Unconfigured Ad

Collapse

Parallell lading issue

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsahøvel
    • Feb 2009
    • 189

Varierer. Skal jeg fly etter jobb blir det lading hjemme. Hodet funker ikke mer en fire flighter etter jobb så trenger ikke lade på stripa. I helgene lader jeg på stripa fra 230V. Da blir det fort 8-10 flighter av 10 min.

Mvh,
    Henning

Comment

• zephyr
      • Jun 2009
      • 81

Originally posted by Hanzo
      Lader du på stripa, eller bare hjemme? Ganske greit å kunne plugge 4 stk 6s 5000mAh pakker på en og samme lager og ha alle klar 25 minutt senere, og min pl8 passer bra inn i en liten koffert med psykiske og alt
      Tror faktisk det ikke er så mange av "oss vanlige" som flyr med et 4x6s 5At oppsett.
      Personlig så foretrekker jeg å kunne sette på lading den pakken som jeg har flydd med uten å måtte vente til alle er tomme for først da å sette på paralell lading. Tror og det er en del som har med forskjellige fly på stripa.

Kurser en mot eliten med over 1000W i ladekapasitet så er det betre, som "Balsahøvel", å satse på dedikerte ladere
      Jeg angrer faktisk litt på H4 nå istedet for jeg kunne heller kjøpe 2x Icharger 1010B+ for da heller senere å hunne utvide til 3 eller 4.
      Nic: treiner-svein
      3DHS 75" Extra 330 LT / Motrofly DM4330-289
      3DHS 74" EDGE 540 / Motrofly DM4330-289
      3DHS AJ 59" Slick / Hacker A40-14SV2
      RCF 48 EPP Extra 300 / Motrofly DM2810
      RCF Crack Yak Super Lite / T-Motor AS224
      Futtaba T14MZP
      Medlem i : http://www.skalamodellflyklubb.no http://www.strynluftsport.no/modelflygruppa/

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

jeg har 3 pl8, 1 i liten field koffert, og 2 i "big boy" casen... drar unna bra på 6,7,8s setupene mine før jeg flyr

på feltet tar jeg ofte med bare 1 pl8 da den jo er 1.35KW og det ofte er noen som flyr veldig mye lenger enn andre...

Comment

• zephyr
          • Jun 2009
          • 81

Med den ladekapasiteten der så holder det ikke men en skarve 16A kurs som jeg har til hobbyrommet
          Last edited by zephyr; 03-09-13, 23:03.
          Nic: treiner-svein
          3DHS 75" Extra 330 LT / Motrofly DM4330-289
          3DHS 74" EDGE 540 / Motrofly DM4330-289
          3DHS AJ 59" Slick / Hacker A40-14SV2
          RCF 48 EPP Extra 300 / Motrofly DM2810
          RCF Crack Yak Super Lite / T-Motor AS224
          Futtaba T14MZP
          Medlem i : http://www.skalamodellflyklubb.no http://www.strynluftsport.no/modelflygruppa/

Comment

• thomas.kjolstad
            • Mar 2011
            • 1247

Parallell lading issue

Originally posted by andersand
            jeg har 3 pl8, 1 i liten field koffert, og 2 i "big boy" casen... drar unna bra på 6,7,8s setupene mine før jeg flyr

på feltet tar jeg ofte med bare 1 pl8 da den jo er 1.35KW og det ofte er noen som flyr veldig mye lenger enn andre...
            3 stk PL8 ?? Wow... Hvor stor strømforsyning har du?? Hehehe...
            Vurdere å kjøpe meg en PL8 men det ble en Icharger 3010B på meg. Den er på 1000W. Har kun en strøm forsyning på 350W så den begrenser foreløpig.

Siden denne tråden dreier seg om paralell lading.
            Har brukt disse i 2 år. (Se linkene nederst)
            Uten noe problem, lader stort sett 3S 2,2A batterier 4stk samtidig.
            Og 6S 5A batterier 2stk samtidig.
            Men hvordan er dette med paralell lading?
            Hvor lurt er det egentlig? Selv om batteriene er tilnærmet like så en vakker dag er en av cellene i en av pakkene litt på bærtur og da blir det ikke så vakkert hvis noe går galt under lading.??? Eller vil det ikke skje?? Klarer ladern å kontrollere cellene selv hvis de er i paralell?
            PRC Home - iCharger, ISDT, FPV Drones, iFlight, RadioMaster - Battery Chargers - Mean Well & Iota Power Supplies - ProgressiveRC

PRC Home - iCharger, ISDT, FPV Drones, iFlight, RadioMaster - Battery Chargers - Mean Well & Iota Power Supplies - ProgressiveRC

Comment

Working...