Hei. Er det noen som har erfaring med LiFePo4 batterier til drift av børsteløs motor.
Jeg tenker å sette elektrodrift på en Cub. Den er ikke innkjøpt ennå, så vet ikke hvor mye plass det er i denne. Den er visst bra for el.drift.
Fly:
Vingespenn: 1800mm
Lengde: 1200mm
Flyvekt 2500gram (med fuelmotor)
Vingeareal: 45.0 dm2
Anbefalt motor: 0.40 2takt, 0,52 4takt
Behøver 4 kanals radio og 5 servoer
Tenkte på noen alternativer av A123, men ESC krever en viss spenning for å fungere riktig. Den nedre terskelverdi er ikke oppgitt på ESC (som jeg tittet på).
2 stk A123/2300mAh i serie/parallell er på 6.6V/4600mAh. 4 celler veier da 350 gr. Hadde vel passet i flyet, men gir vel for lav spenning til motorer og BEC?
3 stk A123/2300mAh i serie skal gi : 3x3,3 = 9,9V/2300mAh, 2 slike i parallell: = 9,9V/4600mAh. 6 celler veier 525 gr. Blir det for tungt/stort?
3 stk A123 i serie med 4600mAh celler gir 9,9V/4600mAh. 4600MAh celler finnes vel ikke....
Valg av motor og ESC får man vel ta etter batterivalg.
Noen forslag?
JE
Jeg tenker å sette elektrodrift på en Cub. Den er ikke innkjøpt ennå, så vet ikke hvor mye plass det er i denne. Den er visst bra for el.drift.
Fly:
Vingespenn: 1800mm
Lengde: 1200mm
Flyvekt 2500gram (med fuelmotor)
Vingeareal: 45.0 dm2
Anbefalt motor: 0.40 2takt, 0,52 4takt
Behøver 4 kanals radio og 5 servoer
Tenkte på noen alternativer av A123, men ESC krever en viss spenning for å fungere riktig. Den nedre terskelverdi er ikke oppgitt på ESC (som jeg tittet på).
2 stk A123/2300mAh i serie/parallell er på 6.6V/4600mAh. 4 celler veier da 350 gr. Hadde vel passet i flyet, men gir vel for lav spenning til motorer og BEC?
3 stk A123/2300mAh i serie skal gi : 3x3,3 = 9,9V/2300mAh, 2 slike i parallell: = 9,9V/4600mAh. 6 celler veier 525 gr. Blir det for tungt/stort?
3 stk A123 i serie med 4600mAh celler gir 9,9V/4600mAh. 4600MAh celler finnes vel ikke....
Valg av motor og ESC får man vel ta etter batterivalg.
Noen forslag?
JE
Comment