Announcement

Collapse
No announcement yet.

ICharger 106B+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    lad i paralell du.
    Dårlig erfaring

    Takk til Flarssen for tegninger.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #17
      Originally posted by patternplanes View Post
      Jeg har også tenkt til å lade 2x4s pakker i serie. Har Icharger 1010B+, der er det to utganger for 4s på balangseringskortet. Kan jeg da bare bruke begge utgangene på balangseringskortet for balangseringskablene og selve ladekablene kobles helt vanlig i serie(+ på batteri nr.1 kobles til - på batteri nr.2 og de andre to kablene går til laderen)?
      Sakset tekst og legger ved noen bilder av et svar jeg ga i en annen tråd som var innom samme tema!
      Legger ved noen bilder som vier hvordan du skal koble opp for følgende konfigurasjoner:
      2 i serie
      3 i serie
      2 i parallell

      Det er en regel du må huske på når du lader i serie og den er følgende:

      Ved serie ladning:
      Den sorte ledningen (-) som kommer i fra laderen skal kobles til det første batteriet, balanserings pluggen på dette batteriet skal inn i den første kontakten på balanserings modulen (dette er den pluggen som på ditt modul sitter nærmest den hvite streken, se "bilde Balansering serie")

      Så følger batteriene fortløpende etter på hoved kabelen og ut til venstre for den første pluggen på balanserings modulen.


      Ved Parallell:
      her spiller det ingen rolle med rekkefølgen du må bare passe på at alle balanserings pluggene sitter helt til venstre (mot den hvite stripa) på balansering modulen
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Takk Frank for den nyttige hjelpen Har aldri tengt på at det spiller noen rolle hvor du plugger inn balangseringskontakten!
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

        Comment


        • #19
          Originally posted by Hansi79 View Post
          lad i paralell du.
          Dårlig erfaring

          Takk til Flarssen for tegninger.
          Gikk det dårlig i dag med ladingen?
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #20
            Originally posted by orjanp View Post
            Gikk det dårlig i dag med ladingen?
            tja, fikk noen tegninger av flarssen å prøvde og følge dem men på et vis så har noe galt skjedd. Jeg har tydeligvis gjort noe feil. Det gnistret en gang. Vet ikke om batteriet tok noe skade men man kan se merke på balanserpluggen og kortet.
            Det rare var at jeg satt med balanserkortet i hånda å koplet begge batteriene i uten at noe skjedde. (Kun kortet og to batterier). Når jeg senere skulle kople alt opp mot ladern så gnistret det når jeg koplet batteri nr 2 i kortet. Hadde da ikke koplet til hovedstrøm men kortet var koplet til ladern og ladern var på. Usikker på hvorfor det gnistret. Valgte da å lade batterier en og en.
            Etter å sett på bildene til quadrakopter så prøvde jeg og koplet etter disse og alt ser ut til å virke. Får teste ut dette imorra. Håper på en flytur etter jobb.
            Last edited by Hansi79; 22-04-10, 21:32.
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #21
              Her er mitt forsøk på å forklare hvorfor det går skeis når man ikke følger Franks utmerkede oppskrift, men bytter om på ballansepluggene:

              Legger ved et bilde hvor jeg har satt inn noen tall som referanse.
              5 og 6 er begge minus på "totalpakken". 5 er koblet til ladeutgangen (-). 6 MÅ derfor kobles til (-) på ballansekontakten, på bildet er dette øverste pinne på øverste kontakt.
              1 og 3 er begge (+) på øverste pakke, 2 og 4 er begge (-) på nederste pakke. 1 og 2 blir koblet sammen via printbanene i ballanseringskortet. 3 og 4 blir koblet sammen av serieadapteret. Altså blir (+) på den øverste pakken koblet til (-) på den nederste pakken (seriekoblet) både på powerkablene (3/4) og ballanseledningene (1/2). 7 og 8 er (+) på "totalpakken".
              Om du tenker deg at ballansekontaktene bytter plass vil 6 og 7 bli koblet sammen på kortet, noen som tilsvarer at 5 og 8 kobles sammen. Siden tre og fire er koblet sammen blir det kortslutning.
              Attached Files
              Fred Larssen

              Comment


              • #22
                Originally posted by flarssen View Post
                Her er mitt forsøk på å forklare hvorfor det går skeis når man ikke følger Franks utmerkede oppskrift, men bytter om på ballansepluggene:

                Legger ved et bilde hvor jeg har satt inn noen tall som referanse.
                5 og 6 er begge minus på "totalpakken". 5 er koblet til ladeutgangen (-). 6 MÅ derfor kobles til (-) på ballansekontakten, på bildet er dette øverste pinne på øverste kontakt.
                1 og 3 er begge (+) på øverste pakke, 2 og 4 er begge (-) på nederste pakke. 1 og 2 blir koblet sammen via printbanene i ballanseringskortet. 3 og 4 blir koblet sammen av serieadapteret. Altså blir (+) på den øverste pakken koblet til (-) på den nederste pakken (seriekoblet) både på powerkablene (3/4) og ballanseledningene (1/2). 7 og 8 er (+) på "totalpakken".
                Om du tenker deg at ballansekontaktene bytter plass vil 6 og 7 bli koblet sammen på kortet, noen som tilsvarer at 5 og 8 kobles sammen. Siden tre og fire er koblet sammen blir det kortslutning.

                Skal ikke være lett.
                Blir det kortslutning når bare balanserplata er koplet i ladern og ladern kun er koplet i powersuply og da er på! Og man da kopler balanserplugg til batt i balanserplate, først batt 1 så batt 2 og når batt 2 koples på så blir det gnist. Ladekabel er jo ikke koplet til deans ennå. Syns det er merkelig.
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Hansi79 View Post
                  Og man da kopler balanserplugg til batt i balanserplate, først batt 1 så batt 2 og når batt 2 koples på så blir det gnist.
                  Ja, dersom pakkene er koblet sammen med den serieadapteren.
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #24
                    Det som er mystisk er at det var dem ikke. Jeg kopler alltid på balanserkontakter først.
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment

                    Working...
                    X