Unconfigured Ad

Collapse

Kontronik Koby 90LV problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jijohans
    • Dec 2005
    • 1169

Ved lange ledninger og misstanke om rippel kan kanskje dette være løsningen:

YGE Cap 5 -
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• OTA
      • Nov 2009
      • 759

Har kortet ledningene noe inn (på både ESC og batteri) men av praktiske hensyn så må de jo ha en viss lengde. Har jo heller ikke veldig lyst til starte litt "homemade" modifikasjoner før evnt dette bekreftes av Kontronik. Har ikke fått sendt Koby`en inn enda, men nå går den vel i posten i nærmeste fremtid mens jeg putter inn en Jive 80+LV i mellomtiden. Den blir sannsynligvis stående permanent (hvis nå den funker som den skal da
      Øystein T.

EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• OTA
        • Nov 2009
        • 759

Da var Jiven satt inn og statisk testet. Den fungerte bra, så da blir den stående og Kobyen tar seg en ferietur til Tyskland
        Øystein T.

EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• jijohans
          • Dec 2005
          • 1169

Godt å høre.. Blir spennende å få vite hva feilen med Koby'n er...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Under construction:

Comment

• OTA
            • Nov 2009
            • 759

Måtte rappe en Dean fra Eagletree loggeren så jeg fikk ikke sjekket strømtrekk på 6S TP Pro (65C/130C) batteriet nå som det ikke kuttet, men "plenty effekt" er vel et godt ord for det inntil videre.
            Kunne jo saktens postet Kobyen for lenge siden, men er passelig lat nå som det (endelig) er sommer
            Øystein T.

EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• AudunJ
              • Jun 2011
              • 543

Driver selv og feilsøker på en Koby 55+ LV regulator koblet mot en Hacker A30-12XL motor (4cellers 45C batter) problemet er at jeg får 8 blink ved raskt gass på drag dra "stille" til litt futt.

Mer omtalt i tråden: http://www.modellflynytt.no/thread29326.html#post309454

Grunn problemet er at "motoren" ikke helt får bestemt seg hvilken vei den vil gå, når jeg veldig sakte "gir gass fra 0%" og oppover, mens vi jeg passe fort gir gass starter den normalt.. (har også 8 blink uten å forstå hvorfor). Dette testet med et 4s bat, når jeg tester med 3s batteri virker alt normalt.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• jijohans
                • Dec 2005
                • 1169

Originally posted by OTA
                Da var Jiven satt inn og statisk testet. Den fungerte bra, så da blir den stående og Kobyen tar seg en ferietur til Tyskland
                Hva skjedde her?
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Under construction:

Comment

• OTA
                  • Nov 2009
                  • 759

Originally posted by jijohans
                  Hva skjedde her?
                  Godt spørsmål. Den har vært hos Kontronik for en "Tysk irettesettelse" Klassisk Kontronik at de bare oppgir at den er gjennomgått, oppdatert på software og virker som den skal. Ikke et ord om noe som var galt......

Har ikke testet den siden da jeg ikke har bruk for den nå, men kanskje på tide at jeg faktisk lodder den opp igjen og faktisk får brukt den litt og ser om den er OK
                  Øystein T.

EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by OTA
                    Godt spørsmål. Den har vært hos Kontronik for en "Tysk irettesettelse" Klassisk Kontronik at de bare oppgir at den er gjennomgått, oppdatert på software og virker som den skal. Ikke et ord om noe som var galt......
                    hehe - dette er jo samme "taktikk" som en luksus bil produsent benyttet - stoppet bilen så kom det et hav med teknikkere - de satt igjen en tilsvarende bil og tok den "defekte" med seg - etter en stund fikk man tilbake den originale bilen - og konklusjonen var ingen feil funnet......
                    Man gjør en del for å unngå "episoder" som kan skape støy i markedet

Comment

• OTA
                      • Nov 2009
                      • 759

Egentlig en fantastisk bra taktikk, om den ikke alltid overbeviser meg helt........
                      Kontronik fulgte samme opplegg da jeg grusa helikopteret mitt med en Jive. Nå er det mulig at Kontroniks "Google" oversettelese til Engelsk ikke kom helt gunstig ut, men ordlyden var at Jiven registrerte "abnorme" strømtrekk og valgte å stenge ned (også BEC delen) for å "beskytte seg selv". Det klarte den ikke særlig godt da den også var død etterpå, selv om den ikke tok fyisk skade av selve smellen.

Kontronik syntes det hele var beklagelig, dog svarte de aldri på hvorfor BEC også stengte ned, og sendte meg en ny regulator.

En mager trøst når mitt "superhelikopter" på 12S var klar for nærmeste søppeldunk (inkl begge drivbatteriene)

Kontronik har en mengde avansert software i regulatorene sine som forhindrer at de i verste fall tar fyr. Irettesett meg gjerne, men jeg har enda til gode å høre om en Jive som har tatt fyr.......

Castle har en lei tendens til å ta fyr hvis det er noe som går galt, og brann er det aller verste som kan skje, da går hele modellen tapt i verste fall inkl all elektronikk.
                      Øystein T.

EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

Working...