Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppblåst lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by joo
    Også dumt å miste lysten på MfN, har masse artikler på gang (på kladdestadiet) som sikkert er til glede for forumbrukerne, har ikke lyst å slutte å bidra her men sånne skudd for baugen er drepende irriterende.
    Jeg håper du ikke gir deg da også jeg har stor glede av dine bidrag bare så det er sagt.

    Uten å ha sjekket dagens aller siste oppdaterte så sa Align tidligere max 60 grader på pakkene. Over det og de kan skades. Av hva jeg har lest ifb den nye TRex 600'n så ser det ut som de fleste syns 50 grader er greit men også max hva som er greit uten at det er noe vitenskapelig bak det. Jeg har nylig begynt å måle mine batterier regelmessig og kan på en glovarm sommerdag klare 50 grader med T-Rexen om jeg har liten plass å fly på. Rundt 40+ er mer normalt på en gjennomsnitts sommerdag der jeg kan fly den rundt ordentlig.
    (Align 2100/16C batterier)

    Det er vanskelig å måle den midterste og varmeste cellen i en 3-pack. om utsiden holder 37 grader så er det en god risk cellen i midten er en god del høyere da den ikke har 2 flater som kjøles som de yttre.

    Comment


    • #47
      Originally posted by Vingemutteren
      P.s. Dette med 2.5C lading. Var ikke det med balanserer tilkoblet, og sjekk heftet ferdigt utfylt? Eller er jeg akterutseilt igjenn?
      Punkt 1 i alle sikkerhetsveiledninger burde etter mitt syn være: "Lad aldri batteriet uten en balanserer tilkoblet". Da snakker jeg om en slik som kobles mellom batteriet og laderen og som overvåker cellespenningene og kutter ladingen dersom disse blir for høye (Hyperion, Graupner m.m). Disse koster ca. halvparten av en 3S 1800 pakke! Er usikker om den typen som bare lader ut cellene for å gi disse samme spenning (og max 4,2V), takler at laderen er innstilt på en S eller to for mye, eller om de bare sørger for at alle cellene smeller samtidig....
      Fred Larssen

      Comment

      Working...
      X