til at det er andre folk der (ikke fly rett over hodene på folk, eller holde seg unna områder hvis det er store grupper). Tviler på at det vil være noe problem med en MPX Dogfighter så lenge man flyr med innsiden av hodet.

Karabin: Fly i lunsjen hadde vært luksus, men ikke like enkelt når man har kontor i Oslo sentrum...

Comment

• karabin
                                • Feb 2012
                                • 121

Kjetil hobbyking kommer snart med et lite fly du kan bruke inne i stua..du får ta sikte på fly det på kontoret ditt

Comment

Working...