Holder på å bygge en LOGO 600 og har valgt å gå for seperat BEC som får spenning direkte fra hovedbatteriet. BEC`en har jeg plassert rett ved siden av ESC`en. Nå ser jeg imidlertid at enkelte mener det ikke er optmialt med denne plasseringen, sikkert med tanke på generert støy fra enten den ene eller andre komponenten. Videre har jeg valgt å legge power supplyen fra BEC`en (6V forsyning til Rx / servoer) paralellt med throttle signalet fra ESC`en. Mottakeren står bak på heliet så det er nok ca 15 cm at disse ledningene ligger inntil hverandre. Med tanke på at BEC`en kan levere opp mot 6 Amp vil det naturlig nok bli induksert en viss strøm i throttle kabelen.... Er det noen som har erfaringer med dette som eventuellt kan belyse problemstilingen?
Videre begynner jeg å lure på om jeg har valgt en for liten BEC. Den jeg har er fra Western Robotics, og kan levere 3 Amp kontinuerlig. I følge produsenten skal denne kunne forsyne opptil 4-6 digitale servoer, men siden ingen servo produsenter ser ut til å oppgi max strømtrekk for servoen er det litt vanskelig å beregne. Grunnen til at jeg valgte akkurat denne BEC`en er at WR får gjennomgående gode tilbakemeldinger, og jeg ser de fleste T-Rex 600 pakker blir levert med 3 Amp BEC. Nå ser jeg imidlertid at en servo kan trekke opp mot 2 Amp, så da blir jeg jo litt urolig.....
Har jeg grunn til bekymring her...??
Mitt oppsett:
3 x Futaba 5255, 1 x Futaba S9256, Spektrum AR7000, V-bar elektronikk.
Olav Tandberg
Videre begynner jeg å lure på om jeg har valgt en for liten BEC. Den jeg har er fra Western Robotics, og kan levere 3 Amp kontinuerlig. I følge produsenten skal denne kunne forsyne opptil 4-6 digitale servoer, men siden ingen servo produsenter ser ut til å oppgi max strømtrekk for servoen er det litt vanskelig å beregne. Grunnen til at jeg valgte akkurat denne BEC`en er at WR får gjennomgående gode tilbakemeldinger, og jeg ser de fleste T-Rex 600 pakker blir levert med 3 Amp BEC. Nå ser jeg imidlertid at en servo kan trekke opp mot 2 Amp, så da blir jeg jo litt urolig.....
Har jeg grunn til bekymring her...??
Mitt oppsett:
3 x Futaba 5255, 1 x Futaba S9256, Spektrum AR7000, V-bar elektronikk.
Olav Tandberg
Comment