Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkflyere hvilken lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parkflyere hvilken lader

    Hei jeg ser etter en god lader til lading av " små " batteripakker, tror ikke jeg med det første kommer til å lade større enn 3s 2200 mA lipo batterier. Jeg ser etter en god relativt rimelig lader. Jeg skal kun fly relativt små parkflyere. Noen som kan anbefale hva jeg skal gå for og evt hvor jeg skal kjøpe laderen.
    MVH
    Eystein

  • #2
    Denne er en av de bedre som passer til ditt behov og som er relativt rimelig. Før jeg begynte med 10 cellers lipo brukte jeg slike fra 1 til 6 celler, og bruker et par sånne fortsatt: iCharger 106B-plus 250W 6s Balance/Charger
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Originally posted by roffe_ek View Post
      Hei jeg ser etter en god lader til lading av " små " batteripakker, tror ikke jeg med det første kommer til å lade større enn 3s 2200 mA lipo batterier. Jeg ser etter en god relativt rimelig lader. Jeg skal kun fly relativt små parkflyere. Noen som kan anbefale hva jeg skal gå for og evt hvor jeg skal kjøpe laderen.
      MVH
      Eystein
      Eg har en billig imax b6 lader
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Jeg bruker en SkyRC e6680 80W og den fungerer bra til akkurat slikt lading.
        Den har fungert knirkefritt for meg ihvertfall.
        ---------------------------------------------------------------
        Spectrum DX6i
        Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
        Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

        Comment


        • #5
          Kjøp icharger eller revoletrix lader.

          iMax og de andre er ikke brukene de bruker evigheter på og balansere noe som er viktig i lipo sammenheng
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Originally posted by sveininge View Post
            Kjøp icharger eller revoletrix lader.

            iMax og de andre er ikke brukene de bruker evigheter på og balansere noe som er viktig i lipo sammenheng
            Har iCharger og en ny fra Sky-Rc. De bruker akkurat samme tid på å lage/balansere hver sin 6s pakke etter flyging. Sky-Rc er superenkel og rask å bruke. Anbefaler den.

            Comment


            • #7
              Jeg er ihuga glow pilot, men har jo noe elektrisk også. Ved siden av en Ultramat 25 fra Graupner som jeg har hatt i en del år så kjøpte jeg denne 404 Not Found 1 i vinter og er kjempefornøyd med den så langt. Brukes på alt fra 2 cells 250 mAh batterier opp til 4 cells 3300 mAh.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Har du tenkt og lade flere pakker i parallell? Det sparer mye tid, men da trenger du en lader som orker mer.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

                http://www.vingmfk.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kjetilmh View Post
                  Har du tenkt og lade flere pakker i parallell? Det sparer mye tid, men da trenger du en lader som orker mer.
                  Hei igjen takk for mange tips, jeg ser at prisene hos hobbyking er relativt lave sammenliknet med de i Norge. Har sett på icharger, lurer på å kjøpe den, det er imidlertid 3 ulike og prisen er ikke så forskjellig 300 kroner ekstra og jeg kan kjøpe en av de litt mer avanserte. På sikt blir det nok litt større fly også, har kjøpt tegninger fra Ivan Pettigrew så det blir nok med tiden dvs når jeg får mer bygge plass opptil 4 motors fly som denne:

                  Lurer på hvilken av de 3 laderne under jeg da burde gå for, siden prisen ikke er så avskrekkende kan jeg like godt kjøpe noe som kan brukes fra de minste til de største flya nå med en gang, om noen av de under kan brukes.
                  Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                  iCharger 208B 350W 8s Balance/Charger
                  Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                  Er det noen som kan fortelle meg sånn ca hvor lang tid det tar fra du bestiller fra hobbyking til du mottar varene, jeg burde ha laderen om en 4-5 ukers tid helst.
                  MVH
                  Eystein.

                  Comment


                  • #10
                    Den siste er størst, og ganske utbredt bla i F3A-miljøet. Jeg har to sånne også, og de har fungert fint bortsett fra at de måtte kalibreres. Jeg fikk hjelp til å kalibrere dem, noe som egentlig burde vært unødvendig. Nå virker det som de må rekalibreres igjen. Dette er til å leve med, for prisen er gunstig.

                    Kjøp med EMS, så burde du ha dem på døra iløpet av et par uker eller mindre.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Har en slik liggende i bilen alltid Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger

                      Comment

                      Working...
                      X