Det er mulig jeg tenker for komplisert her, men jeg spør likevel.
Motoren fra nevnte modell tenker jeg på å bruke i et vanlig elektrofly. Er det noe i veien for det, eller er det slik at motoren for "pusher-formål" er konstruert anderledes i forhold til intern kjøling enn på en vanlig motor?
På de Align-motorer jeg har liggende så er det en form for vifte internt i motoren og hvis da luftstrømmen fra viften går mot flyretningen, vil vel det være lite effektivt. På F-27C motoren kan jeg riktignok ikke se en slik viftevariant.
Som sagt, kanskje dette ikke er et tema som det trengs å ta hensyn til?
Stein
Motoren fra nevnte modell tenker jeg på å bruke i et vanlig elektrofly. Er det noe i veien for det, eller er det slik at motoren for "pusher-formål" er konstruert anderledes i forhold til intern kjøling enn på en vanlig motor?
På de Align-motorer jeg har liggende så er det en form for vifte internt i motoren og hvis da luftstrømmen fra viften går mot flyretningen, vil vel det være lite effektivt. På F-27C motoren kan jeg riktignok ikke se en slik viftevariant.
Som sagt, kanskje dette ikke er et tema som det trengs å ta hensyn til?
Stein
Comment