Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flight power lipo grrr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flight power lipo grrr

    Da eg skulle gå til det skrittet å bytte ut alle nich,nimh batteria til lipo,bestemte eg meg for å gå for eit lipo merke.Slik att eg skulle slippe å kjøpe dobbelt/trippelt av alt av balanserere,ledninger o.s.v
    Valget falt på Flight power batterier.Alt var bare fryd inntil eg fikk min "nye" 3S pakker på fredag.
    HURRRAAAA flight power har laget nye balanseplugger på pakkene,som ikke stemmer med noen kontakter/ledninger som eg har.
    Så da var eg tilbake til gamle dager med hjemme mekkking av div overganger+++++
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    Slikt er utrolig irriterende. Men tror det finnes overgang mellom gammel/ny FP
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Her er en oversikt.
      Alle nye FP kommer nå med kontakt til V-Balance, men det fins overganger begge veger som ikke koster allverden.
      Men er selvsagt enig: fins ingen standard, og nesten alle produsentene har i det siste byttet til mer avanserte lade/balanseringssystem for bedre sikkerhet...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by elektrodude
        Da eg skulle gå til det skrittet å bytte ut alle nich,nimh batteria til lipo,bestemte eg meg for å gå for eit lipo merke.Slik att eg skulle slippe å kjøpe dobbelt/trippelt av alt av balanserere,ledninger o.s.v
        Valget falt på Flight power batterier.Alt var bare fryd inntil eg fikk min "nye" 3S pakker på fredag.
        HURRRAAAA flight power har laget nye balanseplugger på pakkene,som ikke stemmer med noen kontakter/ledninger som eg har.
        Så da var eg tilbake til gamle dager med hjemme mekkking av div overganger+++++
        When the New Formulation packs where released late last year FlightPower and Griffin announced on this forum that adaptor leads for the old style EVO 20 packs were on issue free just for the asking - if you still require an adaptor feel free to identify that which you need on the FlightPower website and contact me - it always pays to ask before you howl.....

        The new contacts where introduced to accomodate the New Formula packs and V-Balance System including the high rate charging possibilities which the new technology is classified for would have been impossible with the old balance contacts - technology marches on or should we simply sit back and be satisfied whith what we have - in which case we would still be flying Junior 60s with Mills diesels and E.D. "bang bang" radio.
        Last edited by Celtic-Griffin; 10-03-07, 16:45.
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #5
          Joda vet det finnes overganger (har bestillt det eg trenger i dag)
          Men det er så forbasket irriterende.Dette er tredje kontakten til FP.Den eldste har eg ikke brukt,Da eg anskaffet meg lipo ETTER att "nye" kontakten kom,som nå er gamle kontakten
          Så hadde eg vert litt tidligere ute så hadde eg sittet her med 3 koblings typer og postkassen full av sjegg.
          Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            I respect your opinion Electrodude concerning the improvement to the contacts but with all due respect you are wrong on several counts.....I doubt that I can do better than my offer of free adaptors to keep your old batteries in service.....I presume also that you are using a Stay Balance Module for your old packs since you have standardized on second generation FlightPower, there are also adaptors available for New Formulation to Stay Balance Module. There are still even some first generation EVO 20 packs available.

            For your information, there are basically three standards in use 1. FlightPower/Thunderpower, 2. Hyperion and clones and 3. Align - adaptors are freely available between all three.
            Last edited by Celtic-Griffin; 10-03-07, 17:33.
            Ken Bates
            Never Mind the Label

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo
              Men er selvsagt enig: fins ingen standard, og nesten alle produsentene har i det siste byttet til mer avanserte lade/balanseringssystem for bedre sikkerhet...
              Hvilke produsenter, bortsett fra Flightpower, har byttet til annen type balanseplugger på sine pakker?
              Er V-balancer så mye bedre enn tilsvarende fra Hyperion, Graupner m.m. når det gjelder sikkerhet?

              Originally posted by Celtic-Griffin
              The new contacts where introduced to accomodate the New Formula packs and V-Balance System including the high rate charging possibilities which the new technology is classified for would have been impossible with the old balance contacts.
              Dette er kun tilfelle når det er snakk om å lade via balansekontakten. I de fleste tilfeller, som med V-balancer, går ladestrømmen gjennom hovedkablene på batteriet og deres kontakter. Ett av unntakene er FMA sine Cellpro balancing ladere hvor de har brukt mere robuste kontakter og kabler på ytterpunktene (batt. +/-) for å kunne lade via balansekontakten med høy ladestrøm (> 4A).
              Fred Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Celtic-Griffin
                The new contacts where introduced to accomodate the New Formula packs and V-Balance System including the high rate charging possibilities which the new technology is classified for would have been impossible with the old balance contacts - technology marches on or should we simply sit back and be satisfied whith what we have - in which case we would still be flying Junior 60s with Mills diesels and E.D. "bang bang" radio.
                Er det snakk om første og andre generasjon kontakter her?
                Den problemstillingen eksisterer ikke hos meg.Men det er andre og tredje generasjons kontakter eg har.
                Sendte en sms til en kompis om min frustrasjon, og han tok turen innom med utstyr han hadde fått i posten tideligere i uken.Det var FP batterier og tilhørende balanserer (tredje generasjons kontakt)Balansereren ser lik ut som min,men med tredje generasjons kontakt på balansering.Så man lader batteria på akkurat samme måten som før,med ladestrømmen gjennom "hoved"ledningen.Hva er da poenget med en ny balanseplugg som skal tåle ladestrøm når man ikke skal lade på den måten?
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #9
                  [QUOTE]Dette er kun tilfelle når det er snakk om å lade via balansekontakten. I de fleste tilfeller, som med V-balancer, går ladestrømmen gjennom hovedkablene på batteriet og deres kontakter.(> 4A).[UN-QUOTE]

                  It would seem that there are a number of misconceptions here - the V-BALANCE MODULE is a modern high performance, software-driven, equalising, pass-through cell balancer system. The V-Balance system has been designed with two main functions in mind: Firstly to maintain peak performance of Lithium Polymer battery packs by equalising the charge-state of each cell within a pack. This process reduces the possibility of each cell becoming exposed to damaging overcharge and undercharged states during use and helps maintain useable charged-in capacity by balanced loading. Secondly the system has been designed as a high-current charge-through safety device that can intercept and halt a wide variety of product damage and safety scenarios that can be encountered during charging and bench-discharging. While no substitute for responsible observation, the V-Balance system (in pass-through operation) will halt overcharge resulting from incorrect charger settings, faulty or poorly calibrated charger, faulty or damaged cells and severely out-of-balance packs. The V-Balance will assist balanced discharging and in pass-through operation will also halt over-discharging of any cell.

                  [QUOTE] Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.[UN-QUOTE]

                  The highrate charge through safety function requires that the New Formulation balance contact is in place and besides it is in itself mechanically much more robust.

                  [QUOTE]Hvilke produsenter, bortsett fra Flightpower, har byttet til annen type balanseplugger på sine pakker?[UN-QUOTE]

                  That's not what JOO stated, he simply infers that the other pack producers are looking for safety improvements - which they are.

                  [QUOTE] Er V-balancer så mye bedre enn tilsvarende fra Hyperion, Graupner m.m. når det gjelder sikkerhet? [UNQUOTE]

                  Since the marks you mention are only labels and sub-produced products I prefer to trust in a mark that controls its own factory and quality control - rather the devil you know, eh? Besides you only need to look at international know-how to answer the question.
                  Attached Files
                  Last edited by Celtic-Griffin; 10-03-07, 19:03.
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

                  Comment


                  • #10
                    1. Beskrivelsen av funksjonaliteten er identisk med de jeg nevnte tidligere på alle punkter. Hyperion LBA10 kan i tillegg kobles i par og derved balansere to pakker slik at inntil 12 celler får samme spenning.

                    2. Dersom man med highrate sikter til 10A ladestrøm så berører dette som sagt ikke balansekontakten.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Well, well some like the malt and some like the blended - you pays your money and takes your choice. I have some LBA10s on the shelf as well but then if I say it the moderator will in all probability remove my entry....
                      Ken Bates
                      Never Mind the Label

                      Comment


                      • #12
                        [QUOTE] Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.[UN-QUOTE]

                        The highrate charge through safety function requires that the New Formulation balance contact is in place and besides it is in itself mechanically much more robust.

                        Klarer ikke å se den store forskjellen her på disse kontaktene.Ledningene har samme kvadrat."pinnene" i kontakten på andre generasjon er 0.5mm i firkant,og i tredje generasjon 0.7mm
                        Det er litt kraftigere plast i kontaktene på tredje generasjonen,men hva hjelper det på ladinga da?
                        Nei synest dette er bare tullete eg da.
                        Attached Files
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Celtic-Griffin
                          When the New Formulation packs where released late last year FlightPower and Griffin announced on this forum that adaptor leads for the old style EVO 20 packs were on issue free just for the asking - if you still require an adaptor feel free to identify that which you need on the FlightPower website and contact me - it always pays to ask before you howl.....

                          Vil det si at jeg kan sende deg en pm eller mail for å få en overgang fra mine 2.gen(staybalance) 6s lipo'er til den nye v-balanceuniten?

                          Det ville vært lækkert ettersom jeg har seks store 6s lipobatterier med staybalance plugg, og bare ett med v-balance...

                          Hva med 10 s flightpowerpakker? Hvordan balansere de?
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Heliman
                            Hva med 10 s flightpowerpakker? Hvordan balansere de?
                            Da gjør du bare slik
                            Attached Files
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #15
                              begynnerå få ørten balanse plugger selv på min orbit balanserer. monterte den siste i dag..må snart ha koplings skap i størrelse med e-verket for og holde tritt..
                              med hilsen Arvid

                              Comment

                              Working...
                              X