Det burde være mulig å gå en helt grei computer lader rett under 1000 lappen.
Det er greit å ha en lader som klarer 5a med passende balanseringsplugg for ditt batteri.
Den laderen du har klarer ikke en gang lade ditt batteri på en time. Samt klarer ikke se noen balanseringsplugg på den.
Eks en imax b6ac + balanseringsbrett til ditt batteri et sted mellom 600-700 kan lades i veggen samt 12v
Vær obs på at du ikke kjøper en 12v lader da du må kalkulere med strømforsyning i tillegg for å kunne lade hjemme på et fornuftig vis 
Edit: Der var jeg på jobb så jeg slipper sitte på telefonen og hakke på mini taster, hovedgrunnen til at du trenger en computer lader er for å se hvor mye du fyller batteriet med på hver lading. Du må for guds skyld ikke tømme et lipo batteri, da får det serdeles kort levetid på batteriet (kamikaze batteri), 80% trekk fra maks kapasitet er det magiske tallet, det vil si hvis du med et full ladet batteri flyr og lader mere enn 1760 mah står du i fare for å skade batteriet ditt på 2200 mah.
Vanlig å bruke de første flyturene korte og time dem nøyaktig for å se hvor mye du lader mot flytiden din for å finne en grei flytid du har på batteriet ditt med å bruke litt god gammeldags mattematikk
Dette må du gjøre etterhvert du blir bedre også ettersom man har en tendens til å trekke mere strøm jo mere fancy stuff man driver med
Det er greit å ha en lader som klarer 5a med passende balanseringsplugg for ditt batteri.
Den laderen du har klarer ikke en gang lade ditt batteri på en time. Samt klarer ikke se noen balanseringsplugg på den.
Eks en imax b6ac + balanseringsbrett til ditt batteri et sted mellom 600-700 kan lades i veggen samt 12v


Edit: Der var jeg på jobb så jeg slipper sitte på telefonen og hakke på mini taster, hovedgrunnen til at du trenger en computer lader er for å se hvor mye du fyller batteriet med på hver lading. Du må for guds skyld ikke tømme et lipo batteri, da får det serdeles kort levetid på batteriet (kamikaze batteri), 80% trekk fra maks kapasitet er det magiske tallet, det vil si hvis du med et full ladet batteri flyr og lader mere enn 1760 mah står du i fare for å skade batteriet ditt på 2200 mah.
Vanlig å bruke de første flyturene korte og time dem nøyaktig for å se hvor mye du lader mot flytiden din for å finne en grei flytid du har på batteriet ditt med å bruke litt god gammeldags mattematikk


Comment