Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til bensinfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by anders e View Post
    men, kjøper ikke billige nicd batterier!
    De grønne Sanyo Nicd cellene er og blir helt prima vare!!! Synd disse forsvinner etter hvert, det går fortsatt ann å kjøpe dem i alle størrelser blant annet fra Tower Hobbies i USA.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #17
      Har nå dilta litt etter Lille Thomas og bestilt nevnte NiMh 4300mAh batteri fra rcnet.no. Har fått flere anbefalinger om å bytte til Deans, så jeg kjøper Deans-kontakter, brytere og diverse småsnacks i en av de lokale hobbybutikkene
      Tusen takk for alle råd!
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

      Comment


      • #18
        Nimh

        GP Nimh.
        GP batterier er i dag de beste NiMh batteriene.( Sier Torbjørn og Kåre )

        Sanyo har en serie som ikke har vist seg å være så veldig bra, selv om vi modellflygere "alltid" har sett på de sellene som gode. Jeg har en kamerat som ikke har gode erfaringer.


        Men har du plass og ingen vektproblemer ville jeg også anbefalt deg LifePo4. Litt ukjent for meg også, men jeg er i startgropa. Dette batteriet vil vel med tid og litt mer utvikling bli det vanlige batteriet for oss med modellfly.
        Fly well-make my day!

        Comment


        • #19
          Originally posted by RcPilot
          Er ikke sikker på om linken du sendte med er helt "inntakt"
          Futaba 6EXA
          Futaba 10C 2,4Ghz
          Piper J3 Cub, RCV 60SP
          Katana, CRRC PRO 50ccm

          Comment


          • #20
            OPPS denne skulle virke

            noen som har prøvd disse batteriene ?

            Account Suspended
            Last edited by RcPilot; 01-12-08, 22:55. Reason: ;)
            Alf-Reidar Mortensen

            Mine fly
            33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
            30% yak 54 dl50
            Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
            PA Ultimate Amr
            MC-24/Hott
            Under Bygging
            Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
            Midlertidig stopp

            Comment


            • #21
              Originally posted by spacewalker View Post
              GP Nimh.
              GP batterier er i dag de beste NiMh batteriene.( Sier Torbjørn og Kåre )

              Sanyo har en serie som ikke har vist seg å være så veldig bra, selv om vi modellflygere "alltid" har sett på de sellene som gode. Jeg har en kamerat som ikke har gode erfaringer.
              GP batteriene jeg har hatt er veldig gode, de holder godt på spenningen ved høy belasting. Uheldigvis har jeg personlig hatt to celler i to forskjellige pakker som har dødd. En kompis hadde og en celle som døde under flight, heldigvis en celle i batteriet til tenninga. Dette gjorde at vi slutta med GP pakker. Litt synd, for de var veldig gode da de virket.

              Comment


              • #22
                Originally posted by anders e View Post
                jeg bruker bare nicd.
                en 100ccm og en 85ccm.
                fløy på mjøsa i vinter i 13-14 minusgrader. var vel på isen 5-6 timer den dagen.
                aldri vært noe problem(den gangen hadde jeg 2 x 50ccm fly).
                Hvor får du tak i NiCd batterier i dag da? De er jo nesten ikke å oppdrive lenger. Jeg har en del ting jeg kunne tenkt meg NiCd i, men det er jo neste bate NiMh å oppdrive.

                Comment

                Working...
                X