Unconfigured Ad
Collapse
Hjelp med valg av lipovarsler
Collapse
X
-
-
-
Comment
-
Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
3V er for lavt.Gå for 3.2v du.7 pip er 3.2V i programmetpå denne alarmen.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Comment
-
Nå vet ikke jeg hva du skal bruke den til, men spenningen den skal pipe på er vel mer bestemt av belastningen pakken har når du bruker den. Spenningen på pakken når den er tom avhenger av belastningen den er utsatt for.
Om den er driftspakke for en modell som trekker mye strøm så kan du sette alarmen på en lav spenning, men om den er mottaker pakke kan du gjerne sette den høyere.
Bare for å rote det til litt for deg...Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Skjønner den Anders. Det er selvsagt drifts (motor)-pakke det er tal om.Peter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Enig med "elektrodude" - sett den til å pipe på 3.2V
Når du belaster batteriet vil spenningen være lavere enn ubelastet - m.a.o når du flyr kan alarmen begynne å pipe (f.eks. < 3.2V/Celle) - tar du ut batteriet etter du har landet å måler spenningen så oppdager du som regel at spenningen er 3,4++ /Celle) - dette er helt normalt.
Har en annen type overvåkning av batteriene i det jeg bruker - var litt uforsiktig å satte valsingen til 3,0V/Celle - da elektronikken som regel tar den totale spenningen å deler på antall celler kan du risikere at noen batterier av "jalla" kvalitet kan ha en så stor differanse på cellene at du risikerer at en celle kan havne lang under 3.0V ubelastet, noe som ikke er bra.... og det krever en bra lader for å få det trygt opp på beina igjen.
Et annet symptom du kan komme bort i med for lav verdi på varslingen er at batteribeskyttelsen i ESC'en slår inn før varsleren piper.
Men det er flere ting her i verden som piper og flyr uten å ta skade av det - de lades til og med ved å gi dem noen få brødsmulerComment
-
Hei igjen. Jeg bør ikke bli beskyldt for å være rask men sånn er det. Mange andre prosjekter og ikke minst 2 små som stjeler min RC-tid.
Nå tenkte jeg montere denne greia og lurer litt på inspill om hvordan den bør monteres.
Det jeg lurer på er hvor jeg bør montere lyd- og lysdelen. Ser selv 2 muligheter, enten å ta opp litet hull i betrekkning i buken eller å gjøre det samme i canopy slik at lyd og lys gies mulighet å "nå ut".
Kanskje Tintin eller noen annen har tips?
PeterPeter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
Det som er helt sikkert, er att du kommer ikke til å høre den om du monterer den inni flyet.Hull i betrekningen i buken er nok beste løsningen med tanke på best mulig lys og lyd ned til piloten.Eg selv kommer til å velge den løsningen på min funtana x100.men med denne varsleren da.
Verdens beste alarmer spør du meg, eller TinTin tror egAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Lipo varsler...
Det er mulig det står enkelt forklart på tråden her, men sliter litt....
Fikk denne i posten "JG012 Audible LiPo Voltage guard" fra elefun.
Skal den loddes på før, i mitt tilfelle deans kontakten på regulator side?
Den "servo ledningen" som var med, trenger jeg å koble den ??Svein Kjetil Litlehamar
Stavanger
Futaba 10C Fasst
-------------------
Demon F5DComment
-
Fulgte det ikke med manual? Den servoledningen er nok for å kunne programmere den v.h.a. sender/mottager, men uten bruksanvisning kan det bli litt av en utfordring!Fred LarssenComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment