Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med valg av lipovarsler

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

    #16
    Originally posted by technoflight
    Har sjekket dette med Spartan, og det viser seg at denne opplysningen er feil men har blitt "hengende med" fra første produksjons-batch for ca 3 år siden. Spartan har siden da oppgraderte enheten flere ganger, og blant annet byttet ut komponenter som gjør at den nå skal tåle temperaturer fra -40 til +85 (Spartan har testet enheten ned til -20).

    mvh
    Trist at dette "hang igjen" Jørgen, der "tapte" du et salg, hehe.
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment

    • RCpro
      Forhandler
      • Dec 2005
      • 293

      #17
      Denne kan også brukes, men har ikke audio varsling.

      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

      Comment

      • TFlight
        • Sep 2006
        • 156

        #18
        Originally posted by Propepperell
        Trist at dette "hang igjen" Jørgen, der "tapte" du et salg, hehe.
        Ja snakker om sløvhet...! Tenk å spenne beina unna årsoverskuddet allerede i begynnelsen av januar.... Dette lover ikke godt....
        Jørgen Dahl
        Innehaver av www.technoflight.no
        fra 2006 til 2008...

        Comment

        • Propepperell
          • Jun 2005
          • 1093

          #19
          Da er duppeditten i hus, kjappe folk må jeg si!
          Så er da spørsmålet, hvilken nivå anbefalles?
          Hadde tenkt meg å bruke 3.0 eller 3.2V for å være sikker men blir litt usikker siden greia har så mange mulige instillinger.

          Synspunkter, takk!
          God kveld!

          Peter
          Attached Files
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment

          • elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

            #20
            3V er for lavt.Gå for 3.2v du.7 pip er 3.2V i programmet på denne alarmen.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment

            • Propepperell
              • Jun 2005
              • 1093

              #21
              Originally posted by elektrodude
              3V er for lavt.Gå for 3.2v du.7 pip er 3.2V i programmet på denne alarmen.
              Da prøver vi med 7 pip.
              Thanx Dude.

              Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment

              • andersh
                • Apr 2003
                • 1734

                #22
                Nå vet ikke jeg hva du skal bruke den til, men spenningen den skal pipe på er vel mer bestemt av belastningen pakken har når du bruker den. Spenningen på pakken når den er tom avhenger av belastningen den er utsatt for.

                Om den er driftspakke for en modell som trekker mye strøm så kan du sette alarmen på en lav spenning, men om den er mottaker pakke kan du gjerne sette den høyere.

                Bare for å rote det til litt for deg...
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment

                • Propepperell
                  • Jun 2005
                  • 1093

                  #23
                  Skjønner den Anders. Det er selvsagt drifts (motor)-pakke det er tal om.
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment

                  • Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

                    #24
                    Enig med "elektrodude" - sett den til å pipe på 3.2V

                    Når du belaster batteriet vil spenningen være lavere enn ubelastet - m.a.o når du flyr kan alarmen begynne å pipe (f.eks. < 3.2V/Celle) - tar du ut batteriet etter du har landet å måler spenningen så oppdager du som regel at spenningen er 3,4++ /Celle) - dette er helt normalt.

                    Har en annen type overvåkning av batteriene i det jeg bruker - var litt uforsiktig å satte valsingen til 3,0V/Celle - da elektronikken som regel tar den totale spenningen å deler på antall celler kan du risikere at noen batterier av "jalla" kvalitet kan ha en så stor differanse på cellene at du risikerer at en celle kan havne lang under 3.0V ubelastet, noe som ikke er bra.... og det krever en bra lader for å få det trygt opp på beina igjen.

                    Et annet symptom du kan komme bort i med for lav verdi på varslingen er at batteribeskyttelsen i ESC'en slår inn før varsleren piper.

                    Men det er flere ting her i verden som piper og flyr uten å ta skade av det - de lades til og med ved å gi dem noen få brødsmuler

                    Comment

                    • Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

                      #25
                      Helt enig med copter og dude. Ingen grunn til å sette den noe lavere enn 3.2.
                      Du vil ha den til å gi deg et forvarsel at det begynner å nærme seg grensen, ikke at du akkurat passerte den....

                      Comment

                      • Propepperell
                        • Jun 2005
                        • 1093

                        #26
                        Hei igjen. Jeg bør ikke bli beskyldt for å være rask men sånn er det. Mange andre prosjekter og ikke minst 2 små som stjeler min RC-tid.
                        Nå tenkte jeg montere denne greia og lurer litt på inspill om hvordan den bør monteres.
                        Det jeg lurer på er hvor jeg bør montere lyd- og lysdelen. Ser selv 2 muligheter, enten å ta opp litet hull i betrekkning i buken eller å gjøre det samme i canopy slik at lyd og lys gies mulighet å "nå ut".
                        Kanskje Tintin eller noen annen har tips?

                        Peter
                        Attached Files
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment

                        • elektrodude
                          • Sep 2006
                          • 1342

                          #27
                          Det som er helt sikkert, er att du kommer ikke til å høre den om du monterer den inni flyet.Hull i betrekningen i buken er nok beste løsningen med tanke på best mulig lys og lyd ned til piloten.Eg selv kommer til å velge den løsningen på min funtana x100.men med denne varsleren da.


                          Verdens beste alarmer spør du meg, eller TinTin tror eg
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment

                          • skl
                            • Nov 2007
                            • 179

                            #28
                            Lipo varsler...

                            Det er mulig det står enkelt forklart på tråden her, men sliter litt....

                            Fikk denne i posten "JG012 Audible LiPo Voltage guard" fra elefun.

                            Skal den loddes på før, i mitt tilfelle deans kontakten på regulator side?

                            Den "servo ledningen" som var med, trenger jeg å koble den ??
                            Svein Kjetil Litlehamar
                            Stavanger

                            Futaba 10C Fasst
                            -------------------
                            Demon F5D

                            Comment

                            • flarssen
                              • Jan 2005
                              • 1842

                              #29
                              Originally posted by skl
                              Skal den loddes på før, i mitt tilfelle deans kontakten på regulator side?

                              Den "servo ledningen" som var med, trenger jeg å koble den ??
                              Fulgte det ikke med manual? Den servoledningen er nok for å kunne programmere den v.h.a. sender/mottager, men uten bruksanvisning kan det bli litt av en utfordring!
                              Fred Larssen

                              Comment

                              Working...