Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper dere lipo batterier? Og hvilken type?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er meget fornøyd med Turnigy og Rhino fra Hobbyking.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #17
      Turnigy nano-tech har funket knall for meg, selv om jeg har mishandlet dem ganske bra det siste året!

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #18
        fikk endel nano-tech 6s 35-70c 4000 og 4500mah i dag, rett i test på pl'8ene, i snitt var IR 1.7-1.8 per pakke, høyeste IR målt var 1.9 og variasjonen fra 1.5-1.9 per celle, kom henholdsvis med 3.83 og 3.80 i spenning (alle var spoton balansert, PL8 testene avslørte ingen store problemer

        Comment


        • #19
          Wild Scorpion Lipo (hvilken kvalitet?)

          SmallSize har nylig byttet ut det meste av lipo utvalget og nå henger det stort sett Wild Scirpion pakker i forsjellige størrelser.
          Selv bruker jeg mest 3s1300 batterier i mine små modeller og har vært stor fornøyd med Turnegy 25C sellene fra HK, men har siste uka kjøpt inn 3 stk fra lokal shappa på strømmen. av disse WS batteriene (se link). De erstatter det utvalget de hadde av 1300 batterier men dette nye 1500mAh er 1,5 til 2mm tykkere da hver selle er tyglig litt tykkere.

          Kun fått totalt en rundt 5 runder på hvert batteri, men dro et batteri litt langt og ved 3,2v fylte jeg på igjen med 1317mA inn i 1500 pakka. Men det var et ikke helt planlagt "uttømming" av min første helikopter tur....

          * Pakkene er oppgitt til 30C og 5C charge.

          Hjemme lader jeg alltid på 1C, men er det noen som har erfaring med hva jeg kan benytte som felt lading (har en 200w lader)..

          Click image for larger version

Name:	hyp-b1500-3sec3_slide.jpg
Views:	1
Size:	75.2 KB
ID:	593577
          Link til batteriet: Small Size Hobbyland AS

          Et google søk, gir jo bare tusen vis av linker til hvem som selger dem, men link til produsent og detaljert info finner jeg ikke.
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • #20
            Kjøpte noen Nano Tech. Syntes de fungerer bra. Får lengre flyturer med de mindre batteriene, har ikke testet de større.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Kun for pakker over 100W/h eller 20W/h pr. celle

              20W/h tilsvarer 5.4A
              100W/h tilsvarer 27A som igjen er:
              4500mA 6 celle batteri
              5400mA 5 celle batteri
              6750mA 4 celle batteri
              9000mA 3 celle batteri
              etc.

              De fleste batteriene går inn under denne grensen hvis man ser bort fra 6 celle 5000mA
              Prøver å sjekke hva som kan bestilles av Lipo batterier med flyfrakt, men finner ikke noe særlig om dette. Finner ikke noe på Hobbykings side heller om dette.
              Har jeg forstått ovenstående riktig med at den største pakken man kan bestille er 4500mAh 6 cell?
              Og hvor mange slike pakker kan man bestille?
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • #22
                Originally posted by troasb View Post
                Prøver å sjekke hva som kan bestilles av Lipo batterier med flyfrakt, men finner ikke noe særlig om dette. Finner ikke noe på Hobbykings side heller om dette.
                Har jeg forstått ovenstående riktig med at den største pakken man kan bestille er 4500mAh 6 cell?
                Og hvor mange slike pakker kan man bestille?
                Jeg vet om flere som har kjøpt et lass med 6S 5000-batterier fra HobbyKing nylig uten problem.

                Det er imidlertid ikke så mye å spare på det nå som det var for at par år siden. Hvis du legger i litt mere penger, så får du Gens Ace-batterier fra rc-batteri.no - og de er vesentlig bedre.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #23
                  Er det maks grense på bestilling av batterier fra Hobbyking? Får bare lagt til 3 stk batterier, dog med buddycodes
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment


                  • #24
                    max 3 på 1 buddycode ordre, ubegrenset uten ca

                    Comment

                    Working...
                    X