Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Varierer. Skal jeg fly etter jobb blir det lading hjemme. Hodet funker ikke mer en fire flighter etter jobb så trenger ikke lade på stripa. I helgene lader jeg på stripa fra 230V. Da blir det fort 8-10 flighter av 10 min.
Lader du på stripa, eller bare hjemme? Ganske greit å kunne plugge 4 stk 6s 5000mAh pakker på en og samme lager og ha alle klar 25 minutt senere, og min pl8 passer bra inn i en liten koffert med psykiske og alt
Tror faktisk det ikke er så mange av "oss vanlige" som flyr med et 4x6s 5At oppsett.
Personlig så foretrekker jeg å kunne sette på lading den pakken som jeg har flydd med uten å måtte vente til alle er tomme for først da å sette på paralell lading. Tror og det er en del som har med forskjellige fly på stripa.
Kurser en mot eliten med over 1000W i ladekapasitet så er det betre, som "Balsahøvel", å satse på dedikerte ladere
Jeg angrer faktisk litt på H4 nå istedet for jeg kunne heller kjøpe 2x Icharger 1010B+ for da heller senere å hunne utvide til 3 eller 4.
Nic: treiner-svein
3DHS 75" Extra 330 LT / Motrofly DM4330-289
3DHS 74" EDGE 540 / Motrofly DM4330-289
3DHS AJ 59" Slick / Hacker A40-14SV2
RCF 48 EPP Extra 300 / Motrofly DM2810
RCF Crack Yak Super Lite / T-Motor AS224
Futtaba T14MZP
Medlem i : http://www.skalamodellflyklubb.nohttp://www.strynluftsport.no/modelflygruppa/
jeg har 3 pl8, 1 i liten field koffert, og 2 i "big boy" casen... drar unna bra på 6,7,8s setupene mine før jeg flyr
på feltet tar jeg ofte med bare 1 pl8 da den jo er 1.35KW og det ofte er noen som flyr veldig mye lenger enn andre...
3 stk PL8 ?? Wow... Hvor stor strømforsyning har du?? Hehehe...
Vurdere å kjøpe meg en PL8 men det ble en Icharger 3010B på meg. Den er på 1000W. Har kun en strøm forsyning på 350W så den begrenser foreløpig.
Siden denne tråden dreier seg om paralell lading.
Har brukt disse i 2 år. (Se linkene nederst)
Uten noe problem, lader stort sett 3S 2,2A batterier 4stk samtidig.
Og 6S 5A batterier 2stk samtidig.
Men hvordan er dette med paralell lading?
Hvor lurt er det egentlig? Selv om batteriene er tilnærmet like så en vakker dag er en av cellene i en av pakkene litt på bærtur og da blir det ikke så vakkert hvis noe går galt under lading.??? Eller vil det ikke skje?? Klarer ladern å kontrollere cellene selv hvis de er i paralell?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment