Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flight power lipo grrr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    [QUOTE=elektrodude]
    Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.[UN-QUOTE]

    The highrate charge through safety function requires that the New Formulation balance contact is in place and besides it is in itself mechanically much more robust.

    Klarer ikke å se den store forskjellen her på disse kontaktene.Ledningene har samme kvadrat."pinnene" i kontakten på andre generasjon er 0.5mm i firkant,og i tredje generasjon 0.7mm
    Det er litt kraftigere plast i kontaktene på tredje generasjonen,men hva hjelper det på ladinga da?
    Nei synest dette er bare tullete eg da.
    Read the literature - life is too short to discuss just for discussions sake - I answered your question I even offered you a free solution - if my answer has not satisfied you feel free to seek a second opinion.
    Last edited by Celtic-Griffin; 10-03-07, 20:00.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

    Comment


    • #17
      Originally posted by EL-Corazon
      begynnerå få ørten balanse plugger selv på min orbit balanserer. monterte den siste i dag..må snart ha koplings skap i størrelse med e-verket for og holde tritt..
      Lag deg en slik som på bildet. Passer på det meste, untatt Flight-/Thunderpower.
      Attached Files
      Fred Larssen

      Comment


      • #18
        Originally posted by EL-Corazon
        begynnerå få ørten balanse plugger selv på min orbit balanserer. monterte den siste i dag..må snart ha koplings skap i størrelse med e-verket for og holde tritt..
        JA ikke sant.Det er samme leksa om igjen og om igjen.Når man tror man har kontrollen og fått laget seg eit system og har orden i sakene,så kommer det noe nytt som man bare MÅ ha.Så bare baller det på seg til man holder på å drukne i utstyr i alle slags former og versjoner.Har drevet med rc i 30 år og man går på samme blemma gang på gang.Men det er vel dette man liker når man kjenner skikkelig etter
        Er bare litt irriterende i overgangs fasen
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #19
          Originally posted by flarssen
          Lag deg en slik som på bildet. Passer på det meste, untatt Flight-/Thunderpower.
          HAHAHA da må eg lage meg en slik
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #20
            hm. ja har fp- hexatron-polyquest og noen jemmesnekkra pakker(med fp kontakter for enkelt hets skyll)
            med hilsen Arvid

            Comment


            • #21
              Siden vi diskuterer V-balance...
              Ken;
              Jeg kjøpte denne da den var helt fersk fra hylla men sliter litt med den. Ofte har jeg lade tider på 2-3h. Søkte en del på nettet men ble ikke særlig mye klokere. Vet du noe om hvorfor det kan være slik?
              Lader kun EVO20 batterier med denne.

              Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #22
                Hva slags lader benytter du?
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #23
                  Yes Petter I think I would first look to your charger. If you have one of the very first V-Balancers there may be a fault here but as I said check your charger first (try another one).
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

                  Comment


                  • #24
                    schultze laderen min hender det også at prøver å bruke lang tid på å gjøre seg ferdig. Har ikke prøvd å lade lipo med den uten balansereren enda så jeg vet ikke om det er den som gjør det. Da står den bare å lader på 10-20mah. Det har ikke skjedd så mange gangenemen jeg innbiller meg at det kanskje har vært når jeg har ladet ute og det har vært litt kjølig.

                    Mener det står i manualen til laderen at den under enkelte forhold aldri vil gå ned på 0mAh ladestrøm. Stemmer dette mon tro?(har ikke manualen lett tilgjengelig).
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Propepperell
                      Siden vi diskuterer V-balance...
                      Ken;
                      Jeg kjøpte denne da den var helt fersk fra hylla men sliter litt med den. Ofte har jeg lade tider på 2-3h. Søkte en del på nettet men ble ikke særlig mye klokere. Vet du noe om hvorfor det kan være slik?
                      Lader kun EVO20 batterier med denne.

                      Peter
                      Fortsatt samme laderen?
                      Ladetid med balanserer? - (MFN) ModellflyNytt.no
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #26
                        Ja, samme ladere. Tenkte bare høre med Ken om han visste noe mer, men må vel bare bytte lader...
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment

                        Working...
                        X