Leste denne og tenkte mitt ...
RC Groups - View Single Post - Proper (?) LiPoly management.
Jeg tror "break in" idee'n er en myte eller utgått på dato.
MEN
Jeg har hverken elektrotekniske / kjemiske kunnskaper/erfaringer nok til å kunne
virkelig finne ut av dette.
Mine antakelser:
1) De som vi tror er leverandør/produsent av LiPo batterier egentlig kjøper disse fra en eller
flere større leverandører av batterier som de så tester? og lodder sammen i pakker og klistrer
på merker alt etter hva de tror de har funnet ut / ønsker å selge.
2) Disse pakke leverandørene kan egentlig ikke så mye om hva de selger, de bare repeterer gammelt
vas for å vere på den sikre siden ... De virkelige produsentene av batteriene ønsker ikke å oppgi (eller
de gir f...) hva de vet om sine egne batterier for å ungå at andre missbruker informasjonen.
3) Det er en rivende utvikling innen LiPo batterier p.g.a. andre større markeder f.eks transport, automatisering
derfor er alt hysj hysj for å hold konkurenten unna. Så marginale nisje markeder som hobby RC leverandører
ikke får vite så mye enn akkurat det de må vite "need to know".
+ mye mere som jeg ikke har fantasi nok til å forestille meg
RC Groups - View Single Post - Proper (?) LiPoly management.
Jeg tror "break in" idee'n er en myte eller utgått på dato.
MEN
Jeg har hverken elektrotekniske / kjemiske kunnskaper/erfaringer nok til å kunne
virkelig finne ut av dette.
Mine antakelser:
1) De som vi tror er leverandør/produsent av LiPo batterier egentlig kjøper disse fra en eller
flere større leverandører av batterier som de så tester? og lodder sammen i pakker og klistrer
på merker alt etter hva de tror de har funnet ut / ønsker å selge.
2) Disse pakke leverandørene kan egentlig ikke så mye om hva de selger, de bare repeterer gammelt
vas for å vere på den sikre siden ... De virkelige produsentene av batteriene ønsker ikke å oppgi (eller
de gir f...) hva de vet om sine egne batterier for å ungå at andre missbruker informasjonen.
3) Det er en rivende utvikling innen LiPo batterier p.g.a. andre større markeder f.eks transport, automatisering
derfor er alt hysj hysj for å hold konkurenten unna. Så marginale nisje markeder som hobby RC leverandører
ikke får vite så mye enn akkurat det de må vite "need to know".
+ mye mere som jeg ikke har fantasi nok til å forestille meg

Comment