Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lade to Lipo pakker samtidig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eller så har du koblet feil.

    Dersom laderen støtter antall celler, så skal den klare å lade. Det gjør ingenting om du setter strømmen(A) for høyt, den lader da bare med så mye den klarer.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #17
      Laderen skal klare inntil 12 celler,så den burde klare mine 10. Koblet det til som på larshkj sitt skjema,men det stod bare "battery not connected,reconnect battery and try again". Men fikk inn spenningen på alle cellene på displayet. Skjønner ingenting jeg.....hehe!
      Stig-Arne Isaksen

      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

      Comment


      • #18
        Er balansereren koblet inn i ladekretsen mellom lader og batteri slik at den kan en kutte ladingen? I såfall kan det være at den står i disconnect modus e.l. Mange eksterne balanserere, bl.a. Hyperion LBA10, må settes til "Connect" før man kan lade. Det finner du fort ut ved å måle spenningen med mulitmeter på utgangen på laderen, eller se på pakkespenningen på lader-displayet om den har denne visningen.
        Fred Larssen

        Comment


        • #19
          Originally posted by flarssen View Post
          Er balansereren koblet inn i ladekretsen mellom lader og batteri slik at den kan en kutte ladingen? I såfall kan det være at den står i disconnect modus e.l. Mange eksterne balanserere, bl.a. Hyperion LBA10, må settes til "Connect" før man kan lade. Det finner du fort ut ved å måle spenningen med mulitmeter på utgangen på laderen, eller se på pakkespenningen på lader-displayet om den har denne visningen.
          Ja,den står mellom lader og batteri. Etter jeg har koblet til balanseringspluggene så må jeg trykke en knapp på balansereren som det står "MODE" på. Da får balansereren kontakt med laderen og spenningen på alle cellene kommer opp på displayet på laderen. Når jeg da skal starte ladingen så søker laderen etter batteriene men finner dem ikke...
          Kanskje jeg må koble til ett batteri så trykke mode-knappen og så det andre batteriet og mode-knappen igjen?
          En annen mulighet er å sette balansereren i "stand alone mode". Det har jeg ennå ikke prøvd. Da må dataoverførings-ledningen tas bort. Det eneste jeg mister da er å kunne se spenningen på de enkelte cellene....tror jeg. Mener det var det instruksjonsboka mente.
          Stig-Arne Isaksen

          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

          Comment


          • #20
            Laderen leter nok etter batteriet på ladeutgangen. Cellespenningene får den via datakabelen. Har du mulighet for å måle spenningen på kabelen mellom lader og balanserer? Sjekk at sikringen i balansereren er hel.
            Fred Larssen

            Comment


            • #21
              Sikringen bør være hel da jeg fikk lada pakkene en om gangen. Virker som at det blir krøll når jeg skal bruke begge balanserings-inngangene.... Får ikke sjekka noe før i mårra...
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment

              Working...
              X