Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gnistfanger Jeti 125A ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gnistfanger Jeti 125A ?

    Har en ny Jeti 125A esc hvor det er en tynn og en tykk plusskabel. Her skal sort minus kobles først, deretter den tynne røde som skal ta opp evt gnist også deretter den tykke røde. Er det mulig å lodde tynn og rød sammen siden batteriene allerede har påloddet connectorer og må evt gjøre jobben på nytt igjen?
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    ????
    Kan du utdype litt mer hva du mener med å lodde sammen.....

    Comment


    • #3
      Der skal vel være en motstand på den tynne, som legges til pluss først for å lade kondensatorene i EScen sakte opp for å slippe gnist.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo View Post
        Der skal vel være en motstand på den tynne, som legges til pluss først for å lade kondensatorene i EScen sakte opp for å slippe gnist.
        Jepp!

        Men tar jeg livet av ESC om jeg lodder den tynne "gnist"ledningen sammen med den vanlige tykke røde ut fra ESC?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by affa View Post
          Jepp!

          Men tar jeg livet av ESC om jeg lodder den tynne "gnist"ledningen sammen med den vanlige tykke røde ut fra ESC?
          Du tar ikke livet av ESC'en, men forstår jeg deg riktig så "tar du livet" av gnistfanger funksjonen, noe av hensikten er at den tynne kabelen med motstanden kobles til først slik at energien flytting fra kondensatoren i ESC'en skjer igjennom motstanden - hvis begge er loddet sammen så kortsluttes motstanden og vil ikke gi noe effekt (hindre gnist)

          Skal lag et lite bilde som illustrerer - kommer senere...

          Click image for larger version

Name:	IMGP1896.JPG
Views:	1
Size:	110.6 KB
ID:	575018

          Click image for larger version

Name:	IMGP1897.JPG
Views:	1
Size:	119.1 KB
ID:	575017
          Last edited by Quadrocopter; 16-01-11, 23:20.

          Comment

          Working...
          X