Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senderbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senderbatteri

    Kjøpte et firkantpakket GreenCell 1400mah, 9,6v senderbatteri til min Hitec Eclipse 7 QPCM. Når jeg skulle montere denne viser det seg at batterikontakten IKKE er kompatibel med min radio. Er det noen som vet hvor jeg får tak i løse senderbatteri-kontakter til Hitec?
    Bjørn Edvinsen
    Seagull Arising Star RIP
    Seagull Extra 300 (2stk) RIP
    Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
    Sky Raider Mach II
    Zagi

  • #2
    Hei

    Enkleste måte å skaffe rett kontakt er å bruke den som var montert på orginalbatteriet. Klipp kablene, lodd disse på den nye pakken og trekk krympestrømpe over etterpå, for isolasjon.

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      Ser ikke helt meningen med å klippe av kontaktene på et helt nytt batteri, får så å flytte de over til et annet. Jeg vil gjerne beholde originalbatteriet til reserve. Andre forslag? Hvem skaffer slike kontakter?
      Bjørn Edvinsen
      Seagull Arising Star RIP
      Seagull Extra 300 (2stk) RIP
      Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
      Sky Raider Mach II
      Zagi

      Comment


      • #4
        Hør med www.rcmodeller.net

        Comment


        • #5
          Ifølge Hitec's hjemmeside er forhandleren her i Norge Hobbyco. Kontakt hobbyco@online.no. Se også Hobbyco Nettbutikk – Radiostyrt hobby
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Min lokale hobbybutikk fikk ikke tak i kontakt fra Hobbyco. Dette virker litt merkelig, da det er de som også har levert dette batteriet.....
            Bjørn Edvinsen
            Seagull Arising Star RIP
            Seagull Extra 300 (2stk) RIP
            Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
            Sky Raider Mach II
            Zagi

            Comment


            • #7
              Jeg fikk Smallsize til å lage et 2100 mah NiMh sender batteri til min eclipse. De hadde da ikke flere hitec sender plugger igjen og satte på en annen plugg. Den var litt for lang så kontakt pinnene i radioen bøyde seg. Dessuten var det ingen sikring mot å sette pluss og minus feil, og skulle det skje så dør radioen (ble jeg fortalt). Så jeg reiste til Hobbyland i Oslo. Der hadde de faktisk en tilsvarende plugg - både han og hun, dette er kjekt å ha til lading/utlading da det ikke går å lade ut batteriet uten å ta det ut av senderen. Problemet med pluggen jeg kjøpte på hobbyland var at polaritetsfargene på ledningen som satt i pluggen var motsatt. Da var det bare å koble svart på rød og rød på svart for å unngå å grille radioen.
              Torgeir K. Haugstad

              Comment


              • #8
                Jeg har laget mitt eget kontakt system i mine radioer. Jeg bruker Multiplex men prinsippet blir det samme. ledningen på original batteriet har jeg kuttet og så loddet på bilbatterikontakter i hver ende. Dette er store robuste kontakter som alle hobbybutikker som selger biler har. Kabelen i radioen bli altså en overgangskabel fra originalplugg til pluggtype etter eget ønske. Kan nå velge og vrake blant 7,2V bilbatterier og jeg kan bruke samme batteri i radioen som i bilene til barna. Men her kan man som sagt velge den kontakttypen som passer en best. Jeg har brukt dette systemet i 15 år og aldri opplevd problemer selv om det blir et kontaktpunkt ekstra.
                En av de store fordelene med Multiplex er at de bruker 7,2V. Ferre celler betyr at det er plass til fysisk større celler med høyere kapasitet.
                Mvh
                Lars Erik Arntsen

                Comment


                • #9
                  Tally-Ho: den nye MXP4000 har innebygd senderbatteri-cykle-funksjon der senderen selv lader ut batteriet til 1 Volt pr celle
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    ER der noen som har erfaring med disse batteriene....

                    (2100 mAh)
                    kan kjøpes på AnTrade
                    404 Not Found
                    Eivind Hansen
                    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                    Comment

                    Working...
                    X