Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kjøpte et firkantpakket GreenCell 1400mah, 9,6v senderbatteri til min Hitec Eclipse 7 QPCM. Når jeg skulle montere denne viser det seg at batterikontakten IKKE er kompatibel med min radio. Er det noen som vet hvor jeg får tak i løse senderbatteri-kontakter til Hitec?
Bjørn Edvinsen
Seagull Arising Star RIP
Seagull Extra 300 (2stk) RIP
Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
Sky Raider Mach II
Zagi
Enkleste måte å skaffe rett kontakt er å bruke den som var montert på orginalbatteriet. Klipp kablene, lodd disse på den nye pakken og trekk krympestrømpe over etterpå, for isolasjon.
Morten
- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Ser ikke helt meningen med å klippe av kontaktene på et helt nytt batteri, får så å flytte de over til et annet. Jeg vil gjerne beholde originalbatteriet til reserve. Andre forslag? Hvem skaffer slike kontakter?
Bjørn Edvinsen
Seagull Arising Star RIP
Seagull Extra 300 (2stk) RIP
Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
Sky Raider Mach II
Zagi
Jeg fikk Smallsize til å lage et 2100 mah NiMh sender batteri til min eclipse. De hadde da ikke flere hitec sender plugger igjen og satte på en annen plugg. Den var litt for lang så kontakt pinnene i radioen bøyde seg. Dessuten var det ingen sikring mot å sette pluss og minus feil, og skulle det skje så dør radioen (ble jeg fortalt). Så jeg reiste til Hobbyland i Oslo. Der hadde de faktisk en tilsvarende plugg - både han og hun, dette er kjekt å ha til lading/utlading da det ikke går å lade ut batteriet uten å ta det ut av senderen. Problemet med pluggen jeg kjøpte på hobbyland var at polaritetsfargene på ledningen som satt i pluggen var motsatt. Da var det bare å koble svart på rød og rød på svart for å unngå å grille radioen.
Jeg har laget mitt eget kontakt system i mine radioer. Jeg bruker Multiplex men prinsippet blir det samme. ledningen på original batteriet har jeg kuttet og så loddet på bilbatterikontakter i hver ende. Dette er store robuste kontakter som alle hobbybutikker som selger biler har. Kabelen i radioen bli altså en overgangskabel fra originalplugg til pluggtype etter eget ønske. Kan nå velge og vrake blant 7,2V bilbatterier og jeg kan bruke samme batteri i radioen som i bilene til barna. Men her kan man som sagt velge den kontakttypen som passer en best. Jeg har brukt dette systemet i 15 år og aldri opplevd problemer selv om det blir et kontaktpunkt ekstra.
En av de store fordelene med Multiplex er at de bruker 7,2V. Ferre celler betyr at det er plass til fysisk større celler med høyere kapasitet.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment