Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo som mottagerbatteri - hva med kulde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Tintin
    Jepp, det er det jeg sier. Nå har jeg en svært liten sender"pult" bare så det er sagt. Er bare en plexiglass"bunn" + håndleddsstøtter.

    Kati på RCMitt syr det du vil ha sånn omtrent.
    Min senderpult er en orginal Spacebox til mpx Royal Evo. Ikke akkurat av de minste nei.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #47
      Originally posted by Vingemutteren
      Min senderpult er en orginal Spacebox til mpx Royal Evo. Ikke akkurat av de minste nei.
      Siden Tintin virkelig er ute å kjøre med sine uttalelser om å gå bort fra trådens innhold :-O kan det jo sies at til MPX EVO finnes det en mye mindre senderpult å få kjøpt originalt dog uten vinddeksel. Men den originale Spaceboxen er konge med plexiglasset. En håndvarmer inne i denne blir faktisk varmt.

      Comment


      • #48
        Neida jeg kommer snart til poenget....du kan nemlig gjøre det samme med rx batteriet. Pakke det inn og ha i en håndvarmer som sørger for at det holder behagelige 20 grader pluss hele tiden....

        Comment


        • #49
          Originally posted by Tintin
          Neida jeg kommer snart til poenget....du kan nemlig gjøre det samme med rx batteriet. Pakke det inn og ha i en håndvarmer som sørger for at det holder behagelige 20 grader pluss hele tiden....
          Men da er garantert vektfordelen uendelig langt borte...

          Comment


          • #50
            Høyst trolig men DET er offtopic så det blander jeg meg ikke i...

            Comment


            • #51
              Originally posted by Tintin
              Høyst trolig men DET er offtopic så det blander jeg meg ikke i...
              Nei, det kan du blande deg i. Det står nemmelig i post NR.1

              Du må kverulere bedre enn som så...

              Comment


              • #52
                Nå er det anbefalt "Space planket" , "vott med håndvarmer" og en "batteri alarm både med lyd og lys" som kan sees/høres når flyet tuster rundt der oppe i denne tråden,syns det blir litt mye "træl" for å fly litt med Lipo om vinteren.
                Men det er kansje bare jeg som er litt sær.

                Men er det virkelig ingen av dere som har prøvd ut Lipo som mottager pakke?
                Siden det er så flust med ideer om hvordan man skal gjøre dette.
                Last edited by Roy Jimmy; 20-12-05, 22:25.
                Vennlig hilsen
                Roy.

                2,Biler.
                1,Leilighet.
                masse øl i kjøleskapet.
                + diverse innbo.

                Comment


                • #53
                  Hei Roy Jimmy,

                  Jammen mange flinke folk her på forumet, kan egentlig slutte å fly. Like moro å lese alle (lure???) innlegg her på forumet som å fly. Det blir litt for mye synsing : har hørt det av en bekjent av en på jobben til onkelen til bestekameratens mor, så det er helt sant. Jeg har nesten sett det med egne øyne. og hvis du stiller noen kritiske spørsmål her inne, da er du bare misunnelig. Nei vi får holde oss til å fly ute, så kan noen andre ta seg av PR behovet sitt her på forumet. Vi snakkes

                  Christian
                  Last edited by Guest; 20-12-05, 22:03.

                  Comment


                  • #54
                    Hei,Hei Christian.
                    Ja det mangler ikke med "Sære"løsninger.

                    Men vi har langt igjen til forumet er på dette Glascat - RCU Forums
                    Den tråden er bare helt konge,har alt.
                    Last edited by Roy Jimmy; 20-12-05, 22:13.
                    Vennlig hilsen
                    Roy.

                    2,Biler.
                    1,Leilighet.
                    masse øl i kjøleskapet.
                    + diverse innbo.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Tintin
                      Høyst trolig men DET er offtopic så det blander jeg meg ikke i...


                      Ok glem håndvarmerne, men behold varme teppet. Om batteriet og varmeteppet var varme før en monterte de i modellen (rett før flyving), ville en sansynligvis ha mere en nok tempratur i RX bateriene.
                      Kansje på tide å få noen til å finne opp ett automatisk elektrisk varme pose (lett lett lett må vite), som man kan putte rx pakkene i før flyturen. Bare å slå på varmen og vente til temp lampa lyser grønt før en starter opp.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #56
                        Hva med å modifisere enn slik dekkvarmer de bruker i F1?
                        En sånn 12V kjøleboks kan man som regel kjøre på varme..
                        Eller en vanlig kjøleboks med en håndvarmer i, løsningene er mange.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Tintin
                          Hva med å modifisere enn slik dekkvarmer de bruker i F1?
                          En sånn 12V kjøleboks kan man som regel kjøre på varme..
                          Eller en vanlig kjøleboks med en håndvarmer i, løsningene er mange.
                          Tenkte nå mest på noe lett. Ser for meg en kjøleboks med vinger i luften
                          Når du tenker F1 dekkvarmere, er du inne på hva jeg tenker på. Selvsagt skalert ned og fryktlig lett.

                          Om vi går tilbake til LiPo til TX, burde den saken egentligt være grei. Man monterer batteriet utenpå senderen (men inne i sendervotten) med passe lang ledning. Burde bli plenty varmt nok med en håndvarmer der inne også.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #58
                            Jeg tenkte nå mest på å holde dem varme frem til avgang og at de deretter klarer seg selv, men det er klart når man kan få hekser på kosteskaft, gressklippere og hundehus til å fly så hvorfor ikke en kjøleboks...

                            Comment

                            Working...
                            X