Unconfigured Ad

Collapse

DIY 18650 battery pack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetillunde
    • Mar 2013
    • 23

Hvordan skal jeg passe på det?

Hva er laveste grense på LiCo 18650 batterier?

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by kjetillunde
      Hvordan skal jeg passe på det?

Hva er laveste grense på LiCo 18650 batterier?
      20% grensen for LiFe er ca 3 volt

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Trenger jeg ikke noe beskyttelse under bruk heller?
        Så du droppet boksen med innebygget beskyttelse? Det er alltid en fordel å ha det når det er uhensiktsmessig å følge med på bruken og fort gjort å glemme ting påslått. Fant forresten denne hos samme selger. Jeg lodda 8 18650 celler fra et laptop batteri i parallel og satte på denne, så har jeg mobil lading for alt som etterhvert lades via USB port.
        Fred Larssen

Comment

• kjetillunde
          • Mar 2013
          • 23

Jeg skal bruke pakken til fastmonterte led lys på hytta... Er det ikke lurt å ha en automatisk overvåkning over batteriene slik at det ikke går under 3 volt under bruk? Ellers må jeg vel sjekke hele tiden...

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Jeg skal bruke pakken til fastmonterte led lys på hytta... Er det ikke lurt å ha en automatisk overvåkning over batteriene slik at det ikke går under 3 volt under bruk? Ellers må jeg vel sjekke hele tiden...
            Originally posted by flarssen
            Så du droppet boksen med innebygget beskyttelse? Det er alltid en fordel å ha det når det er uhensiktsmessig å følge med på bruken og fort gjort å glemme ting påslått. Fant forresten denne hos samme selger. Jeg lodda 8 18650 celler fra et laptop batteri i parallel og satte på denne, så har jeg mobil lading for alt som etterhvert lades via USB port.

Ok - trodde det var ladingen som var utfordringen. Når det gjelder utfordringer rundt utlading så følg beskrivelsen til flarssen

Comment

• kjetillunde
              • Mar 2013
              • 23

Ok, da rekner jeg med at jeg trenger et 11.1V pcb (protection circuit board) til batteripakken min? (3s2p) Det blir vel brannfarlig uten?

18650 batteriene tok jeg fra en laptop, kan jeg bruke det pcb'et som var i laptop-batteriet? Hvor finner jeg ut hvordan det skal kobles?

Comment

• kjetillunde
                • Mar 2013
                • 23

Jeg har fire ulike laptop pcb, kan jeg bruke noen av de til 3s2p batteripakken min? Her er bilde av de: (de to første er fra mac, de to siste fra pc)

Comment

• kjetillunde
                  • Mar 2013
                  • 23

Eller burde jeg kjøpe denne? 3 Cells 8A Li ion Lithium 18650 14450 Battery Input Ouput Protection PCB 12 6V | eBay

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

PC/MAC utgavene du har kan sikkert brukes de også men på ebay versjonen har du spesifikasjoner og informasjon om hvordan kortet virker. Det koster heller ikke allverdens og er etter min mening en innertier.

Comment

• kjetillunde
                      • Mar 2013
                      • 23

Originally posted by Quadrocopter
                      PC/MAC utgavene du har kan sikkert brukes de også men på ebay versjonen har du spesifikasjoner og informasjon om hvordan kortet virker. Det koster heller ikke allverdens og er etter min mening en innertier.
                      Ok, da har jeg bestilt ebay versjonen.

Comment

• kjetillunde
                        • Mar 2013
                        • 23

Dersom jeg har balanserings ledninger på min 186500-batteripakke og bruker ImaxB6 laderen for å balansere hver gang jeg lader batteripakken, er det da nødvendig med PCM?

Comment

Working...