Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lett mottakerbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bad scientist View Post
    Enig med deg!
    Bruker en liten 2celler lipo på 460Mah med en gammel GWS regulator som Bec på en dlg med fire servoer. Veier 21 gram, og gir meg 5-6 timer flytid.
    Med sintere servoer, så får jeg sikkert litt mindre, men jeg er veldig fornøyd med løsningen.
    Dette hørtes interessant ut, 21 gram og 460 mAh, men det bør vel være life batterier til vinterbruk? Tips om hvor jeg kan få tak i et slikt oppsett?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #17
      Originally posted by Christen View Post
      Bare som en liten reminder så selges fremdeles Futaba S148, denne servoen ble brukt i omtrent alt husker jeg. Tror ikke den har forandret seg så mye. Men nå "duger" den så vidt i en 40 size trainer. Vi har blitt så kresne på utstyret vårt asså

      Hadde du sakt for 20 år siden at en servo i standard kasse kan dra 30kg så hadde man vel blitt henta av de med hvite frakker
      Jeg måtte kjøpe en ny radio da min gamle Futaba 8JN tok fyr i opplivingsforsøket. Da ble det en T7CP 35mHz med 6 kanals mottaker, tre S-148 servoer og 1600mAh rx og tx akk. Det hele ga jeg kr 1700.- for! Utrolig hvor billig slikt er blitt. Senderen bruker 250mA står det, så da skulle tx-akken holde til over 6 timers bruk, det er jo utrolig mye synes jeg.

      Jeg har bestilt meg en Great Planes Extra 300 SP med en O.S. 55AX. Jeg hadde tenkt til å skaffe en sterk servo til sideroret, men til resten trodde jeg standardservoer ville holde. Kan jeg ikke bruke S-148 til denne modellen?
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #18
        Husker dere tåden til eagle for et par år siden.
        Der tok han opp hysteriet med store servoer og all blingen folk satte inn.
        Det ble interresant lesning etter hvert som folk lot seg provosere. Men han hadde stort sett rett i det han skrev.
        Hadde vært gøy å lest den tråden igjen

        Comment


        • #19
          Originally posted by troasb View Post
          Jeg måtte kjøpe en ny radio da min gamle Futaba 8JN tok fyr i opplivingsforsøket. Da ble det en T7CP 35mHz med 6 kanals mottaker, tre S-148 servoer og 1600mAh rx og tx akk. Det hele ga jeg kr 1700.- for! Utrolig hvor billig slikt er blitt. Senderen bruker 250mA står det, så da skulle tx-akken holde til over 6 timers bruk, det er jo utrolig mye synes jeg.

          Jeg har bestilt meg en Great Planes Extra 300 SP med en O.S. 55AX. Jeg hadde tenkt til å skaffe en sterk servo til sideroret, men til resten trodde jeg standardservoer ville holde. Kan jeg ikke bruke S-148 til denne modellen?
          Det er nettopp det du kan
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment


          • #20
            Originally posted by anders e View Post
            Husker dere tåden til eagle for et par år siden.
            Der tok han opp hysteriet med store servoer og all blingen folk satte inn.
            Det ble interresant lesning etter hvert som folk lot seg provosere. Men han hadde stort sett rett i det han skrev.
            Hadde vært gøy å lest den tråden igjen
            Rett hadde han og har han. Men er vel ganske mange av oss(inkl. meg selv) som liker bling og velger servoer for å være på den sikre siden x 2: )

            Smak og behag og eget valg. Men temaet blir vel alldri ferdig diskutert....
            Bare flygreier: )

            Comment


            • #21
              Originally posted by Christen View Post
              Det er nettopp det du kan
              Takk for det, godt å høre (det jeg egentlig visste). Er mange her nede som kjøper superbillige standardservoer fra Kina som de bruker til det meste (fly) med få problemer.

              Er servokontaktene blitt standardisert nå? Vurderer å skaffe noen Power HD servoer. Antar dette er brukbare saker når folk her bruker dem i Extraer med 110ccm motorer. Prisene er jo på en annnen planet enn Futabas.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment

              Working...
              X