Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømforsyning til 2 stk Hyperion Duo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strømforsyning til 2 stk Hyperion Duo

    Er det noen som har erfaring med denne strømforsyningen?

    Kan den drive to stk Hyperion Duo? Den leverer 15V/55A, så det burde vel holde?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Det er mer enn nok det...

    Jeg har en Maas 40A som jeg er veldig fornøyd med, den leverer 600W på maks, så til de fleste vil den også levere nok, men hvis du er nærmere de 720W + litt svinn som laderen trenger på maks, så må du nok litt opp.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Har selv en Maas 40A som jeg har burkt i mange år. Ikke et feilskjær! De har også en 60A versjon selv om den blir noe dyrere (Maas sps 9600):

      Mvh Ronny
      Last edited by ronsand; 03-08-09, 14:03. Reason: fant link

      Comment


      • #4
        Takk for svar, begge to! Bruker dere Maas 40A for å drive TO stk Hyperion Duo (altså for å lade fire batterier)?

        Jeg har sett 60A-utgaven, men det er visst en utgått modell.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Jeg kjenner ikke til 40A versjonen, men kjøpte nylig min andre 60A versjon (9600). Jeg kan kjøre 3stk 0610Duo'er fra et 60A power. Hver lader fyller da opp 2 x 5s 5Ah Hyperion G3 med ladestrøm på 7A. Strømtrekket fra poweret ligger rett over 60A. Fungerer perfekt.
          www.ofremmi.info

          Comment


          • #6
            Originally posted by ofremmi View Post
            Jeg kjenner ikke til 40A versjonen, men kjøpte nylig min andre 60A versjon (9600). Jeg kan kjøre 3stk 0610Duo'er fra et 60A power. Hver lader fyller da opp 2 x 5s 5Ah Hyperion G3 med ladestrøm på 7A. Strømtrekket fra poweret ligger rett over 60A. Fungerer perfekt.
            Hvor kjøpte du 9600'en?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Jeg fikk det nyeste fra Emcotec i Tyskland : http://shop.rc-electronic.com/e-vend...t=10&c=33&p=33
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #8
                Du finner flere kilder til 60A versjonen ved å søke på Maas sps 9600.

                Bruker min med 3-4 ladere koblet til samtidig (schulze isl 8-936G, Mega Infinity 960SR og flere Turnigy Accucel-6 50W ladere) for å lade 6 stk 5-celler 4200 lipo pakker på en gang (går akkurat på under 40A da Turnigy laderene bare klare å lade disse pakkene med ca. 2.7A).

                Hadde jeg kjøpt strømforsyning nå hadde jeg kjøpt 60A versjonen (eller 2 stk 40A!).

                Comment


                • #9
                  Jeg har bare en lader på min, men det hadde fint gått med 3 ladere ved mitt bruk...

                  Jeg lader 6S LiPo ved 2,5A på maks.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Maas Power supply finner du her..
                    404 Not Found
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #11
                      Den eldste 9600 jeg har ble kjøpt fra Rocket Radio i UK, når jeg skulle handle ett til fikk jeg beskjed om at de ikke kunne skaffe. Derfor endte jeg hos Emcotec.
                      www.ofremmi.info

                      Comment


                      • #12
                        Et annet alternativ er å gå for industristandard PSU'er, disse er i utgangspunktet "veldig" mye dyre noe som også reflekteres i topp kvaliteten.
                        Hvis du vil ha fancy plastkasse men knapper og display så er dette ikke noe for deg - her er det "bear metal" PSU'er som kun er optimalisert for å gi maks ytelse i den maskinen de monteres inn i.
                        Disse PSU'en trenger heller ikke vifter og er derfor meget stillegående.

                        En av disse produsentene er Meanwell, de lager et power som gir 600W (40A) ved 15V
                        ProgressiveRC har noen bruket utgaver av denne typen PSU som de selger billig. Prisen på PSU'ene er også "ekstra lav" når de sendes fra USA slik at du slipper å bli fattig når de havner her i landet

                        Bruker i dag blant annet MAAS til å fore fire sultne 350W iChargere, men kommer til å bytte dem ut med to Meanwell SE-600-15
                        Ser det er flere andre her på nettet som har kjøpt disse.
                        Last edited by Quadrocopter; 04-08-09, 12:34.

                        Comment

                        Working...
                        X