Unconfigured Ad

Collapse

Ledningstykkelse

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Ledningstykkelse

Noen som gidder å forklare hvordan man betegner ledningstykkelse innen RC?

Jeg behøver lage en y kobling til noen 5S lipopakker for å lage 10S og behøver ledning i samme tykkelse som sitter på min CC 85HV.

Har problemer med å finne noe tykkere enn 12 GA (AWG) er det det samme ?
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Min CC ESC har tydeligvis 10AWG ledning...

Comment

• lipo
      • Aug 2006
      • 491

Kan denne være til hjelp: http://www.tnt-audio.com/clinica/awg_e.html

Comment

• Kingfisher
        • Feb 2006
        • 833

Originally posted by Tintin
        Noen som gidder å forklare hvordan man betegner ledningstykkelse innen RC?

Jeg behøver lage en y kobling til noen 5S lipopakker for å lage 10S og behøver ledning i samme tykkelse som sitter på min CC 85HV.

Har problemer med å finne noe tykkere enn 12 GA (AWG) er det det samme ?
        20 AWG = 0,5 mm2
        18 AWG = 1,0 mm2
        16 AWG = 1,5 mm2
        14 AWG = 2,5 mm2
        12 AWG = 4,0 mm2
        10 AWG = 6,0 mm2

Nesten helt sikker på at www.elfa.se har det du trenger, om enn ikke på lager idag, men mandag. Det som ikke lagervare, kommer som regel inn neste virkedag. Har selv kjøpt silikonkabel derfra men husker ikke kvadrat.

Stein

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Supert, takker - da må jeg bare finne ut hvor jeg får tak i 10AWG

Red, svaret kom raskere ser jeg nå..

Comment

• Kingfisher
            • Feb 2006
            • 833

Glemte det, for de som ikke vet: www.elfa.se har jo butikk i Sandakerveien i Oslo.

S

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Det vet jeg. Kjøpte Koss Portapro der for kr 160 tror jeg, koster 400 andre steder

Comment

• jijohans
                • Dec 2005
                • 1169

Hvor mye strøm skal du trekke? Ta kontakt med Thorbjørn på T&K Seilflysport.
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Tja si det. Er på en Raptor 620SE så kanskje 30 A i snitt med topper på det 3 doble eller mer uten for stort spenningsfall. Følger egentlig bare anvisninger fra ESC produsent som sier 10 AWG

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Sliter litt med at mine Align kontakter ikke er store nok lengre.
                    Hva bruker dere slags kontakter på 6 mm2 ledning og lignende?
                    Deans har jeg men syns det er noe driit å lodde på så tykk kabel.
                    Er 6mm bullets tingen?
                    Anderson Power Poles?

Comment

• flarssen
                      • Jan 2005
                      • 1842

Bruk bullets. 4mm burde vel holde. Han på pluss og hun på minus er visstnok standard på batterisiden. Bruk helst de med dobble plasthylser på batterisiden, f.eks. Graupner sine, så er du godt sikret mot kortslutning. Nå trenger du ikke lengre den y-kablingen som var utgangspunktet for tråden og sparer deg for både ekstra ledning og kontakter .
                      Fred Larssen

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

4 er nok ikke stort nok. Align sine er vel 3,5 og de er alt for små.

Jeg må nok innrømme at jeg allikevel heller mot 10S pakker til dette heliet da jeg tenkte jeg skulle prøve å begrense flyinnkjøpene en stund og heller få litt flytid på disse heliene mine.

Har kjøpt et par nye pakker til Trexen med usedvanlig tykke kabler, trolig 10 gauge som på CC ESC en. Eneste jeg fant hos ELFA i den dimmen med litt fleksibilitet så ut som truckkabel.

Bestilte noen Andersons som jeg vet en del bruker på store oppsett men liker egentlig best bullets så jeg tror jeg får få tak i både noen 4 mm og 6 mm så jeg har til fremtidig satsning også

Comment

• jijohans
                          • Dec 2005
                          • 1169

LMT har vel noen som er 6mm, Neu mener jeg også har 6mm bullet.
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Under construction:

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

LMT? Kjenner jeg ikke.

Hyperion har 6mm bullet men har ikke funnet på lager her i landet.

Comment

• jijohans
                              • Dec 2005
                              • 1169

Vet ikke hvem som fører LMT, men schulze har ialle fall 6mm.
                              -Jim Johansen-
                              Flyklart:
                              Under construction:

Comment

Working...